سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه نوشتن نام نویسندگان مقاله در دانشگاه های مختلف

انتشار 28 خرداد 1397
مطالعه 12 دقیقه

همانطور که می دانید یکی از موارد مهمی که قبل از سابمیت مقاله به مجله به صورت دقیق و کامل باید نوشته شود افیلیشن و یا مشخصات و ترتیب نویسندگان می باشد که دانشگاه های مختلف قوانین خاصی در نوشتن ترتیب نویسندگان در یک مقاله دارد. در این متن به بررسی و چگونگی ترتیب نوشتن نویسندگان و همچنین چگونگی نوشتن یک افیلیشن کامل خواهیم پرداخت.

نحوه نوشتن نام نویسندگان مقاله در دانشگاه های مختلف

نویسنده یک مقاله ی پژوهشی کیست؟

نویسنده یک مقاله پژوهشی کسی است که بخشی از کار تحقیق را برعهده‌ گرفته باشد. تمام دانشجویانی که در یک تحقیق علمی شرکت داشته‌اند نویسندگان مقاله محسوب می‌شوند. هر نویسنده می‌بایست در یکی از بخش‌های زیر فعالیت مؤثر داشته باشد:

تحقیقات

نویسنده مقاله می‌تواند علمی در بخش ایده، طراحی، اجرا و یا ارزیابی داده‌ها به نحو چشمگیری شرکت داشته باشد.
تألیف

نویسنده می‌تواند در تهیه پیش‌نویس و بازخوانی یا ویرایش مقاله شرکت مؤثر داشته باشد.
تأیید

پیش‌نویس تهیه‌شده توسط این نویسنده تأیید شده و برای انتشار ارسال می‌شود.

نویسنده مقاله کیست؟

لازم به ذکر است که مدیریت، سرمایه‌گذار و ناظرین یک تیم تحقیقاتی، نویسندگان مقاله محسوب نمی‌شوند.

نویسنده مسئول یا corresponding author کیست؟

نویسنده مسئول و یا نویسنده راهبر در واقع مسئول تهیه پیش‌نویس مقاله محسوب می‌شود و همچنین نقش مدیریت و مسئولیت موارد مربوط به تهیه و چاپ مقاله را عهده‌دار است. البته این شخص مدیر پروژه تحقیقاتی نیست ولی یکسری مسئولیت هایی دارد که در ادامه به هر یک از آن ها اشاره شده است:

نویسنده مسئول

تهیه لیست نویسندگان مقاله بر اساس معیار

تهیه پیش‌نویس و ارسال به تمام نویسندگان همکار

حفظ یکپارچگی تحقیقات و اطمینان از صحت و دقت امور

هماهنگی و تایید پیش نویس

نویسندگان مقاله همکار

تمامی پژوهشگرانی هستند که در تألیف، تأیید و صحت مقاله تلاش کرده‌اند. نویسندگان همکار می‌بایست در درج ترتیب نام نویسندگان مقاله توافق داشته باشند. لازم به ذکر است که در نگارش نام نویسندگان مقاله نمی‌بایست از نام افراد سرشناس و یا صاحب‌نام به‌منظور کسب اعتبار برای مقاله استفاده کرد. علاوه بر آن لیست نویسندگان مقاله مکانی برای اعتباربخشی به افرادی که هیچ تلاشی نداشته‌اند نیست. کسانی که به هر دلیلی در پاره‌ای از امور شرکت داشته‌اند ولی فعالیت خود را با پژوهش قطع کرده‌اند نمی‌توانند در زمره نویسندگان مقاله محسوب شوند.

نویسندگان مقالات

در نوشتن مقاله از پایان نامه اسم استاد راهنما باید اول ذکر شود یا دانشجو؟

یکی از سوالات بسیار رایج در نوشتن اسامی برای چاپ مقاله پرسیدن این سوال می باشد که آیا اسم دانشجو باید اول ذکر شود و یا استاد؟ برای پاسخ به این سوال میتوان بیان کرد که اصول و قواعد کاملا مشخصی برای این سوال وجود ندارد ولی در چنین مقالاتی رسم بر نگارش نام دانشجو در اول است و اعضای هیئت‌علمی به ترتیب نویسندگان دوم و سوم تلقی می‌شوند. و اخلاق حکم می‌کند نام دانشجو به‌عنوان نویسنده اول نوشته شود. چون در مقالات استخراجی از پایان نامه ، استاد راهنما می‌تواند امتیازات خود را بگیرند. و چنانچه یک دانشجوی کارشناسی ارشد تمایل داشته باشد در دوره دکترا روی همان موضوع تحقیق انجام دهد این ایده می‌تواند به نام او ثبت شود. لذا بهتر است که اساتید اجازه دهند نام دانشجو به‌عنوان نویسنده اول نوشته شود تا ایده به نام دانشجو ثبت شود.

اسم استاد راهنما و دانشجو

نکات کلیدی در نوشتن اسامی نویسندگان مقاله

برخی از نکات مهمی که دانشجویان جهت نوشتن ترتیب نویسندگان و نویسنده مسئول باید به آن ها توجه شود اشاره شده است:

ترتیب اسامی نویسندگان مقاله

  • در رساله های دکترای تخصصی که دارای 2 استاد راهنما و یا بیشتر هستند، تصمیم در خصوص مسئول مکاتبات با توافق استادان راهنما صورت خواهد گرفت.

  • در قسمت نویسندگان، فقط نام نویسندگانی اعلام می شود که در تحقیقات، گردآوری مطالب و نگارش مقاله همکاری داشته اند. به افرادی که در ترجمه، تهیه عکس ها و نقشه ها و ... همکاری داشته اند، در قسمت تشکر و تقدیر (Acknowledgement) اشاره می شود، بنابراین افزودن نام افراد غیر مرتبط در مقالات تولید شده قابل توجیه نیست و به عنوان تخلف علمی قابل پیگیری است. به مقاله مذکور نمره ای تعلق نمی گیرد و ملاک تسویه حساب نیز قرار نمی گیرد. (آوردن نام افراد دیگر در مواردی مجاز است که طی قراردادی با موسسات خارج از دانشگاه و تایید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، این مجوز به افراد با سهم معینی در مقاله داده شده باشد).

ترتیب نویسندگان در مقالات و پایان نامه های که توسط استاد راهنما پیشنهاد شده است؟

در برخی از موارد هیئت‌علمی، یک ایده پژوهشی را در قالب یک پایان‌نامه در اختیار دانشجو قرار می‌دهد و حتی برخی از هزینه‌ها را هم از محل اعتبار و گرنت خود می‌پردازند و کار را به دانشجو می‌سپارند. در چنین مواردی معمولاً ترتیب نام نویسندگان مقاله به‌صورت توافقی انجام می‌شود و در اکثر موارد نویسنده اول عضو هیئت‌علمی است و نویسنده دوم و مسئول هم دانشجویی است که کار را به اتمام رسانده است. به‌طور کلی می‌توان گفت ایده اصلی مقاله و انجام بیش از 50 درصد از پژوهش تعیین‌کننده نام نویسنده اول مقاله است و قانون نوشته‌شده‌ای در این مورد وجود ندارد و بستگی به توافق طرفین و همکاران ترتیب نام نویسندگان مقاله مشخص می‌شوند. گاهی دیده‌شده است که برخی از نویسندگان می‌خواهند نامشان در لیست نویسندگان مقاله هم به‌عنوان نویسنده راهبر و هم نویسنده اول باشد درحالی‌که بسیار کمتر از 50 درصد پژوهش را بر عهده داشته‌اند در این موارد اختلافات ایجادشده مانع از ادامه کار و تکمیل مقاله پژوهشی خواهد شد و افراد از ادامه کار انصراف می‌دهند که در هرصورت به ضرر جامعه علمی و پژوهشی منجر خواهد شد.

ترتیب نویسندگان در مقالات

نحوه تقسیم بندی امتیازات نویسنده یا نویسندگان پژوهش

به طور معمول نفر اول هر پژوهش امتیاز کامل از مقاله می برد. البته با اضافه شدن نام هر نویسنده جدید، بخشی از نمره نفر اول کاهش می یابد. همچنین باید توجه شود که امتیاز نفر اول و نویسنده مسئول مقاله یکی نمی باشد. نفر اول معمولاً بالاترین جایگاه را در بین نویسندگان یک مقاله دارد و نویسنده مسئول صرفاً به عنوان مسئول مکاتبات در نظر گرفته می شود.

ترتیب امتیاز مقاله برای نویسندگان

نوشتن افیلیشن و وابستگی سازمانی(Affiliation)

افیلیشن به زبان ساده یعنی وابستگی. در واقع به معنای وابستگی دانشگاهی یا سازمانی نویسندگان مقاله می باشد. بعد از اینکه روش ها و اصول معمول را برای ترتیب نویسندگان یاد آور شدیم بهتر است به چگونگی نوشتن بخش افیلیشن یا معرفی نویسندگان که یکی از بخش های مهم مقاله است بپردازیم. در این قسمت باید اسامی و وابستگی های نویسندگان مطرح گردد. همانطور که پیش تر بیان شد مقاله ممکن است یک یا چند نویسنده داشته باشد که مشخصات همه نویسندگان به ترتیب باید در این بخش قید شود. رعایت اصول نگارش افلیشن هرچند بسیار ساده است ولی گاها به دلیل سهل انگاری اشتباه نوشته می شود. در زبان انگلیسی نوشتن آدرس برعکس زبان فارسی می باشد به عبارت دیگر ما از استان، شهر، خیابان و کوچه شروع می کنیم اما در زبان انگلیسی نگارش آدرس از کوچه، خیابان، شهر و استان شروع می شود. این نوع ترتیب نوشتن در افیلیشن هم صدق می کند. البته باید مد نظر داشته باشید که نحوه نوشتن افیلیشن برای دانشگاه ها و مجلات مختلف متفاوت میباشد که ما در ادامه به شیوه استاندارد و رایج افیلیشن نویسی خواهیم پرداخت.

نوشتن افیلیشن و وابستگی سازمانی(Affiliation)

ترتیب نوشتن مشخصات نویسندگان

ترتیب نوشتن مشخصات نویسندگان

تا به امروز اطلاعات دقیقی توسط هیچ نشریه ای در رابطه با ترتیب نوشتن اسامی ارائه نشده است و ترتیب و قانون خاصی برای نوشتن اسامی نویسندگان وجود ندارد فقط باید نقش ها مشخص گردد برای مثال نویسنده اصلی باید با علایم خاصی مشخص شود و از بقیه نویسندگان قابل تشخیص باشد. برخی نویسندگان ترجیح میدهند برای جلوگیری از سو تفاهم و جلوگیری از مشاجرات اسامی را به ترتیب حروف الفبا می نویسند. البته این نیز قاعده خاصی ندارد و کاملا توافقی میباشد. همچنین در مورد بعضی از پژوهشگران که به طور مکرر همکاری می کنند، اسامی آنها به نوبت در ابتدا فهرست بندی می شود. البته ترتیب حروف الفبا نیز غالبا روش درستی برای همه مقالات نمیباشد زیر ترتیب حروف الفبا و اسامی در زبان های مختلف متفاوت میباشد و ممکن است در تغییر زبان و ترجمه ترتیب از بین برود. از طرفی برای نوشتن اسامی نویسندگان نیازی به اشاره به عناوین و القاب نمی باشد. عناوینی نظیر Dr (دکتر) (شما می دانید که B.S چه معنی می دهد، M.S یا Ph.D نیز همین طور) اما بیشتر ژورنال های پزشکی مطمئناً درجات علمی را پس از اسامی اشاره می کنند. اما حتی در ژورنال های پزشکی، درجات علمی در بخش مراجع اشاره نمی شوند. نویسندگان باید به دستورالعمل های ژورنال برای مولفین و نکات جدید در مورد کاربرد ترجیهی توجه کنند.

نمونه نوشتن افیلیشن در دانشگاه های ایران

نحوه نوشتن افیلیشن بسته به مجله انتخابی متفاوت می باشد که در قسمت راهنمای نویسندگان مجله معمولا به این نکته اشاره می شود در ادامه به چند نمونه از نحوه افیلیشن نویسی طبق دستور العمل دانشگاه ها اشاره شده است:

طبق آیین نامه نگارش مقالات وزارت علوم

مقاله انگلیسی

Department of …, Faculty of …, University of…., …, Iran

مثال

Department of Public Management, Faculty of Management, University of Guilan, Rasht, Iran

Department of Management, Faculty of Humanities, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran

نحوه نگارش صحیح افلیشن مقاله در دانشگاه آزاد اسلامی

مقاله انگلیسی

Department of …, Faculty of …, … Branch, Islamic Azad University, …, Iran

مثال

Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran

نحوه نگارش افلیشن مقاله در دانشگاه پیام نور

مقاله انگلیسی

.Department of …, Faculty of …, Payam-e-Noor University of …., …, Iran

مثال

.Department of Business Management, Faculty of Management, Payame Noor University, Tehran, Iran

راهنمایی جهت نوشتن مرتبه علمی در مقاله

سینا ترجمه برای رفاه شما عزیزان، در زیر به برخی از رتبه های علمی اساتید به زبان فارسی و انگلیسی اشاره کرده است تا شما بتوانید افیلیشن و وابستگی سازمانی خود را با سهولت تمام به مقاله خود اضافه نمایید.

انگلیسی

فارسی

teaching assistant

Tutor

assistant professor

associate professor

professor

philosophiae doctor (phd)

Phd student

تدریس یار یا استاد حل تمرین

مربی(معمولاً مدرک فوق لیسانس دارند)

استادیار

دانشیار

استاد

مخفف دکترا

دانشجوی دکتری

نکات اساسی که در نگارش افیلیشن باید به آن ها توجه کرد

افیلیشن دانشگاهی و درج صحیح آن از اهمیت زیادی در جامعه علمی برخوردار است. باید به این اصل توجه زیادی نمود در ادامه به یک سری نکات کلیدی و جزئی که در نگارش افیلیشن برای برخی از کاربران عزیز سوال است اشاره و توضیحات لازم ارائه شده است.

افیلیشن مقاله هایی که فقط به نام دانشگاه، بدون ذکر نام واحد مربوط ارائه شوند، درست نمی باشند. برای نمونه دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات یا مشابه آن و همچنین معادل انگلیسی آن Islamic Azad University of Science and Research Branch از نظر حقوقی نادرست است و باید در نظر داشت که نام واحدهای دانشگاه باید با واژه Branch به نام دانشگاه آزاد اسلامی متصل شوند. دانشجو موظف است در مقاله ای که مستخرج از پایان نامه یا رساله باشد فقط نشانی واحدی را ثبت نماید که در آنجا تحصیل می کند. فقط نام یک واحد باید همراه با نام دانشگاه برای معرفی نویسنده نوشته شود. نویسندگانی که با چند واحد دانشگاهی همکاری دارند، مجازند فقط نام واحدی را که در آن به صورت تمام وقت فعالیت میکنند اعلام نمایند. اعضای هیات علمی باید خود را فقط به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه معرفی کنند و از بیان پست های اجرایی در مقالات خودداری نمایند.

علام نوع وابستگی به دانشگاه (استاد، استادیار، دانشیار، عضو هیات علمی، عضو باشگاه پژوهشگران جوان، دانشجوی کارشناسی ارشد) الزامی نیست ولیکن می تواند به شرط عدم استفاده از حروف ربط قبل از نام دانشگاه آورده شود. درج نام کامل دانشگاه و واحد با عبارات بالایی الزامی بوده وبایستی توسط علامت، از سایر عبارات مجزا گردد.

افرادی که نام فامیلشان بیش از دو قسمت است، پیشنهاد می شود نام فامیل خود را بدون فاصله و مطابق مثال زیر ذکر کنند:

سعید حسینی تهرانی Saeed Hosseinitehrani

در صورتی که دانشجوی دکتری تخصصی، در یکی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیات علمی باشد، نمی تواند مقالات مؤظفی یا غیر مؤظفی حاصل از پایان نامه را به نام واحد خود ارائه دهد.

نوشتن افیلیشن نادرست

اگر نویسنده، دانشجو و یا محققی به عمد نام دانشگاهی که در آن تحصیل نکرده و یا اسم سازمانی را که در آن مشغول به کار نبوده به عنوان افیلیشن خود بیان کند، تبعات بدی برای نویسنده مقاله خواهد داشت. چرا که آن دانشگاه و موسسه می‌تواند به مجله شکایت کند و مجله هم نام آن فرد را در بلک لیست قرار می‌دهد. در این صورت اگر چنین فردی مقاله‌ای را به ژورنال دیگری هم ارسال کند، مقاله ریجکت می‌شود و چنین فردی دیگر نمی‌تواند در هیچ مجله‌ای مقاله چاپ کند

نوشتن افیلیشن اشتباه

تغییر افیلیشن (Affiliation)

تغییر افیلیشن (Affiliation)

بعد از سابمیت مقاله و پیش از چاپ آن، می‌توان افیلیشن (Affiliation) مقاله را تغییر داد؛ اما بعد از چاپ مقاله نمی‌توان افیلیشن را تغییر داد و چنین امکانی وجود ندارد. اگر افیلیشن پس از انتشار مقاله در ژورنالی تغییر کند، لزومی ندارد که نویسنده مجله را از تغییر افیلیشن خود مطلع کند. مثلاً فردی دانشجوی دانشگاهی بوده و نام آن دانشگاه را به عنوان افیلیشن خود بیان کرده است. حالا او از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و در دانشگاه دیگری مشغول به تحصیل گردیده و یا در سازمان دیگری استخدام شده است. در این صورت نباید به ژورنال ایمیل زد و درخواست تغییر افیلیشن داد. اگر چنین دانشجویی بخواهد دوباره مقاله بنویسد باید نام دانشگاه و سازمان جدیدش را به عنوان افیلیشن ذکر کند.

نوشتن افیلیشن مقاله

خدمات سینا ترجمه در زمینه پذیرش و چاپ مقاله و راهنمایی جهت نوشتن افیلیشن

همان‌طور که گفته شد بعد از چاپ، نمی‌توان به‌هیچ‌وجه افیلیشن مقاله را تغییر داد. بنابراین در نوشتن افیلیشن باید دقت کافی داشت. از این رو خیلی اهمیت دارد که بعد از آماده سازی مقاله با موسساتی که در زمینه پذیرش و چاپ مقاله خدمات دارند در ارتباط باشید تا مناسب ترین مجلات را به شما معرفی کرده و مقاله شما را به فرمت مجله انتخابی در اورده و بهد از بررسی افیلیشن ها و موارد مربوطه دگر مقاله شما را به مجله بدون هر گونه ایرادی سابمیت نمایند. همانطور که می دانید یکی از موسسات برتر در زمینه پذیرش و چاپ مقاله سینا ترجمه می باشد که این موسسه به کار گیری متخصصان و محققان برتر کشور توانسته است در این زمینه حرف اول را بزند.

جهت اطلاعات بیشتر برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی و چگونگی نگارش افیلیشن طبق درخواست مجله می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی (واتس اپ ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

همانطور که می دانید نحوه نوشتن آدرس به زبان انگلیسی برعکس زبان فارسی است. به عبارت دیگر ما ازاستان، شهر، خیابان و کوچه شروع می کنیم اما در زبان انگلیسی نگارش آدرس از کوچه، خیابان، شهر و استان شروع می شود. این امر برای نگارش افلیش به کار گرفته می شود. معمولا کلمه اول افلیشن با گروه علمی فرد شروع می شود. در مرحله بعدی نام دانشکده نویسنده سپس نام دانشگاه و بعد نام استان و کشور نویسنده درج می گردد. این روش برای نویسندگان بعدی نیز صادق است. افلیشن مربوط به هریک از نویسندگان با نماد حرفی و یا عددی شناسایی می شود. زمانی که افلیشن دو نویسنده یکسان باشد از درج مجدد آن پرهیز شده و تنها نماد یکسانی به آن دو نویسنده اختصاص پیدا می کند. البته باید به این نکته توجه کرد که اگر گروه و یا دانشکده ای وجود نداشته باشد می توانید از آن صرف نظر کرده و ادامه افلیشن را بنویسید. توجه کنید اگر وابستگی دو نویسنده کاملا یکسان است با درج نماد یکسانی که کنار اسامی قرار می دهند نماد افلیشن ها را نیز یکسان در نظر می گیرند. در زمانهایی که وابستگی فرد دانشگاهی نبوده و یا تمایل دارد از افلیشن شرکت و یا موسسه دیگر استفاده کند می تواند از کوچکترین جزء آن اداره و یا شرکتی که مشغول به کار است، شروع کرده و به نام شرکت یا موسسه و استان و کشور ختم شود.

نویسنده مسئول و یا نویسنده راهبر در واقع مسئول تهیه پیش‌نویس مقاله محسوب می‌شود و همچنین نقش مدیریت و مسئولیت موارد مربوط به تهیه و چاپ مقاله را عهده‌دار است.

یکی از سوالات بسیار رایج در نوشتن اسامی برای چاپ مقاله پرسیدن این سوال می باشد که آیا اسم دانشجو باید اول ذکر شود و یا استاد؟ برای پاسخ به این سوال میتوان بیان کرد که اصول و قواعد کاملا مشخصی برای این سوال وجود ندارد ولی در چنین مقالاتی رسم بر نگارش نام دانشجو در اول است و اعضای هیئت‌علمی به ترتیب نویسندگان دوم و سوم تلقی می‌شوند. و اخلاق حکم می‌کند نام دانشجو به‌عنوان نویسنده اول نوشته شود. چون در مقالات استخراجی از پایان نامه ، استاد راهنما می‌تواند امتیازات خود را بگیرند. و چنانچه یک دانشجوی کارشناسی ارشد تمایل داشته باشد در دوره دکترا روی همان موضوع تحقیق انجام دهد این ایده می‌تواند به نام او ثبت شود. لذا ضروری است که اساتید اجازه دهند نام دانشجو به‌عنوان نویسنده اول نوشته شود تا ایده به نام دانشجو ثبت شود.

اگر نویسنده مقاله به عمد نام دانشگاهی که در آن تحصیل نکرده و یا اسم سازمانی را که در آن مشغول به کار نبوده به عنوان افیلیشن خود بیان کند، تبعات بدی خواهد داشت. چرا که آن دانشگاه و موسسه می‌تواند به مجله شکایت کند و مجله هم نام آن فرد را در بلک لیست قرار می‌دهد. در این صورت اگر چنین فردی مقاله‌ای را به ژورنال دیگری هم ارسال کند، مقاله ریجکت می‌شود و چنین فردی دیگر نمی‌تواند در هیچ مجله‌ای مقاله چاپ کند



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
با سلام بعضی از مجله ها در مورد اسامی نویسندگان حساسیت دارند که حتما از فرمت دانشگاه تبعیت شود در این صورت تکلیف چیست
سلام و عرض ادب احتراما کمال تشکر را داریم که سینا ترجمه را برای این کار برگزیده اید. خدمتتان عرض شود که بله اولین موردی که توسط مجله بررسی می شود فرمت بندی مقالات می باشد از این رو شما می توانید فایل مقاله و سایت مجله مورد نظر را برایمان ارسال بفرمایید تا مقاله طبق فرمت مجله فرمت بندی شده و با رعایت تمامی درخواستی های مجله سابمیت شود. با سپاس
2 سال پیش
بازدیدکننده

لیلا سپاس
با سلام بعضی از مجله ها در مورد اسامی نویسندگان حساسیت دارند که حتما از فرمت دانشگاه تبعیت شود در این صورت تکلیف چیست
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام