سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه شناسایی مجلات اسکوپوس Scopus

انتشار 14 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

بسیاری از افرادی که به دلایل مختلف با مباحث و فرایند چاپ مقاله سر و کار دارند، طبعا نام مجلات معتبری چون اسکوپوس برایشان آشناست. چاپ مقاله در این مجلات بسته به رتبه آنها، امتیاز متفاوتی را برای نویسنده مقاله به همراه دارد. اسکوپوس یکی از پایگاههای معتبر دنیا برای نمایه سازی مجلات علمیست که زیرمجموعه موسسه الزویر میباشد.

نحوه شناسایی مجلات اسکوپوس Scopus

بسیاری از افرادی که به دلایل مختلف با مباحث و فرایند چاپ مقاله سر و کار دارند، طبعا نام مجلات معتبری چون اسکوپوس برایشان آشناست. چاپ مقاله در این مجلات بسته به رتبه آنها، امتیاز متفاوتی را برای نویسنده مقاله به همراه دارد. اسکوپوس یکی از پایگاههای معتبر دنیا برای نمایه سازی مجلات علمیست که زیرمجموعه موسسه الزویر میباشد. این پایگاه اطلاعات کتاب‌ شناختی حدود 60 میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده‌ و اطلاعات محصولات حدود ۵ هزار ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای داده‌ است. در مجموع اسکوپوس اطلاعات ۱۶ هزار و پانصد مجله علمی پژوهشی را در خود نمایه کرده‌ است. استفاده از اطلاعات این پایگاه نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه دارد. محصولات الزویر دارای بیش از 55 میلیون مقاله و کتاب است که در حدود 22000 عنوان مجله و کتاب چاپ شده اند.

اسکوپوس همه حیطه‌های علوم که شامل علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی می‌شود را در برمی‌گیرد. در مقایسه‌ای که با وب آو ساینس انجام شده، اسکوپوس حدود ۲۰ درصد پوشش بیشتری از آن داشته‌ است اما مقالات قبل از سال ۱۹۹۵ راندارد بر خلاف وب آو ساینس که تا سال ۱۹۴۵ را شامل می‌شود.

اما سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود این است که چه روشهایی برای شناسایی مجلات اسکوپوس وجود دارد؟ در ادامه میخواهیم راهکارهایی را در اختیار شما قرار دهیم تا اطلاعات لازم برای بررسی اسکوپوس بودن مجله و رتبه این مجلات (نمره Qيا Quartile Scores) را در دست داشته باشید.

روش اول شناسایی مجله اسکوپوس Scopus: برای بررسی اسکوپوس بودن یا نبودن و همچنین برای شناسایی رتبه مجله که منظور کیو یا Q مجله می باشد به لینک زیر مراجعه کنید .

http://www.scimagojr.com/journalsearch.php

با مراجعه به این لینک، وارد صفحه ای می شوید که با درج نام مجله یا شماره 8 رقمی ای اس اس ان ISSN در آن می توانید مشخصات مجله مورد نظر را شناسایی کنید. اگر بعد از این کار هیچ موردی یافت نشد، بدین معنیست که مجله مورد نظر جزو نمایه اسکوپوس نمی باشد.

روش دوم شناسایی مجله اسکوپوس Scopus: روش دوم مراجعه به وب سایت الزویر Elsevier است. جهت دريافت فهرست نشريات Scopus 2016 میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید. ضمنا قبل از استفاده از اين فهرست به لیست سیاه نشريات نامعتبر وزارت علوم و دانشگاه آزاد نیز توجه داشته  باشید. در این لینک میتوانید کل مجلات را بصورت فایل اکسل دانلود و ذخیره نمایید.

https://www.elsevier.com/solutions/scopus/content

روش سوم شناسایی مجله اسکوپوس Scopus: در این روش باید به سایت خود پایگاه Scopus مراجعه نمایید. استفاده از پایگاه اسکوپوس نیاز به account دارد اما برای شناسایی مجله نیازی به داشتن حساب کاربری نیست. در قسمت بالای سایت روی Sources کلیک نمایید و سپس از قسمت جستجو میتوانید با جستجوی عنوان Title، و یا ISSN مجله، مجله مورد نظر خود را چک کنید. 

چاپ و اکسپت مقاله اسکوپوس در موسسه سینا

پس از شناسایی و ارزیابی مجله اسکوپوس مورد نظر، نوبت به فرایند ارسال و اکسپت مقاله میرسد. از آنجایی که این فرایند و حتی مراحل شناسایی مجله ممکن است برای برخی از افراد گنگ بوده و یا اطلاعات کاملی در این زمینه نداشته باشند، موسسه سینا این بخش از امور پژوهشی محققین و دانشجویان عزیز را نیز ساپورت کرده و خدمات لازم را ارائه میدهد. موسسه سینا، با بیش از پنج سال سابقه فعالیت در امور اکسپت و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، مقالات شما عزیزان را بصورت تضمین شده و در کمتر از یک ماه، در مجلات scopus منتشر می کند. کارشناسان موسسه مشاوره لازم در زمینه معرفی مجلات متناسب با موضوع مقاله، ترجمه تخصصی مقاله، فرمت بندی مقاله بر اساس چهارچوبهای مجله مورد نظر، سابمیت مقاله به روش درخواستی مجله و پیگیری پروسه داوری مقاله را به شما ارائه می دهند. علاوه بر مشاوره، تمامی این خدمات بصورت یکجا و یا جداگانه بسته به نیاز شما، با هزینه ای مناسب قابل انجام است. برای بهره مندی از این خدمات و استفاده از مزایای چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس، کافیست درخواست خود را از طریق یکی از راه های ارتباطی موسسه با کارشناسان ما در میان بگذارید تا روند پیگیری دراسرع وقت آغاز شود و مقاله شما فرایند چاپ را با موفقیت پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید:

در مورد پایگاه SCOPUS

مراحل چاپ مقاله SCOPUS

امتیازات مجلات Scopus

پذیرش چاپ مقاله Scopus در رشته مدیریت

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام