سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه چاپ مقاله در مجلات بین المللی

انتشار 11 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

محققان و پژوهشگران در سراسر دنیا همواره در حال مطالعه و تحقیق در حوزه علوم مختلف بوده و نتایج و یافته های جدیدی را به آنها می افزایند. این افراد نقش بسزایی در تولید علم و ارتقاء کیفیت زندگی انسانها ایفا میکنند و با انجام تحقیقات ریشه‌ای و با کیفیت، چرخ دانش بشر را به سمت جلو حرکت دهند.

نحوه چاپ مقاله در مجلات بین المللی

محققان و پژوهشگران در سراسر دنیا همواره در حال مطالعه و تحقیق در حوزه علوم مختلف بوده و نتایج و یافته های جدیدی را به آنها می افزایند. این افراد نقش بسزایی در تولید علم و ارتقاء کیفیت زندگی انسانها ایفا میکنند و با انجام تحقیقات ریشه‌ای و با کیفیت، چرخ دانش بشر را به سمت جلو حرکت دهند. این افراد در فرایند تحقیق و مطالعه خود سراغ پایه‌های علمی ثابت‌شده می‌روند تا با مراجعه به یافته های سایر پژوهشگران، برای اثبات ایده و فرضیه‌های خود دلایل علمی محکم بیابند. نهایتا با تکمیل این پروسه، برای چاپ مقاله و در دسترس عموم قرار دادن یافته های خود متن مقاله را برای بررسی به یک ژورنال معتبر ارسال می کنند. این مرحله برای اغلب افراد خصوصا کسانی که تجربه ای در این زمینه ندارند یکی از سخت ترین مراحل به سرانجام رسانیدن پروسه تحقیق علمی است.

درطی سالهای اخیر اشتباهات مختلفی در روند تهیه و ارسال نسخه های مقاله برای مجلات علمی معتبر، توسط نویسندگان مقالات اتفاق افتاده و همین امر سبب شده که پایگاه های علمی نسبت به آنها اطلاعات شفاف و کاملی در اختیار قرار دهد تا درصد این اشتباهات به مرور کمتر شده و یافته های علمی جدید بتواند با سرعت بیشتری در دنیا منتشر شود. از طرفی به دلیل نیاز جامعه علمی به دانش و اطلاعات در این زمینه موسساتی برای ارائه خدمات در حوزه چاپ مقاله در ژورنالهای مختلف شکل گرفته است. یکی از این موسسات  معتبر که سابقه چند ساله و درخشان در حوزه پذیرش و چاپ مقاله در برترین ژورنالهای دنیا دارد، موسسه سیناست که تمام امور مربوط به این فرایند را در بازه های زمانی کوتاه به کمک اساتید و کارشناسان مجرب خود انجام می دهد تا محققین و دانشجویان متقاضی چاپ مقاله بتوانند با موفقیت مقالات علمی خود را در مجله مورد نظر خود به چاپ برسانند. 

دسته بندی مجلات علمی از لحاظ اعتبار مقالات چاپ شده در آنها

پایگاه علمی تامسون رویترز با نام isi و پایگاه علمی الزویر (Elsevier) با نام scopus دو نهاد مستقل، معتبر و فعال در حوزه چاپ مقاله و نشر پژوهش های علمی دانشمندان جهان هستند. در حقیقت مقالات و ژورنال های تحت پوشش موسسه علمی الزویر با عنوان مقاله اسکوپوس (Scopus) و مقالات تحت پوشش موسسه تامسون رویترز با عنوان مقاله آی اس آی (isi) شناخته می شوند.

در سال 87 ایران نیز جهت پشتیبانی و انتشار مقالات علمی محققین کشورهای مسلمان پایگاه استنادی isc را تاسیس کرد که بیش از 57 کشور عضو این موسسه بوده و تا امروز مقالات بسیاری به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی در مجلات تحت پوشش این موسسه به چاپ رسیده است.
در کنار این سه موسسه معروف، موسسه علمی NCBI که توسط یک سناتور دموکرات آمریکایی بنا نهاده شده به طور تخصصی در حمایت از یافته ها و پژوهش های پزشکی و زیست شناسی، پایگاه Medline/Pubmed را راه اندازی کرده و آنرا به طور کاملا رایگان در اختیار پزشکان و زیست شناسان دنیا قرار داده است.

مقالات isi و مقالات scopus با تمام تفاوت هایی که در تدوین استاندارد های چاپ یک مقاله با هم دارند هر دو بسیار معتبر و صاحب نام هستند و نمی توان درباره برتری کلی آنها نسبت به هم نظری داد. اما اعتبار تمام ژورنال ها و نشریات خارجی که تحت نظر این دو موسسه منتشر می شوند با هم یکی نیست و در زمینه های علمی مختلف، اسامی مجله های معدودی در طی سال ها به دلایل مختلفی از جمله ایمپکت فکتور بالاتر، بیشتر بر سر زبان ها بوده است. به همین دلیل ممکن است چاپ مقاله در برخی از ژورنال های isi ساده تر از برخی از ژورنال های scopus باشد و بالعکس.

مراحل سفارش چاپ مقاله در مجلات بین المللی در موسسه سینا

ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل و یا شماره تماس موسسه Pub.Sina@Gmail.Com - 09149724522

بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان

معرفی مجلات مناسب در اسکوپ مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما

تائید نهایی مجله از سوی شما

ترجمه تخصصی مقاله و انجام امور مربوط به فرمت بندی و ویرایش مقاله

ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله)

بیشتر بخوانید:

هزینه چاپ مقاله در مجلات و ژورنال های معتبر علمی خارجی

مراحل چاپ مقاله در مجلات بین المللی

چاپ مقاله در مجلات معتبر دانشگاه آزاد

پذیرش مقالات در مجلات ISI

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام