سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نکات کلیدی در نوشتن عنوان جذاب

انتشار 22 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

اگر شما می خواهید مقاله ی شما به هنگام جستجوی مخاطبان قابل رویت باشد بایستی مطمئن باشید که عنوان مقاله ی شما ،خلاصه ی خوبی از کار و مقاله ی شما است و مخاطب مناسب خود را پیدا خواهد کرد.بنابراین برای انتخاب عنوان جذاب برای نوشتن مقاله به نکاتی باید توجه داشت که در ادامه به توضیح این نکات می پردازیم.

نکات کلیدی در نوشتن عنوان جذاب

انتخاب عنوان مقاله از بخش‌های دشوار نگارش یک مقاله یا پایان نامه محسوب می‌شود. البته پس از انتخاب عنوان مقاله باید به سایر بخش‌ها از جمله نوشتن چکیده خوب و انتخاب مجله مناسب نیز توجه داشت. در انتخاب عنوان مقاله باید به یکسری نکات توجه داشت تا نظر خواننده را جلب کند.در زیر با نکات مهم انتخاب عنوان مناسب مقاله بیشتر آشنا شوید.

عنوان خاص انتخاب کنید: منظور از عنوان خاص یعنی اینکه عنوان انتخابی تخصصی در یک موضوع خاص باشد و حالت عمومی نداشته باشد.

استفاده از فرمول و علایم اختصاری ممنوع: نباید در عنوان مقاله از علائم اختصاری همانند MS و یا فرمول‌ها استفاده کرد. علایم اختصاری باید در عنوان به صورت کامل آورده شوند و در اولین جایی از متن که مورد استفاده قرار گرفته‌اند اختصار آن‌ها داخل پرانتز ذکر گردد.

عنوان را کوتاه و خوانا انتخاب کنید: برای انتخاب یک عنوان باکیفیت بهتر است که عنوان کوتاه باشد و در حد 7 الی 12 کلمه باشد.عنوان های بیش از 20 کلمه معمولا ضعیف به حساب می آیند.

ممنوعیت اسفاده از کلمات اضافی در عنوان مقاله: استفادهی کلماتی که در عنوان غیرضروری بشمار می آیند و هیچ کمکی در فهم بیشتر مطلب ندارند اضافی محسوب شده و بهتر است از استفادهی آنها اجتناب شود.این کلمات عبارتند از: بررسی، مقایسه، مطالعه‌ای در زمینه، پژوهی در حیطه و …

ذکر کردن مکان و زمان انجام پژوهش: در صورتی که مقاله ی شما یک مقاله ی پژوهشی است، باید زمان و مکان مطالعه و انجام تحقیق را در عنوان به کار ببرید.

کنجکاوی مشتریان را برانگیزید: بهتر است موضوعاتی انتخاب کنید تا مخاطبان حس کجکاوی در مورد مطلب داشته باشند و در نتیجه مشتاق خوتندن مقاله شوند.

اطلاع از خواسته های مخاطبان: خواسته های مخاطبان را در مورد موضوع مقاله تان دریابید و اطلاعات درخواستی اعم از خواسته ها و نگرانی هایشان را در نظر بگیرید و متناسب با آن عنوان خود را انتخاب کنید.

عنوان را جذاب، خوانا و قابل فهم انتخاب کنید.

عنوان پژوهش باید فاقد اشتباهات املایی و دستوری باشد.

گاهی اوقات شما می توانید برای اضافه کردن اطلاعات زیاد به عنوان، از دو نقطه (:) استفاده کنید. (به طور مثال ، Brain activation during perception of face-like stimuli: A fMRI study’) 

سعی کنید چند تا عنوان برای مقاله ی خود بنویسید تا بتوانید با  آنالیز  و ترکیب آنها یک عنوان مناسب تر را انتخاب کنید.این کار باعث می شود تجربه ی شما زیاد شده و گاهی اوقات ،فقط با یک نگاه به چند عنوان ،عنوان بهتر را تشخیص دهید و یا به یک ایده ی جدیدی برسید.

در زیر به 3 مورد از رایج ترین نوع عنوان مقاله اشاره شده است:

  1. عنوان اعلانی: وضعیت یافته های اصلی یا نتیجه گیری (به طور مثال:افزایش اعتماد به نفس دختران بالغ با یک برنامه ی کاهش وزن 3 ماهه ) عنوانین اعلانی به طور کلی در مقالات تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین مقدار اطلاعات را به مخاطبان منتقل می کنند
  2. عنوان توصیفی :توصیف موضوع مقاله بدون آشکار سازی نتیجه گیری اصلی (تاثیرات حمایت خوانواده روی بیماران مبتلا به افسردگی )
  3. عنوان پرسشی: معرفی موضوع در قالب یک سوال ( آیا تقویت قوه ی تمرکز شما تاثیری در بهبود عملکرد وظایف شما دارد؟) اگر شما بخواهید به جهت فنی تحقیق خود تاکید کنید.عنوانهای پرسشی کمتر شایع هستند و برای مقالات نقد ادبی مناسب اند.اما رایج ترین نوع عنوان مقاله در ژورنالها ،عنوانهای توصیفی هستند.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

Manajemen
Why is it advised to avoid unnecessary words in the title of an article, such as "investigation," "comparison," "study in the field," or "research in the area"? What impact do these additional words have on the clarity and effectiveness of the title? Visit us <a href="https://jakarta.telkomuniversity.ac.id/">telkom university</a>
4 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام