سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه

انتشار 25 مهر 1397
مطالعه 9 دقیقه

شما به عنوان یک محققی که کار پژوهشی خود را به اتمام رسانده اید و قصد دارید که نتایج خود را به جهانیان عرضه نمایید، می توانید با استخراج مقاله از پایان نامه خود و چاپ آن در مجلات معتبر، یافته های خود را در چرخه ارتباطی دانش قرار دهد.

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه

هر تحقیق یا پژوهش علمی، به منظور پیشرفت علم و کشف حقایق جدید در حوزه های مختلف انجام میگیرد. یافته جدید در زمینه پزشکی، فناوری، علوم طبیعی و ... زمانی می تواند در پیشرفت علم تاثیرگذار باشد که در اختیار محققین دیگر در سراسر جهان قرار بگیرد تا آنها نیز با خواندن این مطلب یک پژوهش جدیدی را در راستای آن آغاز نمایند. هر پژوهشی برای آغاز نیازمند طراحی یک مسیر هدفمند و داشتن یک فرضیه درست می باشد. در دانشگاه ها و یا مراکز تحقیقاتی، طرح این مسیر هدفمند برای یک پژوهش تحت عنوان پروپوزال نامیده می شود. پس از تائید طرح تحقیقاتی، کار آغاز می شود و تمامی فعالیت های انجام گرفته از ابتدا تا گرفتن نتایج کار، در یک مجموعه ای تحت عنوان پایان نامه نوشته می شود. پایان نامه حاصل یک کار پژوهشی در یک بازه زمانی نسبتا طولانی می باشد.
اما چگونه محققین و پژوهشگران دیگر می توانند از پگژوهش شما بهره مند شوند با ما همراه باشید تا بهترین روش که همان استخراج مقاله از پایان نامه می باشد را برای شما بازگونماییم.

استخراج مقاله از پایان نامه

یکی از پر طرفدارترین و پرکاربردترین راه هایی که در چندین دهه اخیر برای دستیابی به نتابج تحقیقات و پژوهش های انجام گرفته در سراسرجهان استفاده می شده است و همچنان نیز استفاده می شود، جستجوی مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر است. هر ساله نزدیک به هزاران مقاله در رشته ها و حوزه های مختلف در جهان منتشر می شود و از طریق سایت های معتبر در اختیار محققین دیگر قرار می گیرد. شما نیز به عنوان یک محققی که کار پژوهشی خود را به اتمام رسانده اید و قصد دارید که نتایج خود را به جهانیان عرضه نمایید، می توانید با استخراج مقاله از پایان نامه خود و چاپ آن در مجلات معتبر، یافته های خود را در چرخه ارتباطی دانش قرار دهید.

استخراج مقاله از پایان نامه

فواید استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ در مجلات

همانطور که می دانید استخراج مقاله از پایان نامه در مجلات معتبر دارای فواید زیادی می باشد که در ادامه به یکسری از این مزایا اشاره شده است:

  • پذیرش گرفتن از دانشگاههای معتبر خارجی و برای مهاجرت به کشور های دیگر.

  • ارتقای شغلی و افزایش حقوق و مزایا

  • قبولی در مصاحبه مقطع دکتری

  • جهت عضویت در هیئت علمی برای اساتید بسیار کاربردی می‌باشد.

  • شناخته شدن به عنوان یک نخبه علمی

  • شرکت در مصاحبه های شغلی و استخدامی و کسب امتیاز در مصاحبه های استخدامی

  • گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمد هایی بسیار هنگفت و ایجاد فرصت شغلی

  • تحصیل در مقطع، رشته و دانشگاه مورد علاقه در تمامی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی بدون گرفتن آزمون ورودی

  • ثبت تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام خود نویسندگان و حفظ دائمی آنها

  • عرضه تحقیق و پژوهش و دستاورد علمی و تحقیقاتی به تعداد افراد زیاد در اکثر نقاط جهان

مزایای استخراج مقاله

مقایسه ساختار مقاله و پایان نامه

قبل از اینکه کار استخراج مقاله را آغاز نمایید لازم است تا ابتدا تفاوت های بین یک پایان نامه و یک مقاله را بدانید. ما برای مقایسه آسان این دو، در جدول زیر موارد مهم را ذکر کرده ایم.

مقاله

پایان نامه

حجم مقاله معمولا بین 8 تا 15 صفحه می باشد

حجم پایان نامه بیشتر از 80 صفحه می باشد.

مقاله دارای بخش های : عنوان، چکیده، مقدمه، روش کار، نتایج، بحث، نتیجه گیری، رفرنس

پایان نامه دارای بخش های : عنوان، چکیده، مقدمه، مرور ادبیات پژوهشی، مواد، روش کار، نتایج، بحث، رفرنس

مقاله توسط یک یا چندین نویسنده نوشته می شود.

پایان نامه توسط یک فرد انجام می گیرد.

در مقاله ، سرقت ادبی بسیار حائز اهمیت است

در پایان نامه به موضوع سرقت ادبی زیاد توجه نمی شود.

سبک رفرنس نویسی در مقاله بستگی به مجله انتخابی دارد

رفرنس نویسی در پایان نامه اغلب به شیوه ونکوور انجام میگیرد

چگونه از پایان نامه خود مقاله استخراج کنیم؟

برای اینکه مقاله استخراج شده از پایان نامه مورد تایید مجلات معتبر باشند حتما باید از ساختار مقاله نویسی پیروی نماید که در زیر به نحوه استخراج هر یک از قسمت های مقاله از پایان نامه اشاره شده است:

عنوان tilte

همانطور که میدانید، عنوان یک مقاله، نقش یک شناسنامه را برای مقاله دارد. بطوریکه میزان جذابیت عنوان مقاله، رابطه مستقیمی با جلب نظر سردبیر مجله و سپس مخاطبان مقاله شما دارد. در استخراج عنوان مقاله خود از پایان نامه، الزاما نباید عین عنوان پایان نامه را بیاورید بلکه باید عنوان مقاله را بصورت کوتاه و مفید از مساله مورد مطرح در پایان نامه خود استخراج کنید. تعداد کلمات عنوان مقاله نباید از 15 کلمه تجاوز کند. بدلیل وجود محدودیت تعداد واژگان در مجله، اگر این قانون را رعایت نکنید باعث ریجکت شدن مقاله شما خواهد شد.

چکیده abstract

قسمت چکیده مقاله ، بسیار مهم و حایز اهمیت است، در نتیجه در نگارش این بخش از مقاله بایستی بیشترین دقت را نمایید. در تمامی جستجوهای مقاله، ابتدا چکیده مقاله خوانده می شود و در صورتی که برای خواننده جذاب باشد به سراغ بخش های دیگر مقاله می رود. شما باید بتوانید با مهارت خود، تمام پایان نامه خود را در 200 تا 250 کلمه خلاصه نمایید تا خواننده با خواندن آن بتواند کل کار پژوهشی شما را دریابد. بیشتر نویسندگان مقاله، نگارش این بخش را بعد از پایان نوشتن مقاله انجام می دهند. آنها معتقدند که در پایان نگارش مقاله، کل مطالب مقاله در ذهن حک شده است و در این حالت نوشتن چکیده بسیار راحت خواهد بود.

مقدمه introduction

بعد از چکیده، مقدمه مقاله نوشته می شود. مقدمه مقاله از بخش ادبیات پژوهش و پیشینه تحقیق پایان نامه نوشته می شود. اما توجه نمایید که این بخش در پایان نامه معمولا بین 20 تا 40 صفحه می باشد و شما بایستی این حجم را در مقاله به 1 الی 1.5 صفحه برسانید. در نتیجه تنها موارد بسیار مهم و کلیدی را از پایان نامه خود انتخاب کرده و در مقدمه مقاله خود قرار دهید. در این بخش پیشینه تحقیق اهمیت بیشتری از مطالب مقدماتی و تعریفی دارد. همجنین در پایان مقدمه بایستی اهداف مطالعاتی خود را ذکر نمایید و دلیل انتخاب این موضوع برای تحقیق را ذکر کنید. از نوشتن مقدمه های طولانی و خسته کننده بپرهیزید. زیرا نه تنها حجم مقاله شما را میگیرد بلکه از دید ادیتور و داور مجله جالب نخواهد بود.

روش کار methods

مواد و روش کار، بخش بعدی مقاله می باشد که نیار به دقت بیشتری دارد. تمام روش کار خود را بصورت دقیق، کامل و جامع بایستی در مقاله خود بیاورید. علت تاکید بر این قسمت از مقاله اینست که، محققین دیگری که قصد دارند کار پژوهشی شما را تکرار نمایند، مطمئنا به روش کار شما اعتماد کرده و طبق نوشته های شما پیش خواهند رفت. بنابراین کرچکترین اشتباه و خطا در نگارش این بخش، قابل جبران نخواهد بود و اینطور تصور خواهد شد که روش کار شما یک روش غلطی بوده است.

نتایجresults

نتایج مقاله مهم ترین و اصلی ترین بخش یک مقاله است. چرا که هدف از چاپ مقاله، ارائه نتایج یک پژوهش می باشد. این بخش از مقاله برای داوران مجلات نیز بسیار اهمیت دارد. اگر نتایج شما بسیار جالب و جدید باشد، نظر داوران و حتی خوانندگان را به خود جلب خواهد کرد و آنها را ترغیب خواهد کرد تا بخش های دیگر مقاله را نیز بخوانند. این بخش نیز همانند بخش روش کار بایستی با دقت بالایی نوشته شود. درج جداول و نمودار در این بخش به جذابیت کار شما می افزاید. اما افراط در این امر اصلا جایز نیست و بیشتر مجلات بر روی این موضوع تاکید می کنند که از ارائه جداول و نمودارهای غیر ضروری بپرهیزید. تقریبا تمام نتایج درج شده در پایان نامه بایستی درمقاله آورده شود. مگر اینکه نتایج شما زیاد باشد که در این صورت بایستی دو مقاله از پایان نامه خود استخراج نمایید.

بحثdiscussion

در واقع مقایسه نتایج شما با نتایج کارهای انجام شده توسط محققین دیگر در زمینه موضوعی شما قسمت بحث discussion نامیدهمی باشد. این بخش مقاله باید به زیبایی و با مهارت خوبی نوشته شود. بسیاری از دانشجویان و محققین جوان، به اشتباه، نتایج خود را در این قسمت تکرار می کنند که این از دید خواننده و داور مجله جالب نیست. برای نوشتن این بخش لازم است تا ابتدا یک توضیح کوتاه از موضوع پژوهش خود را ارئه دهید، سپس نتایج خود را در حد یکی دو جمله بیان کنید و در ادامه نتایج کار دیگران را با نتایج کار خود بصورت مقایسه ای توضیح دهید.

نتیجه گیری conclusion

بخش نتیجه گیری که کوتاه ترین بخش پایان نامه و مقاله است. یک نتیجه کلی از کارتان را در این بخش می نویسید و بیان می کنید که نتایج شما چه کاربرد یا نقشی در پیشرفت علم می تواند داشته باشد. بسیاری از مجلات از نویسندگان می خواهند تا بخش بحث و نتیجه گیری را یکجا و با همان عنوان discussion بنویسند. بنابراین حتما قبل از نگارش مقاله خود ، به بخش اطلاعات مربوط به نویسندگان در سایت مجله انتخابی خود مراجعه نمایید و آن بخش را بطور کامل مطالعه کنید.

رفرنس reference

آخرین بخش هر مقاله، همانند پایان نامه، در برگیرنده منابع و رفرنس های شما می باشد. بخشی که برای مجلات نیز اهمیت زیادی دارد. در نوشتن رفرنس مقاله خود حتما سبک رفرنس نویسی مجله انتخابی را بدانید و بر اساس آن مقاله خود را تنظیم نمایید. ( برای آشنایی با انواع سبک رفرنس نویسی حتما این مطلب را مطالعه نمایید). برای اطمینان از صحت رفرنس های خود، آنها را در google scholar جستجو نمایید. اگر در آن یافت شد، بدانید که منبع شما معتبر و قابل قبول می باشد.

ثبت سفارش استخراج مقاله از پایان نامه

مقاله نویسی دارای اصولی است که برای موفقیت در نگارش مقاله با کیفیت باید آنها را بدانیم. اگر زمان و یا اطلاعات کافی برای نوشتن مقاله از پایان نامه ندارید. پیشنهاد ما برای شما سینا ترجمه می باشد .زیرا سینا ترجمه با داشتن سابقه بالغ بر 6 سال در زمینه نوشتن مقاله از پایان نامه توانسته است تیمی از محققان حرفه ای را گرد هم آورد تا در تمام زمینه های تخصصی بدون محدودیت زبانی بتواند نیاز دانشجویان و محققان را در زمینه استخراج مقاله خارجی و داخلی معتبر برآورده نماید. اگر شما هم جزء افرادی هستید که نیاز به نوشتن مقاله از پایان نامه دارید می توانید با آگاهی از مراحل نوشتن مقاله از پایان نامه که در زیر به آن اشاره شده سفارش خود را با خیال راحت ثبت نمایید.

ثبت سفارش

ثبت سفارش و ارسال فایل پایان نامه و اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه و اعلام قیمت نهایی

پشتیبان

بررسی فایل پایان نامه توسط کارشناسان و برآورد اینکه چه تعداد مقاله قابل استخراج است

شروع کار

اعلام نتیجه به شما و دریافت تایید نهایی و شروع کار استخراج مقاله از پایان نامه

تایید

تایید نهایی مقالات توسط بازرسی و تحویل فایل های نهایی مقالات استخراج شده از پایان نامه

خدمات استخراج مقاله از پایان نامه در سینا ترجمه

موسسه سینا ترجمه با سال ها تجربه در امر استخراج مقاله، ویرایش، ترجمه ، سابمیت و پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر، این خدمت را به صورت ویژه برای افرادی که پایان نامه خود را به اتمام رسانده و علاقه مند به استخراج مقاله از پایان نامه خود و چاپ آن در مجلات معتبر یا ارائه در کنفرانس های ملی و بین المللی می باشند، ارائه می کند. در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد می توان از پایان نامه حداقل دوالی سه مقاله استخراج نمود و در مقاطع تحصیلی دکتری عموما می توان 3الی 4 مقاله از پایان نامه استخراج نمود. هزینه استخراج یک مقاله 200 هزار تومان میباشد ولی اگر تعداد مقالات استخراجی بیشتر باشد موسسه حتما تخفیفات بیشتری خواهند داد.
مزیتی که استخراج مقاله توسط کارشناسان موسسه سینا دارد این است که استخراج مقاله شما در کمترین زمان و با بهترین کیفیت توسط فارغ التحصیلان هم رشته شما از بهترین دانشگاه های ایران انجام می گیرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بله سینا ترجمه با بهره گیری از متخصصان و نخبگان کشور خدمات استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و رساله دکتری را با بهترین کیفیت ارائه می دهد.

در سینا ترجمه زمان استخراج مقاله از پایان نامه3-2 روز کاری می باشد.

شما می توانید برای دریافت هزینه نهایی سفارش استخراج مقاله از پایان نامه را با ارسال فایل پایان نامه ثبت کنید تا کارشناسان ما بعد از بررسی سریعا قیمت را برای شما اعلام کنند.

در سینا ترجمه از تمامی پایان نامه ها با زبان های فارسی و غیر فارسی مقاله استخراج میشود



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام