سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نکات کلیدی چاپ مقاله برای دفاع دکتری

انتشار 27 شهریور 1400
مطالعه 6 دقیقه

جلسه دفاع از پایان‌نامه دکتری یکی از جلسات بسیار مهم و حساس در دوره تحصیلی دکتری می‌باشد. دانشجویان دکتری تمام تلاش خود را می‌کنند تا بالاترین امتیاز را در این جلسه کسب نمایند. در این مطلب با ما همراه باشید تا تمام نکاتی که برای چاپ مقاله‌تان باید بدانید را شرح دهیم.

نکات کلیدی چاپ مقاله برای دفاع دکتری

قبل از هر چیز باید بدانید که امتیاز مقاله در دفاع دکتری چقدر است و چگونه امتیازدهی می‌شود. شما به‌عنوان یک محقق و دانشجو باید با رزومه‌ای پر در جلسه دفاع دکتری حضور یابید که توجه داوران را بتوانید جلب نمایید. داشتن امتیازات پژوهشی در رزومه باعث می‌شود بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرید و پایان‌نامه شما اعتبار بیشتری از دید داوران داشته باشد زیرا با این کار آن‌ها مطلع می‌شوند که شما قبلاً هم سابقه تحقیقاتی داشته‌اید و توانسته‌اید مقالاتی را با مطالب علمی قدرتمند در مجلات علمی معتبر به چاپ رسانید.

اهمیت چاپ مقاله برای دفاع دکتری

برای اینکه بتوانید مجوز دفاع از رساله خود را دریافت کنید ملزم به ارائه حداقل دو مقاله، یکی بابت پیش دفاع و دیگری برای فارغ‌التحصیلی هستید. درواقع اگر موفق به انتشار حداقل دو مقاله در این مجلات معتبر شوید می‌توانید دفاع کنید. درواقع یک مقاله برای کسب امتیاز در جلسه دفاع ضروری و دیگری برای فارغ‌التحصیل شدن موردنیاز می‌باشد.

مجلات مورد تایید دانشگاه ها

تمام دانشگاه‌های کشور یا خودشان لیست مورد تأییدی دارند یا از وزارت علوم یا دانشگاه آزاد تبعیت می‌کنند، اما به‌طورکلی اگر مجله‌ای، در بلک لیست ارائه‌شده آن دانشگاه نباشد، مورد تائید خواهد بود. معمولاً دانشجویان می‌توانند با چاپ مقاله در مجلات داخلی، مجلات JCR، مجلات iSI Listed، مجلات iSC و اسکوپوس، مجوز دفاع یا مجوز فارغ‌التحصیلی خود را دریافت کنند. این ژورنال‌ها کاملاً مورد تائید دانشگاه‌های معتبر ایران هستند و با انتشار مقاله در هر یک از این مجلات امتیاز کافی برای شرکت در جلسه دفاع را به دست خواهید آورد. ولی از آنجایکه معمولاً دانشگاه های ایران بسیار سلیقه‌ای هستند و مجلاتی که مورد تائید دانشگاه‌ها قرار دارد، ممکن است متفاوت باشند. به همین دلیل، بهتر است دانشجو، قبل از اینکه اقدامی در رابطه با ارسال مقالات به مجلات انجام دهد، مجله موردنظر را برای تائید، به پژوهش دانشگاه ارائه داده و پس از تائید برای ژورنال اقدام نماید.

مجلات مورد تایید دانشگاه ها

امتیازات چاپ مقاله برای دانشجویان مقطع دکتری

شیوه ارزشیابی 2 نمره مقاله پایان­ نامه دانشجویان مقطع دکتری

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات

ردیف

نوع مجله

حداکثر امتیاز

1

پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات ISI دارای ضریب تأثیر

2

2

پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات ISI فاقد ضریب تأثیر

1.8

3

پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات نمایه شده در پایگاه SCOPUS

1.7

4

پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی و وزارتین

1.5

5

پذیرش یا چاپ مقالات در مجلات انگلیسی زبان یا خارجی یا ISC انتشار یافته در ایران

1

6

پذیرش یا چاپ مجله علمی ترویجی مصوب*

0.5

7

اختراع، اکتشاف، نظریه علمی، مسابقات و جشنواره های ملی و بین المللی، چاپ کتب مرتبط ، اثر بدیع هنری

2

چاپ مقاله در مجموعه مقالات همایش ها

ردیف

نوع همایش

حداکثر امتیاز

1

چاپ مقاله کامل در مجموعه مقالات همایش بین المللی خارج از کشور

1

2

چاپ چکیده مقاله در مجموع مقالات همایش بین المللی خارج از کشور

0.75

3

چاپ مقاله در مجموع مقالات همایش بین المللی داخلی

0.5

4

چاپ مقاله در مجموع مقالات همایش ملی

0.5

مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی

مقاله علمی پژوهشی به آن دسته از مقاله‌هایی گفته می‌شود که در آن، محقق به‌منظور پاسخگویی به یک سؤال علمی در حوزه مربوطه، نسبت به انجام پژوهش‌های تجربی هدفمند اقدام می‌کند و هر مرحله از تحقیقات خود را به‌صورت کامل و با جزئیات دقیق گزارش می‌دهد.چاپ مقاله علمی پژوهشی در ژورنال‌های معتبر داخلی و خارجی به ترتیب زیر می‌باشد:

  • ترجمه تخصصی: اگر قصد سابمیت مقاله خود به مجلات خارجی رادارید، باید مقاله را ترجمه کنید. ترجمه تخصصی مقالات در تمامی حوزه‌ها باید به متخصص همان رشته واگذار شود زیرا داوران حساسیت بسیار زیادی در کیفیت ترجمه تخصصی مقالات دارند. بهتر است مقاله ترجمه‌شده کیفیت بالایی داشته باشد تا در این ژورنال‌ها پذیرفته شود.

  • رفع سرقت ادبی و پارافریز مقاله: بهتر است مقاله خود را قبل از ارسال به مجله ازنظر سرقت ادبی بررسی کنید. و نسبت به پارافریز کردن آن ها اقدام نمایید. مقالاتی که در آن‌ها به‌صورت عمدی یا سهوی سرقت ادبی مشاهده شود حتماً ریجکت خواهند شد.

  • اعتبار سنجی و انتخاب ژورنال مناسب: مجلات فقط مقالاتی را پذیرش می‌کنند که در اسکوپ مجله باشد. همچنین هر مجله ازلحاظ سطح اعتبار با مجلات دیگر متفاوت است و باید مقاله را اعتبار سنجی کنید و مناسب‌ترین مقاله را معرفی کنید.

  • فرمت بندی مقاله:ژورنال‌ها مقالات را فقط در فرمت مشخصی پذیرش می‌کنند و اگر مقاله‌ای خارج از این حوزه و چهارچوب نوشته شود حتماً ریجکت می‌شود. پس به‌دقت مقاله خود را طبق دستورالعمل مجله، فرمت بندی نمایید.

  • سابمیت مقاله: مقاله باید بعد از طی مراحل فوق به ژورنال موردنظر سابمیت شود تا به بخش‌های داوری ارسال شود. نحوه سابمیت مقاله به مجلات متفاوت است و اصولاً در قسمت راهنمای هر مجله نوشته می‌شود. برای سابمیت مقالات به مجله موردنظرتان می‌توانید از مشاورین و کارشناسان متخصص کمک بگیرید.

  • داوری مقاله: شدت سختگیری و مدت‌زمان داوری مجلات کاملاً بستگی به کیفیت مجله‌ای که انتخاب کرده‌اید دارد. برخی از ژورنال‌ها داوری بسیار سختگیرانه ای دارند؛ اما برخی دیگر از ژورنال‌ها هم داوری کوتاه تری دارند و هم شدت سختگیری داوران بسیار پایین است.

چه مجلاتی داوری سریع دارند؟

زمان داوری، پذیرش و چاپ هر مجله‌ای متفاوت می‌باشد. پروسه داوری هرچقدر طولانی‌تر باشد واضح است که مقاله مدت‌زمان بیشتری در انتظار خواهد بود. اما اگر نتیجه داوری سریع‌تر مشخص شود مقاله در سریع‌ترین زمان نیز پذیرش و چاپ می‌شود. پذیرش مقاله بستگی به کیفیت مجله دارد. برخی از ژورنال‌ها مقاله را به‌صورت سریع داوری می‌کنند. برخی از ژورنال‌هایی که دارای ایمپکت فکتور بالایی هستند به هیچ عنوان داوری سریع ندارند.

داوری مقالات

برای اینکه روند پذیرش مقاله خود را سریع‌تر پیش ببرید می‌توانید از مؤسسات علمی مربوطه که درزمینهٔ چاپ مقاله سابقه موفقی دارند کمک بگیرید البته با توجه به شرایط پیش‌آمده انتخاب یک موسسه علمی معتبر کمی دشوار می‌باشد. سعی کنید موسسه‌ای انتخاب کنید که قبل از اقدام به سابمیت مقاله کلیه روال و چهارچوب کار را به شما معرفی کنند و شمارا از کلیه روال کارآگاه سازند. ارائه لیست مجلات معتبر قبل از انتشار مقاله نیز یکی از موارد ضروری است.

هزینه چاپ مقالات

وقتی صحبت از هزینه چاپ مقاله می‌شود نویسنده باید صراحتاً منظور خود را مشخص کند که هزینه چه خدماتی را می‌خواهد. اصلی‌ترین هزینه‌ای که برای چاپ مقاله پرداخت می‌شود هزینه‌ای است که ژورنال از نویسنده دریافت می‌کند این هزینه در تمامی ژورنال‌ها متفاوت می‌باشد و اغلب مجلات به‌صورت کاملاً رایگان مقاله پذیرش می‌کنند بنابراین هزینه داوری ندارند اما اگر مقاله شما خام است و هیچ‌گونه تغییراتی روی آن صورت نگرفته است و خودتان تخصص یا زمان کافی برای ویرایش آن‌ها ندارید باید برای خدمات آماده‌سازی مقاله نیز هزینه‌هایی بپردازید. با توجه به این هزینه چاپ مقاله در مجلات به دو قسم تقسیم می‌شود یکی هزینه واریز به ژورنال و دیگری هزینه خدمات آماده‌سازی مقاله که شما باید هزینه دقیق را از موسسه‌ای که برای سابمیت مقاله انتخاب کرده‌اید دریافت کنید.

خدمات پذیرش و چاپ مقاله

خدمات پذیرش و چاپ مقاله برای دفاع دکتری

اگر می‌خواهید در زمان و هزینه پذیرش و چاپ مقالات صرفه‌جویی نمایید.کارشناسان و محققان حرفه‌ای سینا ترجمه را انتخاب نمایید. سینا ترجمه با در نظر گرفتن دغدغه نویسندگان برای تسریع درروند امور چاپ مقالات تخصصی شرایطی فراهم آورده است تا شما عزیزان بتوانید به کمک این موسسه خدمات پذیرش و چاپ را به‌صورت کاملاً تخصصی دریافت نمایید. این موسسه باسابقه چندین ساله در حوزه خدمات پژوهشی اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مؤسسات رسمی در کشور شناخته می‌شود. معرفی ژورنال‌های معتبر به‌صورت رایگان و چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر از خدمات اصلی موسسه محسوب می‌شود.لازم به ذکر است که کلیه خدمات لازم جهت آماده‌سازی و سابمیت مقاله به‌صورت تضمینی در این موسسه انجام می‌شود.

جهت ثبت سفارش سابمیت و چاپ مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقاله برای بررسی علمی به داوران صاحبنظر و مرتبط با موضوع مقاله ارسال می‌گردد که اغلب این افراد از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر هستند.

نام داوران محفوظ است و هیچ شخص یا موسسه ای نمیتواند ادعا کند که با داوران مجله در ارتباط بوده و ارتباطات افراد با مجله صرفا از طریق ادیتور پیگیری میشود.

اسامی نویسندگان محفوظ است اما در برخی مجلات نیز نام نویسندگان اثر هم در فایل مقاله موجود میباشد و افیلیشن افراد به رویت داوران میرسد.

برای آگاهی نویسندگان، فرایند دقیق بررسی مقالات به صورت شماتیک توسط ادیتور طراحی شده است. شما می‌توانید به وب‌سایت مجله مورد نظر مراجعه نموده و بخش فرایند ارزیابی و انتشار مقالات را مطالعه نمایید.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام می خواستم در خصوص نگارش و چاپ مقاله برای دکتری رشته جامعه شناسی اطلاعات کسب کنم و سفارش بدم ممنون می شم راهنمایی بفرمائید
سلام و عرض ادب با عرض پوزش در زمینه نگارش مقاله خدمات نداریم برای خدمات استخراج مقاله از پایان نامه و یا رساله و سپس ترجمه و پذیرش و چاپ در مجلات مرتبط در خدمت هستیم. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام می خواستم در خصوص نگارش و چاپ مقاله برای دکتری رشته جامعه شناسی اطلاعات کسب کنم و سفارش بدم ممنون می شم راهنمایی بفرمائید
1 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
آیا امکات چاپ هر دو مقاله مورد نیاز جهت پیش دفاع و دفاع در یک مجله وجود دارد؟
سلام و عرض ادب احتراما خدمتتان عرض شود بسته به دانشگاه متفاوت می باشد برای اطلاع دقیق از این مورد بهتر است از دانشگاه مربوطه سوال بفرمایید چون برخی از دانشگاه ها قبول و برخی پذیرش نمی کنند. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
آیا امکات چاپ هر دو مقاله مورد نیاز جهت پیش دفاع و دفاع در یک مجله وجود دارد؟
1 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام