سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نگارش و چاپ مقاله

انتشار 23 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

نگارش صحیح یک مقاله علمی و به چاپ رساندن آن در مجلات معتبر، یک موفقیت مهم برای محققان و دانشجویان به شمار میرود. به همین دلیل آشنایی کامل با مباحث مرتبط با نگارش و چاپ مقاله، خصوصا برای این قشر بسیار حائز اهمیت است.

نگارش و چاپ مقاله

نگارش صحیح یک مقاله علمی و به چاپ رساندن آن در مجلات معتبر، یک موفقیت مهم برای محققان و دانشجویان به شمار میرود. به همین دلیل آشنایی کامل با مباحث مرتبط با نگارش و چاپ مقاله، خصوصا برای این قشر بسیار حائز اهمیت است. زیرا اگر محقق نتواند دستاوردهای علمی خود را در اختیار سایر پژوهشگران قرار دهد، پژوهش او هر اندازه هم که مهم باشد، به پیشرفت علم کمکی نخواهد کرد؛ چون رشد و گسترش هر عملی از طریق ارائه و به هم پیوستن دانش فراهم آمده از سوی اندیشمندان آن علم تحقق می یابد. از مزایای تدوین و نگارش مقاله می توان به مختصر و مفید بودن، به روز و جامع بودن آن اشاره کرد؛ زیرا محقق می تواند حاصل چندین ساله پژوهش خود را در یک رساله، پایان نامه، پژوهش، یا حتی یک کتاب به اختصار در قالب یک مقاله علمی بیان کند تا پژوهشگران دیگر بتوانند با مطالعه آن مقاله از کلیات آن آگاهی یابند و در صورت نیاز بیشتر، به اصل آن تحقیقات مراجعه کنند.

نگارش مقالات علمی در فضای آکادمیک کشور ما با توجه به سیاست های وزارت علوم و دانشگاه آزاد به یک بازار رقابتی مبدل گشته است که سوق دادن این بازار رقابتی به سمت کیفیت و پرورش و ثبت ایده های نوین در جهت پیشرفت همه جانبه علم و دانش هدف اصلی دست اندرکاران این عرصه است. در همین راستا ما در موسسه سینا علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت در زمینه آماده سازی مقالات و پذیرش و چاپ آنها در مجلات معتبر، سعی داریم با بیان نکات و مواردی در خصوص نحوه نگارش و چاپ مقالات علمی و ارتقاء کیفی مقالات محققین عزیز، سهمی هرچند کوچک در این عرصه داشته باشیم.

نحوه نگارش مقاله

قبل از نوشتن مقاله، باید این موضوع را مد نظر داشته باشید، که شما به عنوان محقق، در تلاش برای انجام تحقیقات نوین و به روز هستید. بنابراین باید فرضیه هایی که مطرح میکنید منحصر به فرد باشد، اساس کار بر روی داده های قوی و مستند و استفاده از یک روش تحقیق مناسب استوار باشد و مفاهیم نظری و عملی را در مورد موضوع تحقیق به اشتراک بگذارید. مسئله اساسی، مشخص کردن چارچوب مقاله است. ابتدا باید عنوانی مناسب با مقاله و تحولات روز انتخاب کنید. عنوان مقاله یکی از اصلی‌ترین ابزار جذب مخاطب است. عنوان اصولا باید کوتاه و از اصطلاحات کلیدی انتخاب شود. بیان موضوع مورد بحث در مرحله بعد قرار دارد. در بیان موضوع از فراز و فرود بیش‌ از حد بپرهیزید و سعی کنید مطالب یکدست و جامع باشد. روش تحقیق یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مقاله است زیرا اگر سطح مطالب شما بالا باشد ولی روش تحقیق مناسبی اتخاذ نکرده باشید زحمات شما هدر خواهدرفت. یافته‌های پژوهش در مرحله بعدی قرار دارد سپس به نتیجه‌گیری و بحث در مورد مطالب بپردازید. یک نتیجه گیری مناسب می‌تواند نقطه عطف دستاوردهای شما در این پژوهش باشد و در آخر هم پس از ارائه راه‌حل‌ها و پیشنهادات مناسب، منابع و رفرنس تحقیق و پژوهش‌هایتان را ذکر کنید.

پس از تکمیل محتوای مقاله، نوبت به انتخاب یک مجله معتبر برای چاپ آن میرسد. انتخاب مجله‌ای با بالاترین سطح کیفی می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد، به خصوص برای اپلای، داشتن مقاله در ژورنال‎های معتبر پوئن مثبتی برای شما خواهد بود. مجلاتی که تعداد ارجاعات انجام شده به مقالاتشان زیاد است و مجلاتی که توسط اساتید برجسته مورد مطالعه قرار می‌گیرند گزینه‌های ایده‌آل و بسیار مشکل هستند. حین انتخاب مجله یادتان باشد حق ندارید مقاله خود را به طور همزمان برای دو یا چند ژورنال بفرستید. چون در صورت پی بردن مسئولین مجله به این قضیه، مقاله شما را ریجکت خواهند نمود.

پذیرش و چاپ تضمینی مقاله در موسسه سینا

چنانچه مقالات نگارش شده ای دارید و یا پایان نامه ای پربار از لحاظ علمی دارید که بتوان از آن مقاله ای علمی استخراج کرده و در مجلات معتبر به چاپ رساند، اینکار را به اساتید و کارشناسان زبده موسسه سینا بسپارید و با اینکار در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. در این موسسه تمام خدمات مربوط به چاپ مقاله اعم از استخراج مقاله، معرفی مجلات معتبر متناسب با اسکوپ مقاله، فرمت بندی و ویرایش مقاله در فرمت درخواستی مجله، ترجمه تخصصی مقاله توسط مترجمان حرفه ای موسسه، پارافریز و رفع موارد سرقت ادبی مقاله، سابمیت مقاله، انجام پیگیریهای لازم در مرحله داوری و رایزنی با مجله برای اکسپت تضمینی مقاله و در نهایت پذیرش و چاپ مقاله با بهترین کیفیت، در کمترین زمان ممکن و با مناسبترین قیمت به دانشجویان و محققین گرامی ارائه میگردد. با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

امتیاز نگارش و چاپ مقاله

آیین نگارش مقاله علمی پژوهشی

چاپ مقالات فارسی

نگارش علمی مقاله جی سی آر JCR

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام