سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نکات مهم در استخراج مقاله از پایان نامه

انتشار 19 آبان 1397
مطالعه 10 دقیقه

بازنویسی رساله دکتری و یا پایان ‎نامه و سپس انتشار آن به عنوان یک مقاله ژورنالی در مجلات معتبر، و کسب امتیاز در آن مستلزم رعایت نکات مهم می باشد که در ادامه به هر یک از این نکات مهم اشاره خواهد شد.

نکات مهم در استخراج مقاله از پایان نامه

مقاله و پایان نامه هر دو یافته های ثبت شده تحقیق هستند ولی تفاوت هایی با هم دارند. برای اینکه بخواهید پایان نامه خود را تبدیل به یک مقاله ژورنالی بکنید باید تفاوت بین آنها را به روشنی بدانید. پایان نامه یا رساله معمولا ادعایی همراه با دلایل محکم است که توسط دانشجویان به عنوان بخشی از دوره آموزشی نوشته می‎ شود. بنابراین رساله هدفی آموزشی دارد و باید در مقابل یک کمیته ارائه و سپس ارزیابی شود تا شایستگی آن برای دریافت نمره بررسی گردد.در واقع هدف از نگارش پایان نامه نشان دادن میزان آموخته های خود از دوران تحصیلات دانشگاهی است. اما مقاله، میزان مهارت و علاقه دانشجو و یا محقق در زمینه تحقیق و پژوهش می باشد که قصد دارد یافته های خود را در خصوص یک موضوع خاص با دیگران به اشتراک بگذارد. نگارش و ارائه یک مقاله علمی باید با دقت بالایی انجام گیرد. زیرا افرادی که قرار است آن را بخوانند، دانشمندان و محققان در آن زمینه هستند که به دنبال یافته های عملی جدید و دارای دلایل محکم هستند. در واقع مقاله یک توضیح مختصر اما جامع از یک پایان نامه می باشد که بیشترین تمرکز خود را بر روی یافته ها و نتایج قرار می دهد.

اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه یا رساله به دلایل مختلفی برای دانشجویان اهمیت پیدا می کند. برخی از دانشجویان با هدف دفاع از رساله دکتری، برخی برای انتشار یافته های تحقیقاتی خود در ژورنال های بین المللی، برخی برای بهره مند شدن از مزایای چاپ مقاله در داخل کشور و برخی دیگر برای تقویت رزومه و اپلای اقدام به استخراج و نگارش مقاله می کنند. استخراج و یا نگارش مقاله برای دانشجویانی که قصد پذیرش تحصیلی و اپلای را دارند از الزامات است و دانشجو برای تقویت رزومه خود میتواند سریع ترین راه که همان استخراج مقاله است را انتخاب کند. معمولا دانشجویانی که در رزومه تحصیلی خودشان حداقل یک یا دو مقاله ISI داشته باشند، نسبت به سایر رقبا شانس بالاتری برای پذیرش و فاند تحصیلی خواهند داشت. وجود مقاله در رزومه دانشجو می تواند به اعضای کمیته ارزیاب در دانشگاه مورد نظر این پیام را برساند که شخص متقاضی (Applicant) به مباحث پژوهشی، تحقیقاتی و نگارش علمی کاملا تسلط دارد. بنابراین فرآیند استخراج مقاله به دلیل سرعت بالا در آماده سازی، می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه های تقویت رزومه برای دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی محسوب شود.

اهمیت استخراج مقاله

تفاوت استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله همان کپی کردن قسمت هایی از پایان نامه نیست. بلکه در استخراج باید یک سری موارد در نظر گرفته شود. راهنمایی های زیر به منظور آشنایی شما با نحوه تبدیل پایان نامه به یک مقاله ژورنالی آورده شده است. اگرچه نگارش مقاله به هیچ وجه کار آسانی نیست و نیازمند تلاش و دقت بسیار زیادی است. هرگز در نوشتن مقاله خود عجله نکنید و سعی کنید با دقت بالا و حوصله کافی و با یک برنامه ریزی خوب برای نوشتن هر بخش از مقاله خود وقت بگذارید و یا برای این کار از افراد متخصص در این زمینه بهره مند شوید در زیر به یک سری موارد و تفاوت هایی که در استخراج مقاله از پایان نامه باید به آن ها توجه شود اشاره شده است.

طول مقاله

طول مقاله

مقاله و پایان نامه تفاوت های زیادی با هم دارند از جمله این تفاوت ها حجم پایان نامه ومقاله می باشد. در حالت کلی طول یک مقاله بسیار کوتاه تر از یک پایاننامه است. درحالی‎که ممکن است طول یک پایان نامه به چند صد صفحه و حدود 20،000 واژه‎ برسد، طول یک مقاله وابسته به رشته و ژورنال به 3000 تا 6000 کلمه محدود می‎شود. بنابراین، هر یک از بخش‎های مقاله باید به طور قابل ملاحظه‎ای کاهش یابد.در نگارش پایاننامه بسیار توجه نمایید تا با حفظ ماهیت پژوهش جزئئات اضافی آنرا کنار بگذارید تا طول مقاله طولاتی تر نباشد.

چکیده

مقاله و پایان نامه در اندازه چکیده باهم تفاوت دارند. در حالت عادی طول چکیده یک مقاله در حدود 150 تا 250 کلمه است در حالی که طول چکیده پایان نامه طولانی تر است و می تواند تا 400 کلمه هم باشد. طول چکیده مقاله بر اساس دستورالعمل مجله نوشته می شود. بسیاری از مجلات چکیده ای ساختار یافته را می پسندند در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند که یک چکیده کلی از مقاله نوشته شود. چکیده های گرافیکی و ویدیویی موجب جذابیت مقاله می‎شود.

چکیده مقاله

مقدمه

مقدمه

مقدمه مقاله از لحاظ حجم بسیار متفاوت از پایان نامه است. شما در نوشتن مقدمه و ادبیات پژوهشی پایان نامه دستتان باز است و هیچ محدودیت حجمی ندارد. در بسیاری از پایان نامه ها مقدمه تا 50 صفحه نیز می رسد. با این حال در یک مقاله بخش مقدمه بایستی خلاصه ‎تر نوشته شود و باید صرفا نکات و دانشی از کارهای قبلی آورده شود که نوشتن آنها ضروری می باشد. اگر پژوهش شما در پایان ‎نامه یا رساله به بیش از یک سوال پاسخ می‎دهد، در مقاله خود فقط بر روی یکی از این سوال ‎ها تمرکز نمایید.

روش ها

بخش ایده ‎ها و روش های پایان نامه معمولا شامل بحثی گسترده از رویکردهای پژوهش و روش‎شناسی است. با این حال برای مقاله ژورنالی نیازمند ارائه ‎ای مختصرتر از روش‎ها هستید، باید خودتان را تنها به توصیف جزئیات روش ‎های مورد استفاده محدود نمایید. آزمایش ‎های انجام شده و بحثی جامع بر روی روش‎های پژوهش در اینجا لازم نخواهد بود.

روش ها

نتایج

نتایج

همانطور که می دانید، نتایج مهم ترین بخش از یک پایان نامه و مقاله است. در نوشتن بخش نتایج پایان نامه، شما تمام جزئیات را بایستی شرح دهید و تمامی نمودارها و جداول و اشکال را درج نمایید. اما با توجه به محدودیتی که در مقاله دارید، فقط یافته‎ های اصلی را باید گزارش دهید. در واقع فقط نتایجی را در مقاله گزارش کنید که به طور مستقیم به سوال پژوهش مرتبط باشد و دلایلی محکمی برای آن‎ها داشته باشید. درصورت تمایل، یافته‎های ثانویه را می‎توانید به‎عنوان اطلاعات تکمیلی بیاورید.

بحث

قسمت بحث پایان‎ نامه یا رساله نیز مهم می باشد و تا حدودی مفصل ‎تر نوشته می شود. هدف از نوشتن این بخش ارائه تفسیر کاملی از تمام نتایج و مقایسه آنها با نتایج کارهای قبلی می باشد. هرگز با تکرار نتایج خود در این بخش مرتکب اشتباه نشوید. سعی کنید فقط به تفسیر نتایج بپردازید. در مقاله نیز بعد از نوشتن بخش نتایج، بایستی در حد یک صفحه در خصوص تفسیر نتایج خود و دیگران توضیح دهید. بحث های طولانی در مقاله زیاد جالب نخواهد بود.

بحث

منابع

منابع

معمولا پایان ‎نامه‎ ها دارای لیستی جامع از استنادها و حتی گاهی اوقات شامل فهرست کتاب هستند. در حالی که تعداد منابع استفاده شده برای یک مقاله بسیار محدود می باشد و بخش مرجع تنها شامل آثاری است که در داخل مقاله ذکر شده‎ باشند. برخی از ژورنال ها از نویسنده درخواست می کنند که از منابع در یک حد مشخص استفاده کنند.

نکات مهم در استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ آن

در واقع ارزش وجودی، کاربردی و یا علمی پایان نامه توسط مقاله تعیین شده و از اهمیت بالایی برخودار می باشد. بنابراین در زیر به یک سری از موارد که در استخراج مقاله از پایان نامه باید در نظر گرفته شود اشاره شده است.

تکراری نبودن عنوان مقاله و جستجو در گوگل اسکولار برای اطمینان از تکراری نبودن

شناسایی همایش های داخلی و بین المللی به عنوان یکی از راه میانبر جهت چاپ مقاله استخراج شده از پایان نامه

انتخاب موضوعی بروز و جذاب برای استخراج مقاله از پایان نامه، برای بالا بردن شانس اکسپت و چاپ شدن در مجلات معتبر داخلی و خارجی

منحصر به فرد بودن موضوع مقاله و روش تحقیق و نتیجه گیری

چند نمونه مقاله پژوهشی و مطالعه آن ها قبل از استخراج مقاله از پایان نامه از طریق دانلود مقالات ISI یا منابع فارسی مثل پایگاه مقالات جهاد دانشگاهی

شناسایی مجله مورد نظر جهت چاپ و گرفتن شیوه نامه آن مجله جهت رعایت استانداردهای نگارش مقاله و انتخاب نویسنده مسئول

موسسه استخراج مقاله

موسسه استخراج مقاله از پایان نامه

امروز با پیشرفت خدمات آنلاین سایت هایی در فضای آنلاین طراحی شده اند که به شما کمک می کنند تا از پایان نامه خود بتوانید مقاله با کیفیت بالایی استخراج نمایید. که این سایت ها برای دانشجویان و محققانی که زمان کافی برای نگارش مقاله خود از پایان نامه ندارند و یا مطمئن نیستند که میتوانند مقاله با کیفیت بالایی از پایان نامه خود بنویسند گزینه خوبی می باشد. در حقیقت این سایت ها با کمک محققان مربوط به هر رشته آماده همکاری با شما می باشند تا بتوانید هرچه سریع تر پذیرش در مجلات معتبر داخلی و خارجی را کسب نمایند. که می توان بیان کرد که یکی از بهترین موسساتی که در این زمینه فعالیت می کند سینا ترجمه می باشد.

چرا موسسات را برای استخراج مقاله خود انتخاب نماییم؟

سینا ترجمه یکی از موسسات معتبر در عرصه پژوهشی می باشد که به منظور هموار کردن مسیر موفقیت دانشجویان و محققان کشور انجام وظیفه می نمایید شما عزیزان بنا به مواردی که در زیر به آن ها اشاره شده است می توانید این موسسه را برای استخراج مقاله از پایان نامه خود انتخاب کرده و بدون دغدغه پذیرش و چاپ مقاله خود را در مجلات معتبر ISI, SCOPUS و مجلات علمی پژوهشی داخلی اخذ نمایید.

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

متخصصین سینا ترجمه در بیش از 100 رشته تخصصی و 37 زبان زنده دنیا آماده استخراج مقاله از پایان نامه های شما هستند.

ارسال پیامک لحظه ای از مراحل پروژه

برای اینکه مشتری از فرآیند سفارش آگاهی داشته باشد ما در سینا ترجمه سیستم ارسال پیامک از فرآیند استخراج مقاله از پایان نامه را ایجاد کرده ایم.

گارانتی تا زمان پذیرش مقاله در مجلات

ما در سینا ترجمه تا زمان پذیرش مقاله در کنار شما خواهیم بود و گارانتی کیفی هم بر این اساس صادر می شود .

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

موسسه سینا ترجمه 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته و حتی روز های تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان در زمینه استخراج مقاله از پایان نامه می باشد.

دارای نماد های اعتماد الکترونیکی

سینا ترجمه دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد از این رو مشتریان عزیز می توانند با خیال راحت پایان نامه های خود را برای استخراج مقاله به ما بسپارید.

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

فایل ارسالی پایان نامه فقط برای بررسی قیمت و استخراج مقاله می باشد و به جز این موارد هیچ کسی دسترسی به فایل ندارد و مشتری از بابت امنیت فایل خود می تواند مطمئن باشد.

مراحل استخراج مقاله از پایان نامه

همانطور که می دانید استخراج مقاله برای اینکه به بهترین شکل انجام گیرد باید یک سری مراحل را بگذراند از این رو در زیر به مراحل انجام و ثبت سفارش استخراج مقاله از پایان نامه اشاره شده است:

ثبت سفارش

ثبت سفارش و ارسال فایل پایان نامه و اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه و اعلام قیمت نهایی

بررسی فایل

بررسی فایل پایان نامه توسط کارشناسان و برآورد اینکه چه تعداد مقاله قابل استخراج است

اعلام نتایج

اعلام نتیجه به شما و دریافت تایید نهایی از جانب شما و شروع کار استخراج مقاله از پایان نامه

تایید نهایی

تایید نهایی مقالات توسط بازرسی و تحویل فایل های نهایی مقالات استخراج شده از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه

خدمات استخراج مقاله از پایان نامه در سینا ترجمه

یکی از بزرگترین موسسات فعال در زمینه کارهای پژوهشی، سینا ترجمه می باشد. این موسسه با بهره گیری از نخبگان بزرگ مراکز آموزشی کشور، توانسته است در انواع خدمات پژوهشی حرف اول را بزند که از جمله خدمات می توان به استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و تهیه مقاله از رساله دکتری اشاره کرد. در حقیقت سینا ترجمه با بهره گیری از پژوهشگران و مترجمین نیتیو آمده استخراج مقاله از پایان نامه هایی است که به زبان های مختلف نوشته شده است. اگر پایان نامه شما به زبانی فارسی یا غیرفارسی است و درخواست استخراج مقاله را دارید یا میخواهید مقاله خود را به زبانی غیر از زبان فارسی، بصورت تخصصی و با کیفیت بالا ترجمه کنید، این نوید را به شما میدهیم که سینا ترجمه میتواند بهترین گزینه برای شما باشد

جهت ثبت سفارش استخراج مقاله از پایان نامه روی لینک زیر کلیک نمایید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

در سینا ترجمه از تمامی پایان نامه ها با زبان های فارسی و غیر فارسی مقاله استخراج میشود.

سینا ترجمه با بهره گیری از پژوهشگران و مترجمین نیتیو استخراج مقاله از پایان نامه شما را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

در سینا ترجمه زمان استخراج مقاله از پایان نامه 2 روز کاری می باشد.

بله سینا ترجمه با بهره گیری از متخصصان و نخبگان کشور خدمات استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و رساله دکتری را با بهترین کیفیت ارائه می دهد.

تمامی مولفین و محققینی که در سینا ترجمه فعالیت دارند، دارای سابقه کار طولانی و حرفه ای در این زمینه بوده و در رشته تحصیلی شما تحصیلات دانشگاهی دارند، و در ضمن برای تضمین کیفیت گارانتی تا زمان چاپ مقاله در مجلات و ژورنال ها صادر می شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام