سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه اکسپت مقاله فارسی

انتشار 17 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

زمانی که نگارش مقاله علمی خود را پس از مدتها تلاش بی وقفه به پایان میرسانید، طبعا اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، اکسپت مقاله در یکی از مجلات معتبر است تا هم نتایج مطالعات شما در سطح بزرگتری انتشار یافته و در دسترس سایر محققین قرار گیرد و هم از امتیازات چاپ مقاله خود در موارد مد نظرتان بهره مند شوید.

نحوه اکسپت مقاله فارسی

زمانی که نگارش مقاله علمی خود را پس از مدتها تلاش بی وقفه به پایان میرسانید، طبعا اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، اکسپت مقاله در یکی از مجلات معتبر است تا هم نتایج مطالعات شما در سطح بزرگتری انتشار یافته و در دسترس سایر محققین قرار گیرد و هم از امتیازات چاپ مقاله خود در موارد مد نظرتان بهره مند شوید. برای به چاپ رساندن مقالات علمی خود ابتدا باید مقاله به مجله معتبری که حوزه تخصصی آن مرتبط با موضوع مقاله می‌باشد ارسال کنید. پس از بررسی های اولیه سردبیر مجله درصورتی که مقاله تمامی شرایط اعلام شده از جانب مجله را داشته باشد وارد پروسه داوری می‌شود. در غیر این صورت از همان ابتدا از جانب سردبیر ریجکت شده و وارد پروسه داوری نمی‌شود.با توجه به اینکه اکثر مقالاتی که در داخل کشور نوشته میشوند به زبان فارسی میباشند، باید قبل از هر چیزی بر حسب نیاز و هدف خود تعیین کنید که قصد دارید مقاله را در مجلات داخلی به چاپ برسانید یا مجلات خارجی که در این صورت نیاز به ترجمه تخصصی مقاله پیدا خواهید کرد.

ژورنالهای معتبر بسیار زیادی وجود دارند که مقالات علمی چاپ شده در آنها مورد استناد پژوهشگران در سراسر دنیاست. اعتبار مجلات با یکدیگر متفاوت بوده و با کیفیت مقالات چاپ شده در آنها رابطه مستقیم دارد. اما همانطور که اشاره شد شما برای چاپ مقاله دو گزینه پیش رو خواهید داشت: چاپ مقاله در مجلات داخلی و چاپ مقاله در مجلات خارجی. البته حتما میدانید که دسته ای از مجلات نیز هستند که پایگاه اطلاعاتی مربوط به آنها در داخل کشور بوده اما بین المللی هستند. این مجلات، همان ژورنالهای isc میباشند که مقالات علمی را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی پذیرش و چاپ میکنند. بنابراین شما علاوه بر مجلات داخلی، میتوانید در این مجلات نیز مقاله فارسی به چاپ برسانید. اینکه مقاله فارسه چاپ کنید یا انگلیسی، کاملا وابسته به تصمیم و هدف شماست. برای مثال در صورتی که قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور داشته باشید میبایست اقدام به چاپ مقاله در مجلات خارجی کنید که امتیازات دیگری نیز دارد. اما اگر صرفا میخواهید از امتیازات آن در دانشگاهها و مراکز علمی داخل کشور استفاده کنید، مجلات داخلی اعتبار کافی را داشته و مناسبترین گزینه برای شما خواهد بود. 

نحوه اکسپت مقاله فارسی

در مرحله پایانی نگارش مقاله خود قرار گرفته اید و تصمیم دارید که آن را در یکی از ژورنالهای علمی پژوهشی داخلی به چاپ برسانید. برای اینکار باید بدانید که ساختار یک مقاله علمی در هرصورت مشخص بوده و از یک استاندارد کلی پیروی میکند. بنابراین مقاله شما بایستی تمام این استانداردها را دارا بوده و منطبق بر قواعد مقاله نویسی باشد. تنها تفاوت چاپ مقاله فارسی و انگلیسی در یک مرحله است آنهم ترجمه تخصصی مقالات خواهد بود. سایر مراحل مربوط به ارسال و پذیرش مقاله یکسان بوده و شامل مواردی از قبیل ویراستاری و فرمت بندی و رفع موارد سرقت ادبی و سابمیت مقاله به مجله مورد نظر خواهد بود. در مورد انتخاب مجلات داخلی نیز باید گفت که از لحاظ سطح اعتبار علمی مقالات داخلی و خارجی در داخل کشور تفاوتی با یکدیگر ندارند و امتیازات هر دو مجله در یک سطح سنجیده میشود و در داخل کشور میتوانید از امتیازات هر دو مجله به صورت یکسان بهره ببرید. مجلات داخلی و بسیار معتبر isc که پایگاه استنادی علوم معتبر کشور های اسلامی میباشد، اعتباری در حد مجلات بین المللی isi دارند بنابر این اگر مقاله فارسی نوشته اید و میخواهید آنرا بدون ترجمه و در مجلات داخلی چاپ کنید مطمئن باشید که مزایای هر دو کاملا یکسان میباشد. اما اگر قصد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را دارید بهتر است که مقاله فارسی را بعد از اتمام نگارش به یک مترجم متخصص بسپارید تا ترجمه با کمترین ایراد و اشکال ممکن انجام گیرد و سپس اقدام به ارسال مقاله کنید.

برای چاپ مقالات خود چه فارسی و چه انگلیسی در هر مجله و پایگاه علمی ای که مد نظر شما باشد میتوانید از خدمات موسسه سینا در این زمینه استفاده کنید. کارشناسان موسسه از اولین قدم فرایند اکسپت مقاله همراه شما بوده و بهترین خدمات را در قالب ترجمه تخصصی مقالات، استخراج مقاله از پایان نامه، ویراستاری، پارافریز، معرفی مجلات معتبر متناسب با حوزه تخصصی مقاله، سابمیت مقاله و در نهایت دریافت اکسپت و چاپ تضمینی مقاله در مجله مورد نظر ارائه خواهد داد. کافیست با ما تماس بگیرید.  

بیشتر بخوانید:

چگونگی اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوھشی

چگونگی اکسپت مقاله ای اس سی ISC

چاپ مقاله فارسی

ترجمه تخصصی مقاله فارسی به انگلیسی

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام