سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نرم افزار مندلی Mendeley

انتشار 5 فروردین 1400
مطالعه 2 دقیقه

Mendeley مندلی نرم‌افزاری تحت وب و دسکتاپ است که برای مدیریت منابع تحقیقاتی و به اشتراک گذاری مقاله های علمی و یافتن داده های پژوهشی و همکاری آنلاین است.

نرم افزار مندلی Mendeley

امروزه نگارش مقالات و پایان نامه هایی که بتوانند نظر داوران مجلات و ژورنال های بین المللی را جذب نمایند دشوار است.

بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مزایای مقاله نویسی کاملا آگاه هستند و از اینرو تمایل بسیار زیادی به نوشتن مقالات علمی دارند. معمولا دانشجویان تحقیقات و مطالعات وسیعی را به انجام رسانیده اند و داده ها و نتایج بسیار مطلوبی برای ارائه در اختیار دارند که میتوانند به صورت مقاله در مجلات معتبر به چاپ برسانند.

این در حالی است که عمده دانشجویان برای نوشتن مقاله اعتماد به نفس کافی را نداشته و نمیتوانند داده ها و اطلاعات ارزشمند خود را آنچنان که شایسته است به نگارش در بیاورند.

همچنین بسیاری از دانشجویان برای بدست آوردن داده های درخور، تلاشهای بسیار زیادی کرده و زمان زیادی را صرف مطالعه و یا آزمایش می کنند.

اما از آنجا که آنها نمی توانند در ابتدا دیدی روشن از روش تحقیق کاربردی مقاله موردنظر داشته باشند، متاسفانه بیشتر تلاشهای آنها برای کسب داده ها در عمل غیرقابل استفاده و بیهوده می باشند.

در حقیقت با روبرو شدن با مانع های مختلف در زمینه پژوهش خود و عدم آشنایی با آنها، معمولا پژوهشگران از ادامه تحقیق و تلاش باز می مانند و یا اگر ادامه هم بدهند پایه محکمی برای ادامه پژوهش خود نخواهند داشت.

بنابراین دانستن و داشتن آگاهی کامل در رابطه با فنون و اصول نگارش مقالات و پایان نامه ها و روش های صحیح تحقیق و جستجو از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

تعدد مقالات و مطالب که برای نیازهای روزمره دانشجویان به کار می رود آنقدر زیاد شده که برای جلوگیری از سر درگمی و رسیدگی به آنها نیاز به دسته بندی دقیق داریم. نرم افزار مندلی (Mendeley) یکی از نرم افزار هایی است که توانسته این کار را به خوبی انجام دهد و ما را از سردرگمی در این حوزه نجات دهد.مندلی یکی از نرم افزار های مدیریت کتابها ، مقالات و اسناد است که دسته بندی، استفاده و استناد به مقالات را برای کاربران فراهم کرده است.

مندلی چیست؟

مندلی، به آدرس https://www.mendeley.com، یک مدیر رفرنس آنلاین رایگان است. با استفاده از این نرم افزار، می توانید رفرنس ها را در آثارتان جمع آوری، مدیریت و اشتراک گذاری کنید. مندلی علاوه بر این یک شبکۀ اجتماعی علمی نیز هست که به شما امکان می دهد تا با سایر پژوهشگران همکاری کنید. با استفاده از این نرم افزار، می توانید فایل های کامل PDF را به همراه رفرنس هایتان ذخیره سازی و آن ها را حاشیه نویسی کنید. به علاوه، پلاگینی نیز برای ورد وجود دارد که به شما امکان می دهد تا فهرست های رفرنس ها و کتابشناسی ها را به صورت خودکار برای اضافه کردن به اثرتان ایجاد کنید.

از مزایای مقاله نویسی با نرم افزار Mendeley :

  • دسترسی راحت و آسان به اطلاعات مقاله
  • سهولت در ارجاع دهی صحیح
  • پیدا کردن مقالات مشابه
  • دسته بندی مقالات
  • جستجو در مقالات
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام