سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نگارش علمی مقاله جی سی آر JCR

انتشار 14 اردیبهشت 1399
مطالعه 4 دقیقه

از جمله مقالات علمی باارزش که در مجامع علمی بسیار مورد توجه قرار میگیرند و از اعتبار بالایی برخوردار هستند، مقالات JCR میباشند که در گروهی از مجلات نمایه شده در ISI چاپ و منتشر میشوند.

نگارش علمی مقاله جی سی آر JCR

از جمله مقالات علمی باارزش که در مجامع علمی بسیار مورد توجه قرار میگیرند و از اعتبار بالایی برخوردار هستند، مقالات JCR میباشند که در گروهی از مجلات  ISI چاپ و منتشر میشوند. این مجلات برای قرار گرفتن در لیست JCR موسسه اطلاعات علمی ISI، از صافی های دقیق علمی عبور میکنند و پش از ارزشیابی در چارچوب استانداردهای این پایگاه، در آن نمایه میشوند. این مجلات در صورت حائز شرایط شدن، شاخصی بنام ایمپکت فکتور یا همان ضریب تاثیر دریافت میکنند که بسته به درجه کیفی مجله و سطح علمی مقالات چاپ شده در آنها، مقدار این شاخص متفاوت است. البته معیارهای تخصصی دیگری نیز در تعیین ایمپکت فکتور مجلات دخیل هستند که در مجال این بحث نمیگنجد. 

علت اعتبار بالای مقالات چاپ شده در مجلات این پایگاه نیز همین حساسیتها در گزینش مجلات برای ایندکس شدن و البته داوری سخت گیرانه و دشوار مقالات پذیرش شده در این مجلات است. در واقع مجلات با چنین داوری های ریزبینانه ای سعی در بهبود کیفی مجله از طریق پذیرش مقالات ناب و اصیل دارند تا در رتبه بندی، حائز رتبه بالاتری باشند. از این روست که در بیشتر رقابت‌های علمی مانند مصاحبه‌های دکتری، مصاحبه‌های شغلی، گرفتن بورسیه برای مقطع ارشد و دکتری، ارتقاء شغلی و موارد مشابه، افرادی که مقاله JCR چاپ شده داشته باشند، امتیاز بیشتری دریافت کرده و شانس بیشتری برای قبولی و موفقیت دارند.

با توجه به این موارد، باید گفت که اگر محققی تصمیم به چاپ مقاله در مجلات JCR را دارد، نباید اصول و قواعد نگارش و تدوین یک مقاله علمی کامل و دقیق را از قلم بیاندازد یا آن را سهل بشمارد. چرا که حتی پیش پاافتاده ترین اشتباهات، ممکن است به ریجکت مقاله و هدررفت زمان و انرژی و هزینه محقق گردد. با این ‌وجود، با رعایت برخی نکات می تواند کیفیت مقاله خود را افزایش داده و شانس خود را برای گرفتن اکسپت چاپ مقاله در یکی از مجلات JCR بالا ببرد. در ادامه به نکاتی چند در باب نگارش مقالات JCR اشاره میکنیم.

نکات مهم برای چاپ مقاله JCR

ساختار مقاله JCR مشابه سایر مقالات علمی بوده و متشکل از بخش های عنوان مقاله، افیلیشن مقاله، چکیده مقاله، کلمات کلیدی، مقدمه مقاله ، روش کار و متد های تحقیق، نتایج تحقیق، بحث و نتیجه گیری و منابع تحقیق میباشد. رعایت این ساختار جزو اصول اولیه و پایه ای نگارش یک مقاله علمیست. اما برای نگارش یک مقاله در حد مقالات JCR، رعایت این اصول کافی نبوده و باید به دنبال بهبود کیفی محتوا و سطح علمی مقاله باشید. برای اینکار، لازم است نکات زیر در کل فرایند نگارش، ملاک عمل شما باشد:

- یک مشکل حقیقی و یک چالش واقعی در رشته خود را به عنوان موضوع مقاله انتخاب کنید؛ به‌طوری‌که حل آن مشکل، تاثیر قابل‌توجهی در حوزه تخصصی شما داشته باشد.

- مسئله بررسی شده در مقاله را با استفاده از مدل‌سازی‌های ریاضی، شبیه‌سازی‌ها و یا آزمایش‌های تجربی (بسته به حوزه تحقیقاتی) توضیح دهید و اجازه دهید که داوران و خوانندگان مقاله به اهمیت مسئله پی ببرند.

- یک راه‌حل پیشنهاد دهید؛ تلاش کنید که راه‌حل شما کاملاً نو بوده و از راه ‌حل‌هایی که قبلاً در مقالات دیگر پیشنهاد شده کاملاً متفاوت باشد.

- در مرحله جمع‌آوری اطلاعات، سعی کنید از مناسب‌ترین روش‌ها و دقیق‌ترین ابزارها برای اندازه‌گیری و جمع‌آوری داده‌ها استفاده کنید. مقاله‌های مشابه را مطالعه کنید. شما می‌توانید از روش‌های به‌کاررفته در این مقالات ایده بگیرید.

- در نگارش متن مقاله نشان دهید که موضوع را کاملا درک کرده و تخصص کافی برای پرداختن به آن موضوع را دارید..

- از اشتباهات گرامری و املایی به جد اجتناب کنید. برای این کار شما می‌توانید از نرم‌افزار گرامرلی استفاده کنید و متن مقاله خود را پیش از سابمیت، ویرایش کنید. 

- از جداول، نمودارها و تصاویر با کیفیت در مقاله استفاده کنید.

- قبل از ارسال مقاله حتما از اساتید و افراد خبره در حوزه موضوعی مقاله بخواهید تا آن را بازبینی و ایرادات احتمالی را به شما اعلام کنند.

خدمات چاپ مقاله JCR در موسسه سینا

چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر بین المللی JCR یکی از موفقیت های یک محقق یا دانشجو در مسیر پژوهشی خود است اما به دلیل پیچیدگی و طولانی بودن مسیر پروسه اکسپت و چاپ مقاله در این مجلات، اغلب افراد نگرانی هایی از این بابت دارند. اما ما توصیه میکنیم دغدغه ای از این جهت نداشته باشید. زیرا ما در موسسه سینا با تکیه بر تخصص و تجربه همکاران و متخصصان کاربلد خود، در طول فعالیت چندساله موسسه، مقالات متعددی در معتبرترین مجلات دنیا از جمله jcr به چاپ رسانده ایم. خدمات متنوعی از اعتبارسنجی و معرفی مجله تا ترجمه و سابمیت مقاله در این زمینه به شما عزیزان ارائه میشود که بسته به نیاز و هدف خود امکان بهره مندی از آنها برای شما فراهم شده است و میتوانید بصورت غیرحضوری و آنلاین درخواست خود را برای استفاده از این خدمات ثبت کنید. 

بیشتر بخوانید:

ارزش مقاله جی سی ار

چاپ مقاله در مجلات JCR ایمپکت دار

لیست مجلات jcr مورد تایید وزارت علوم

قیمت چاپ مقاله در مجلات JCR

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام