سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی

انتشار 1 آبان 1397
مطالعه 4 دقیقه

ارسال مقاله به مجلات خارجی ، بسته به نوع مجله انتخابی می تواند بصورت آنلاین و یا از طریق ایمیل انجام گیرد.

نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی

یکی از راه های انتشار یافته های علمی، چاپ انها در قالب مقاله در مجلات و نشریات معتبر است. نشریات و مجلات خارجی در مقایسه با نشریات داخلی تنوع بیشتری داشته و اعتبار بالایی در مصاحبات دانشگاهی و جذب هیات علمی دارند. از طرفی برخی از این مجلات که تحت عنوان مجلات ایمپکت دار نامیده می شوند، بسیار سختگیر بوده وداوران این مجلات، هر مقاله ای را برای چاپ پذیرش نمی کنند. مقالاتی که برای مجلات خارجی ارسال می شود، بایستی به زبان انگلیسی و طبق دستورالعمل نگارشی آن مجله نوشته شوند.  ارسال و سابمیت مقاله در مجلات خارجي به یکی از 2 طریق زیر انجام می گیرد:

  1. سابمیت آنلاين از طریق سایت مجله
  2. ارسال فایل مقاله از طریق ايميل به سردبير مجله

در حال حاضر ، به دلیل امنیت بالا، و  دسترسی نویسندگان به اطلاعات سابمیت مقاله خود، بيشتر مجلات بين المللي از سيستم آنلاين برای سابمیت مقاله استفاده می کنند. برای این منظور لازم است تا ابتدا در سایت آن مجله برای خود حساب کاربری ایجاد نمایید. سپس با یوزر و پسوردی که برای خود انتخاب کردید، در پروفایل شخصی خود وارد شده و مقاله خود را سابمیت نمایید. هر مجله ای، مراحل سابمیت خاص خود را دارد. در برخی مجلات این مراحل کوتاه بوده و شما با وارد کردن اطلاعات مقاله خود و نویسندگان، به راحتی مقاله خود را سابمیت می کنید. اما در برخی دیگر از مجلات، فرایند سابمیت مقاله طولانی تر بوده و علاوه بر مشخصات مقاله و نویسنده، از شما درخواست معرفی داور در رشته خودتان، ارسال فرم کپی رایت، نامه کاورلتر و ... را می نماید. در نتیجه بایستی قبل از سابمیت مقاله خود، تمام فایل ها و اطلاعات مورد نیاز برای سابمیت در مجله را تکمیل نمایید تا در فرایند ارسال مقاله دجار مشکل نشوید. البته لازم به ذکر است که در اکثر مجلات، در هنگام سابمیت مقاله، در صورتی که در یکی از مراحل ، دچار تردید در پاسخگویی به سوالات شدید، می توانید تا مراحه ای که تکمیل کرده اید را سیو نمایید و بقیه مراحل را بعدا تکمیل کنید.

در ادامه مراحل سابمیت مقاله در 2 نمونه از انتشارات معروف توضیح داده می شود.

سابمیت مقاله در WILEY

در مجلاتی که زیر نظر انتشارات ویلی فعالیت می کنند، سیستم سابمیت مقاله نسبتا ساده می باشد. شما در مرحله اول، نوع مقاله خود را انتخاب می کنید. اگر مقاله شما یک مقاله پژوهشی جدید است، گزینه orginal article را انتخاب می کنید. اگر مقاله مروری نوشته اید، گزینه reviwe را بایستی تیک بزنید. سپس عنوان و چکیده مقاله را در کادرهای مربوطه کپی می کنید. توجه داشته باشید که در بالای هر کادر یک محدودیت کلمه درج شده است که اگر بیشتر از آن مقدار باشد، خطا خواهد داد.
در مرحله دوم فایل مقاله خود را طبق دستورالعمل مجله قالب بندی کرده و آپلود می کنید. مثلا در مجله زیر از نویسنده خواسته شده که نمودار و اشکال خود را در فایل جداگانه ای آپلود نمایید و جداول را در انتهای مقاله خود قرار دهد. بعد از انتخاب فایل و آپلود آنها، وارد مرحله بعد می شوید که بایستی کلمات کلیدی مقاله خود را وارد نمایید. در این بخش هم محدودیت تعداد کلمه برای شما تعیین می شود. در مرحله چهارم، مشخصات نویسنده را همراه با آدرس ایمیل، افیلیشن و دپارتمان آنها را وارد می نمایید. هیچ محدودیتی در تعداد نویسندگان وجود ندارد.  در مرحله پنجم، یکسری سوالاتی در خصوص اینکه علاقمند به چاپ مقاله در شماره خاصی از مجله دارید و اینکه مقاله شما حاوی چه تعداد کلمه، صفحه، تعداد نمودار و اشکال بوده و سوالات دیگر. در نهایت وارد مرحله آخر می شوید. تمام اطلاعاتی که از مرحله اول تا پنجم وارد کرده اید، در این مرحله نمایش داده می شود و شما باید با دقت تمامی آنها را چک نمایید. در صورتی که تمامی اطلاعات درست بود، در انتهای صفحه فایل پی دی اف را دانلود کرده و در نهایت دکمه سابمیت را می زنید.

تصویر

 

سابمیت در مجلات iCE

این انتشارات بیشتر مجلات حوزه مهندسی عمران را در بر می گیرد. نحوه سابمیت مقاله در این مجلات و مراحل آن کمی متفاوت از انتشارات ویلی می باشد. در این مجلات نیز مانند بقیه مجلات ابتدا بایستی حساب کاربری ایجاد نمایید. سپس با یوزر و پسورد خود، وارد پروفایل شخصی خود شوید و مراحل سابمیت مقاله را آغاز کنید. بعد از تعیین نوع مقاله خود، فایل های خواسته شده از سوی مجله را آپلود نمایید. در مجله ای که در زیر برای مثال آورده شده است، از نویسده خواسته تا یک TITLE PAGE جداگانه از فایل اصلی مقاله را آپلود نماید که حاوی اطلاعات نویسندگان است. توجه نمایید که بیشتر مجلاتی که داوری آنها بصورت دوسویه کور می باشد، نبایستی هیچ اطلاعاتی از اسامی و مشخصات نویسندگان در داخل فایل مقاله ذکر شود. سپس اطلاعات عمومی در خصوص مقاله و نوع انتشار آن از نویسنده پرسیده می شود. در مرحله بعد از نویسنده خواسته می شود تا 3-5 داور در زمینه موضوعی مقاله خود معرفی نماید. این داوران نبایستی از دانشگاه محل تحصیل نویسنده باشد.. قرار داده کامنت برای ادیتور مجله اختیاری می باشد و شما می توانید آن را خالی بگذارید. اما نوشتن کامنت برای ادیتور میتواند در ذهنیت ادیتور نسبت به شما موثر باشد. در مرحله آخر، اطلاعات مربوط به عنوان، چکیده، و اطلاعات نویسنده را وارد کرده و بعد ار دریافت فایل پی دی اف نهایی از سوی مجله، مقاله خود را سابمیت می نمایید.

 

تصویر

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام اگر من فقط بخوام مقاله ام submit بشه چقدر باید هزینه پرداخت کنم
باسلام وعرض ادب احتراما خدمتتان عرض کنیم هزینه تنها فرمت بندی وسابمیت مقاله 200.000تومان میباشد مایل باشید درخواستتان را ایمیل نمایید تا کارشناسان بیشتر راهنمایی کنند. باسپاس
5 سال پیش
بازدیدکننده

علی غلامی
سلام اگر من فقط بخوام مقاله ام submit بشه چقدر باید هزینه پرداخت کنم
5 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام