سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نکات کاربردی و مهم در نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد

انتشار 8 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

پایان نامه ها نقش اساسی در تولید علم دارند چرا که درصد بالایی از تحقیقات دانشگاهی در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا انجام و بسیاری از مقالات علمی، از همین پایان نامه ها و رساله ها استخراج می شوند.

نکات کاربردی و مهم در نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد

پایان نامه ها نه تنها تمرین تحقیق و پژوهش برای دانشجویان می باشد بلکه خود یکی از مهمترین روش­ های تولید علم نیز به محسوب می شوند. به همین دلیل در نگارش پایان نامه باید به تمام جوانب آن، از جمله محتوا و شکل صحیح متن توجه ویژه نشان داد. یکی از علل تاکید بر این قضیه این است که ماحصل کار پایان نامه شما بایستی در قالب مقاله منتشر و به دست محققان در نقاط مختلف جهان برسد. هرچه پایان نامه شما پربارتر و با کیفیت تر نوشته شود، بالطبع مقاله خوبی نیز از آن استخراج خواهد شد و در مجلات خوبی نیز پذیرفته و به چاپ خواهد رسید.
در ادامه به یکسری نکات مهم و کاربردی که می تواند به شما در نگارش پایان نامه کمک نماید اشلره می کنیم.

نکات مهم در نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد عبارتند از:

  1. در ابتدا قبل از نوشتن پایان نامه، باید از سایت دانشگاه خود فرمت نگارش پایان نامه را دریافت کنید. این فایل حاوی اطلاعاتی مهمی از قبیل سایز و نوع فونت ­ها، فهرست بندی، صفحه بندی و... می باشد که در نگارش پایان نامه به آنها نیاز خواهید داشت.
  2. عنوان و موضوع پایان نامه را در صفحه نخست باید به صورت خوانا نوشت.
  3. نوشتن مقدمه و خلاصه ای از موضوع پایان نامه ضروری است.
  4. فصل اول شامل اطلاعاتی محتوایی از پروپوزال شما مانند اهداف، فرضیات و... می ­باشد.
  5. جدی گرفتن نقش استاد راهنما و مشاور از نکات مهم در انجام پایان نامه هاست. با مشورت از علم و تجربه آن­ها بهره بگیرید و با پیشرفت پایان نامه هر چند وقت یکبار آن را برای گرفتن نظر و اعلام صلاحیه ­ها برای استاد راهنما و مشاورتان بفرستید.
  6. قبل از شروع پایان نامه اقدام به یادگیری نرم افزارهای خاصی که انجام پایان نامه به آنها نیاز خواهید داشت، کنید. یادگیری چنین نرم افزارهایی علاوه بر کمک به انجام پایان نامه میتواند در آینده شغلی شما نیز بسیار تاثیر گذار باشد.
  7. شرایط کارگاهی و آزمایشگاهی خود را قبل از شروع پایان نامه مشخص کرده و در اولین فرصت اقدام به کسب مجوزها و تعیین وقت برای انجام کارهایتان کنید تا از زمان بندی پایان نامه عقب نمانید.
  8. اگر متن پایان نامه شامل کلمات یا اصطلاحات مخففی می­باشد باید معنی کامل آن­ها را در پاورقی بیاورید.
  9. فرمول­های مهمی که نتایج پایان نامه با آنها بدست آمده را در متن پایان نامه آورده و در صورت نیاز، اثبات و توضیح دهید.
  10. نوشتن چکیده به صورت فارسی و انگلیسی، نتیجه گیری، فهرست گذاری و ذکر دقیق منابع از ضروریات یک پایان نامه موفق می­باشد.
  11. سعی کنید بعد اتمام  و قبل از دفاع از پایان نامه، مقاله ای از تحقیقات خود استخراج و به مجلات و کنفرانس­های داخلی و بین المللی ارسال نمایید چرا که داشتن مقاله در زمان دفاع امتیاز مثبتی در نظر گرفته شده و تاثیر مستقیمی در بالاتر رفتن نمره قبولی شما خواهد داشت. 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
باسلام وعرض ادب احتراما خدمت شما عرض کنیم که مجلاتی که فرمودیدموسسه سینا با انها همکاری دارد وتمامی اکسپتهای دریافتی هم قابل استعلام از مجله میباشدواصلا مشکای در اکسپت درایفتی نخواهید داشت ولی در زمانی که فرمودیداحتمالا زمانبرخواهدبودولی موسسه تمامی تلاش خودرا برای دریافت پذیرش خواهد کرد وبرای اطلاعات بیشتر از نام مجلات میتوانیدبا ایمیل زیربا کارشناسان موسسه در ارتباط باشیدتا مجلات را باشرایطشان خدمتتان معرفی نمایند. باتشکر pub.sina@gmail.com
5 سال پیش
بازدیدکننده

جلال مظفری
مظفری هستم دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه ازاد.جهت دفاع از رساله دکترا نیاز به پذیرش وچاپ مقاله اسکوپوس q1 و2 دارم.با این شرایط. الف اوریجنال یا چاپ ویژه نامه نباشد.ب.مورد قبول و قابل راست ازمایی باشد..فتوشاپ و جعلی نباشد.۴۵ روزه نیاز دارم.چراکه چندین موسسه را امتحان کرده ام.اکسپت های جعلی داده اند و موجب آبروریزی بنده شده اند.با تشکر .مظفری.۰۹۱۴۳۱۳۵۳۰۵
5 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام