سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه ثبت پایان نامه در ایران داک

انتشار 28 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

همانطور که میدانید دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی به منظور فراهم نمودن امکان دسترسی به منابع غنی علمی برای پژوهشگران و علاقه‌مندان، اجتناب از تکرار مطالعات و تحقیقات انجام یافته و تکمیل پایگاه اطلاعاتی پایان‌نامه‌های دانشجویی کشور، موظف به ثبت اطلاعات پایان نامه ها و رساله های خود در سایت پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران (ایران داک) میباشند.

نحوه ثبت پایان نامه در ایران داک

همانطور که میدانید دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی به منظور فراهم نمودن امکان دسترسی به منابع غنی علمی (پایان نامه‌ها/رساله‌ها) برای پژوهشگران و علاقه‌مندان، اجتناب از تکرار مطالعات و تحقیقات انجام یافته و تکمیل پایگاه اطلاعاتی پایان‌نامه‌های دانشجویی کشور، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف به ثبت اطلاعات پایان نامه ها و رساله های خود در سایت پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران (ایران داک) میباشند. به این منظور، دانشجو پس از تصویب پروپوزال در شورای تحصیلات تکمیلی موسسه، در نشانی http://thesis.irandoc.ac.ir بخش ثبت پیشنهاده (پروپوزال)، ورود اطلاعات می نماید و شماره رهگیری را از طریق سیستم دریافت نموده، رسید موقت ثبت پیشنهاده پایان نامه (Proposal) را که از سایت پژوهشگاه دریافت نموده به دفتر تحصیلات تکمیلی تحویل میدهد. بنابراین اولین گام برای شروع پروسه، ورود و ثبت نام در سایت این پژوهشگاه برای عضویت و ورود اطلاعات میباشد که خود مستلزم گذراندن مراحل زیر است:

1. ابتدا وارد آدرس سایت ایران داک شوید. چنانچه از قبل در سیستم عضو شده اید از قسمت ورود به سامانه وارد سایت مورد نظر شوید و در غیر این صورت بر روی گزینه نام نویسی کلیک نمائید.

2. در مرحله نام نویسی تمامی اطلاعات خواسته شده را به صورت کامل وارد نمائید.

3. پس از تکمیل اطلاعات شخصی جهت نام نویسی، پیامی تحت عنوان "برای تایید حساب کاربری به رایانامه خود بروید و روی لینک ارسالی کلیک نمائید" برای شما نمایش داده میشود.

4. به رایانامه خود بروید و روی لینک ارسالی جهت تکمیل ثبت نام کلیک کنید. 

5. حال از قسمت ورود به سامانه با رایانامه و گذرواژه مشخص شده وارد سامانه ثبت شوید.

6. بعد از وارد شدن به سامانه و ورود به پروفایل مخصوص خود، در مرحله اول بر روی پیشنهاده (پروپوزال) کلیک نمائید.

7. در این مرحله باید اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را با دقت وارد و سپس اطلاعات مربوط به پروپوزال را تکمیل کنید.

8. در این مرحله اطلاعات مربوط به اساتید راهنما و مشاور در سیستم ثبت می شود.

9. با تکمیل اطلاعات اساتید راهنما و مشاور اطلاعات پروپوزال تکمیل شده است و در مرحله بعد باید اطلاعات محتوای پروپوزال توسط دانشجو در سیستم ثبت شود.

10. پس از تکمیل اطلاعات پروپوزال، وارد مرحله بعدی شده و فایلهای متنی پایان نامه یا رساله خود را به دو صورت WORD و PDF در سایت بارگذاری کنید. 

11. بعد از این مرحله باید گزینه ثبت پرداخت را انتخاب کنید. برای پرداخت هزینه ثبت پروپوزال خود در سامانه، باید مشخصات فردی و حساب بانکی خود را در این بخش وارد نمایید و هزینه را پرداخت کنید.

11. .بعد از واریز هزینه، در نهایت یک کد رهگیری به نشانه اتمام انجام کار برای شما ارسال و پروپوزال شما ثبت میشود که برای پیگیری بعدی باید از آن استفاده کنید. 

پس از دریافت کد رهگیری از سامانه، فایلهای pdf و Word دریافت شده از دانشجویان، برای بررسی در اختیار کارشناسان ایرانداک گذاشته شده و پس از 72 ساعت بعد از تایید دانشگاه از سوی سیستم ایران داک ایمیلی مبنی بر گواهی پذیرش پروپوزال دانشجو به ایمیل دانشجو (ایمیلی که در پروفایل شخصی خود در سامانه وارد نموده اید) ارسال میشود. این گواهی به منزله مجوز شروع کار برای نگارش پایان نامه است. 

زمانی که پروسه نگارش پایان نامه به اتمام میرسد و دانشجو جلسه دفاع از آن را پشت سر میگذارد، پس از جلسه دفاع، بایستی اطلاعات نمایه پایان نامه را به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده کرده و در نشانی http://thesis.irandoc.ac.ir با وارد کردن مشخصات کاربری که قبلا در مرحله ثبت پروپوزال ثبت نموده، وارد سایت شده و در بخش ورود اطلاعات پایان نامه، آن اطلاعات نمایه را بارگزاری کند و شماره رهگیری را از طریق سیستم دریافت می نماید.  پس از تائید پایان نامه توسط هیات داوران، دانشجو نسخه نهایی (الکترونیکی و چاپی) پایان نامه خود را در دو نسخه‌ چاپی و الکترونیکی همراه با شماره رهگیری دریافتی از سایت، جهت تحویل به پژوهشگاه، تحویل دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه می‌دهد. نماینده دفتر تحصیلات تکمیلی پس از اطمینان از ارسال موفق فرم و تایید محتویات پیوست، تائیدیه دریافت فرم را از سامانه پرینت می‌کند و پس از تائید (مهر و امضا)، تحویل دانشجو می‌دهد و در نهایت دانشجو رسید را به بخش فارغ‌التحصیلان دانشگاه تحویل میدهد که وجود آن جهت تکمیل مراحل فراغت از تحصیل دانشجو الزامیست.

بیشتر بخوانید:

پروپوزال (Proposal) چیست و چگونه نوشته می شود؟

نکات کاربردی و مهم در نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد

دو نمره پایان نامه با چاپ مقاله ISI

تفاوت ساختار مقاله با پایان نامه

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
با سلام خواهشمندم جهت ارائه و ثبت پایان نامه رمز یا گذرواژه را که فراموش کرده ام اعاده بفرمایید یا تشکر از زحمات که شما کشیدید.
سلام و عرض ادب با عرض پوزش در این زمینه خدمات نداریم. احتراما برای خدمات پذیرش و چاپ مقاله، ترجمه، استخراج مقاله از پایان نامه، فرمت بندی مقاله به فرمت مجله و همایش، فرمت بندی پایان نامه به فرمت دانشگاه، پارافریز انواع متون، تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب و .... در خدمت هستیم. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
با سلام خواهشمندم جهت ارائه و ثبت پایان نامه رمز یا گذرواژه را که فراموش کرده ام اعاده بفرمایید یا تشکر از زحمات که شما کشیدید.
1 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام،می خام در ایران داک ثبت نام کنم،ولی رایانامه رو که میزنم و کد ملی رو جواب میده رایانامه اشتباهه،در صورتیکه ایمیلم درسته،باید چکار کنم؟
سلام و عرض ادب با عرض پوزش در این زمینه خدمات نداریم. برای خدمات چاپ مقاله و چاپ کتاب و ترجمه و استخراج مقاله از پایان نامه و تبدیل پایان نامه به کتاب و ... در خدمت هستیم. با تشکر
2 سال پیش
بازدیدکننده

لیلا
سلام،می خام در ایران داک ثبت نام کنم،ولی رایانامه رو که میزنم و کد ملی رو جواب میده رایانامه اشتباهه،در صورتیکه ایمیلم درسته،باید چکار کنم؟
2 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
باسلام و عرض ادب. من گواهی ثبت پیشنهاده خودم را دریافت کردم در صورتیکه دانشگاه به من اعلام کرده گواهی ثبت پیشنهاده و گواهی ثبت پایان نامه رو ارائه بدم. آیا این دو باهم تفاوت دارند؟ درصورتیکه تفاوت دارند چطور میتوانم پایان نامه خودم را ثبت کنم؟ ممنون
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام