سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نکات مهم برای پذیرش مقاله در مجلات علمی – پژوهشی

انتشار 9 تیر 1399
مطالعه 4 دقیقه

یک ژورنال علمی یک نشریه دوره ای است که با هدف پیشبرد پیشرفت علوم معمولا با گزارش تحقیقات جدید انجام می شود. مجلات علمی _پژوهشی شامل مقالاتی هستند که مورد بررسی قرار گرفته اند، هر مقاله ژورنالی به بخشی از سوابق علمی دائمی تبدیل می شود بخاطر همین پذیرش مقالات در ژورنال های علمی بسیار سختگیرانه انجام می شود.

نکات مهم برای پذیرش مقاله در مجلات علمی – پژوهشی

برای پذیرش شدن مقاله شما در مجلات علمی – پژوهشی به نکات زیر توجه فرمایید:

  1. اصالت موضوع: در ارزیابی مقاله های علمی – پژوهشی اصالت موضوع یکی از امتیاز های آن محسوب می شود.

به طور مثال تحقیقی که قبلا انجام نشده است یا اجرای یک تحقیق برای اولین بار در یک کشور،ویا استنتاج از ایده های دیگران از زاویه ایی نو و ....

  1. در انتخاب مجله مورد نظر برای ارسال مقاله تان بسیار دقت کنید: شما حتما باید مجله ای را انتخاب کنید که مرتبط با زمینه ی مقاله تحقیقی شما می باشد،در برخی موارد عدم پذیرش مقاله بعلت مطابقت نداشتن مقاله ارسالی از طرف پژوهشگر با مجله علمی – پژوهشی می باشد، یعنی انتخاب نادرست مجله می تواند عدم پذیرش مقاله تان را به دنبال داشته باشد.
  2. ساختار و دستور العمل های مجله مورد نظر که می خواهید مقاله شما در آن پذیرش وچاپ شود را به دقت مطالعه کنید: تا ساختار مقاله خود را با ساختار درخواستی مجله مورد نظر هم راستا سازید.
  3. بدانید بیشترین تعداد لغات مقاله چقدر است: خواندن قوانین مجله بسیار مهم است، در مورد سطح نرخ پذیرش مجله اطلاع داشته باشید و همچنین پذیرش برخی مجلات 2تا 3 سال زمان میبرد به شدت از این مجلات دوری کنید. ومجلاتی که حداکثر پذیرش آن ها تا 1 سال است را انتخاب کنید.
  4. به عنوان مقاله انتخابی خود بسیار دقت کنید: عنوانتان نباید طولانی و یا خیلی کوتاه باشد، از جملات اختصاری در عنوان به هیچ وجه استفاده نکنید، عنوان مقاله تان حاوی متغیر های اصلی پژوهشتان باشد، عنوان را صریح و شفاف انتخاب کنید.
  5. از سرقت ادبی دوری کنید: ومقالتان را با نرم افزار های مخصوص سرقت ادبی چک کنید، موضوع سرقت ادبی را جدی بگیرید، چون برایتان دردسر ساز خواهد شد، حتی ممکن است قبل از بررسی، مقاله اتان رد شود و دیگر برایتان ثابت کردن صداقتان کار دشواری خواهد بود.
  6. برای ویرایش زمان بگذارید: با دقت مقالتان را بار ها مطالعه کنید،ثبت شدن مقالتان در مجلات علمی – پژوهشی ارزش بارها بازبینی را دارد.
  7. از دوستان یا موسسات علمی-پژوهشی که در حوزه شما صاحب نظر هستند بخواهید مقاله شما را قبل از ارسال باز بینی کنند: این افراد باید افرادی باشند که نظرات سازنده ای بدهند. این کار درصد پذیرش مقاله شما را در مجلات بالا می برد.(شما می توانید به موسسه سینا برای این کار مراجعه کنید تا از نظرات افراد صاحب نظر استفاده نمایید).
  8. چک لیست ارسال مقالات رو بررسی کنید: تا بدانید مقالته شما با استاندارد های لازم همسو است یا نه.
  9. قبل از ارسال مقاله تان حتما این فرم را تهیه کنید، فرمی به نام نامه ادیتور یا (کاورلتر).

این نامه حاوی اطلاعاتی است که در حال ارسالشان هستید.
به طور مثال، نام سر دبیر مجله را از قبل به طور صحیح بدانید، و برایشان بنویسید سلام آقای.......من اطلاعات مربوط به مقاله ام را می خواهم برایتان سابمیت(ارسال) نمایم.در این فرم حتما عنوان مقاله، چکیده، نویسنده ناظر، معرفی دانشگاه تان و اطلاعات دانشگاه و مرکز آموزشی، اطلاعات تماس خودتان را مطرح نمایید و حتما ذکر نماید مقاله دست اول می باشد وتنها به مجله آن ها ارسال می شود و همچنین بیان کنید که شکل ها و نمودار هامطابق دستور العمل های کمیته ویراستاری قرار گرفته اند.
نامه ادیتور یکی از مدارکی است که باید ارسال شود.

  1. در هنگام ارسال مقاله به پلت فرمی برخورد خواهید کرد: که سوالاتی از قبیل اینکه موضوع مقاله، دوم چه نوع مقاله ای را می خولاهید چاپ کنید و ... را از شما سوال می کنند.در صفحه بعد که مربوط به صفحه مرور کننده ها است شما حداقل باید سه نفر رو برای این کار انتخاب کنید.در این صفحه اطلاعاتی مثل عنوان فرد مرورگر آدرس ایمیل آن ها را از شما می خواهند.
  2. اگر می خواهید مطمئن شوید که مقالتون به دست مرورگر رسیده حتما بعد از ارسال مقالتون رو پیگیری کنید: فرایند بررسی 2تا3 ماه طول خواهد کشید، صبور باشید.ممکن است مقاله شما رد شود ویا با توجه به نظر مرورگرتان اصلاحاتی به شما پیشنهاد بدن،حتما نظراتشان را بخوانید و تغییرات خواسته شده را انجام دهید، خط به خط اصلاحات خواسته شده را هیلات کرده، سپس شروع به تغیر ات خواسته شده بکنید.
  3. در ارسال مجدد مقاله حتما نام فایل مقاله رو با این عنوان که اصلاحات انجام شده، بفرستید تا مرور گرهاتون بدونن که نظراتشون در مقالتون لحاظ شده است.
  4. در نامه به ادیتور حتما عنوان کنید که این بار دوم است که مقاله را با اصلاحات خواسته شده ارسال می کنید.
  5. ممکن است این اصلاحات مقاله تا بار سوم و چهارم اتفاق بیوفتد اما نگران نباشید با صبر وحوصله مراحل مقاله خود را پیگیری نمایید.

خدمات موسسه سینا

موسسه پژوهشی سینا با داشتن فعالیت بیش از 5 سال در زمینه پذیرش، چاپ، استخراج مقاله از پایان نامه، چاپ کتاب و ویراستاری با بهترین کیفیت و ترجمه تخصصی متون با گارانتی ضمانت دار آماده ارائه خدمات 24 ساعته به شما عزیزان می باشد.

جهت تماس با موسسه سینا به ایمیل زیر مراجعه نمایید:

pub.sina@gmail.com

تلفن ثابت:

04133250787

تلفن همراه:

09149724522

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام