سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نیاز مبرم دانشجویان دانشکده‌های هنری به آموزش‌های آزاد

انتشار 9 تیر 1398
مطالعه 2 دقیقه

رامین فنائیان؛ رئیس گروه آموزش‌های آزاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر، در گفت‌وگو با ایسنا

نیاز مبرم دانشجویان دانشکده‌های هنری به آموزش‌های آزاد

رئیس گروه آموزش‌های آزاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر با اشاره به استقبال خوب هنرجویان از کارگاه‌های یک‌روزه سینما و تئاتر که اخیراً برپا شد، گفت: نظام آموزشی فعلی چه در مدارس و چه دانشگاه‌ها، همپای نیازهای روز دانش‌آموزان و دانشجویان پیشروی نکرده و دانشجویان نیاز دارند برای تکمیل آموزش و مهارت‌افزایی، دوره‌هایی را به صورت آزاد بگذرانند.

در خصوص لزوم ایجاد جریان آموزشی به موازات آموزش‌های آکادمیک در دانشکده‌های هنری و به ویژه دانشکده سینما تئاتر، ضمن ارائه تعریفی از آموزش‌های آزاد و هدف از برگزاری آنها در محیط‌های دانشگاهی گفت: آموزش‌های آزاد چنان که از نامش پیداست شامل آن دسته از آموزش‌هایی می‌شود که فراتر و فارغ از دروس اجباری دانشجویان در مقاطع مختلف به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه شده و هدف از برگزاری آنها مهارت‌افزایی و پُر کردن خلأهای احتمالی است.

وی ادامه داد: نظام آموزشی فعلی چه در عرصه آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها همپای نیازهای روز دانش‌آموزان و دانشجویان پیشروی نکرده و چه بسا دانشجویان نیاز دارند برای تکمیل آموزش و مهارت‌افزایی، دوره‌هایی را به صورت آزاد نیز بگذرانند که برنامه‌های این مرکز به ویژه در مورد اخیر که آن را پشت سر گذاشتیم در همین راستا به انجام رسید.

رئیس گروه آموزش‌های آزاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر در پاسخ به سوالی در خصوص مبنای برگزاری دوره آموزشی و کارگاه‌های هنری ذیل نام مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه هنر خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با کمک آن دسته از اعضای هیئت علمی که دغدغه بیشتری در این باره دارند و با نظارت دانشکده‌ها و معاونت آموزشی دانشگاه هنر، مهارت و توان علمی و اجرایی هنرجویان را بالاتر ببریم. نیازسنجی و طراحی این دوره‌ها نیز هدفی است که در آموزش‌های آزاد آن دنبال می‌کنیم و باید بگویم که این نگاه محدود و منحصر به دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه و سایر مراکز آموزش عالی هنری نیست و افرادی که به هر طریق در حرفه‌های مختلف هنری مشغول به کارند نیز قادر خواهند بود از این کلاس‌ها و برنامه‌های کارگاهی هنر بهره‌برداری کنند.

فنائیان در ادامه تاکید کرد: کلاس‌های آزاد مبتنی بر نیازهای روز هنرمندان و هنرجویان طراحی می‌شود و در پی فراهم‌سازی زمینه مهارتی بیشتر برای هنرجویان با هدف اشتغال‌زایی آنها است. مقوله هنر در ارتباط با مخاطب معنی پیدا می‌کند و کسانی که در این حوزه کار کرده و زیست می‌کنند، نیاز دارند همواره معلومات و داشته‌های خود را به‌روز کنند.

رئیس گروه آموزش‌های آزاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر در پایان خاطرنشان کرد: ما در آموزش‌های آزاد وظیفه داریم جریان روزآمد هنرهای مختلف را وارد دانشگاه کنیم و از علاقه‌مندان دعوت کنیم با ما همراه شوند. تمامی دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آموزشی ما با همین هدف و چشم‌انداز طراحی و اجرا می‌شود. خوشبختانه باید بگویم که استقبال دانشجویان و هنرجویان آزاد نیز از این کارگاه‌ها خوب بوده و امیدواریم در آینده با همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه در این عرصه منشأ خیر و خدمات بیشتری باشیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام