سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش چاپ مقاله

انتشار 5 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

پذیرش و چاپ مقاله خصوصا زمانی اهمیت پیدا میکند که در مقاطع تحصیلات تکمیلی و یا در موقعیت شغلی خاص خود به امتیازات آن نیاز پیدا میکنید. در چنین شرایطی باید مقاله خود را از جهات مختلف از جمله نواوری و محتوا و هدف از چاپ مقاله ارزیابی و بررسی کنید.

پذیرش چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله خصوصا زمانی اهمیت پیدا میکند که در مقاطع تحصیلات تکمیلی و یا در موقعیت شغلی خاص خود به امتیازات آن نیاز پیدا میکنید. در چنین شرایطی باید مقاله خود را از جهات مختلف از جمله نواوری و محتوا و هدف از چاپ مقاله ارزیابی و بررسی کنید. سپس برای دریافت پذیرش به ژورنال های معتبر داخلی و خارجی ارسال کنید. نگارش مقاله بدون در معرض داوری قرارگرفتن ارزش چندانی ندارد و تنها با پذیرش در ژورنالهای معتبر، کیفیت مقاله مشخص می شود.

چگونگی پذیرش چاپ مقاله

برای پذیرش چاپ مقاله معمولا افراد مجلاتی را انتخاب میکنند که هم از اعتبار لازم برخوردار باشد و هم اسکوپ مجله متناسب با موضوع تخصصی مقاله باشد. سردبیران و داوران مجلات برای پذیرش مقاله چند نکته اساسی را در نظر می گیرند که عبارتند از:

  1. فرمت و ساختار مقاله،
  2. اسکوپ مقاله،
  3. بررسی و ارزیابی کلی کیفیت مقاله ارسال شده.

 برای اینکه پروسه پذیرش و چاپ مقاله خود را کوتاهتر کنید بایستی فاکتورهای مختلفی را مد نظر داشته باشید:

  • سبک نگارش مقاله می بایست واضح و روشن باشد؛ زیرا هرگونه ابهام در متن و محتوای مقاله سبب تاخیر در اکسپت مقاله و حتی ریجکت آن میشود.
  • فرمت بندی مقاله باید مطابق با استانداردهای مجله یا ژورنالی باشد که مقاله ی خود را برای چاپ به آن ارسال میکنید.
  • اطمینان از معتبر بودن ژورنالی که انتخاب کرده اید.
  • اصلاحات و نکاتی که داوران مجله مورد نظر به نویسنده ایمیل میکنند، باید در اسرع وقت ویرایش و اصلاح شود و سپس مجددا ارسال گردد.

پذیرش و چاپ مقاله به این معنا نیست که هر مقاله ای با هر کیفیتی در مجلات علمی به چاپ برسد بلکه کیفیت مقالات باید در سطح مجلات سطح بالا و معتبر باشد. به همین منظور سردبیران و داوران و دیگر متخصصان مجلات و نشریه های معتبر با دقت و تخصص خود سعی دارند مقالات را در اسرع وقت مورد بررسی قرار دهند و اصلاحات و تغییرات لازم برای اعمال در مقاله را به نویسنده اطلاع دهند تا پس از انجام آنها مقاله به چاپ برسد.

پس از ارسال مقاله به ژورنال یکی از سه حالت زیر پیش می آید:

۱- مقاله پذیرش شده و ایمیلی مبنی بر پذیرش مقاله و مشخص شدن زمان چاپ مقاله برای نویسنده مسئول ارسال می‌شود.

۲- مقاله نیاز به اصلاحات یا ریوایز دارد. در این حالت دو نوع اصلاحات باید اعمال شود:

الف) Minor Revise: اصلاحات جزئی گوشزد میشود که با اصلاح آنها مقاله اکسپت می‌شود.

ب)Major Revise: منظور اصلاحات اساسی است و تقریباً می‌توان گفت در این حالت مقاله ریجکت شده است.

۳- مقاله ریجکت میشود.

پس از طی پروسه سابمیت یا همان ارسال مقاله، در نهایت زمان چاپ مقاله بعد از پذیرش آن مشخص می‌شود.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، فرایند پذیرش و چاپ مقاله وقت گیر بوده و نیاز به تجربه و اطلاعات کافی در این زمینه دارد. اما اگر شما در این خصوص تجربه ای نیز ندارید، جای نگرانی نیست. چون موسسه سینا با تجربه چندساله خود در ارسال و چاپ مقاله به معتبرترین مجلات داخلی و خارجی در این مسیر میتواند کمک شایانی به شما و سایر محققین و پژوهشگران عزیز ارائه نماید. شما میتوانید پس از انجام مطالعات و نگارش مقالات علمی خود باقی کار را به کادر مجرب موسسه سینا بسپارید و تواما از روند پیشرفت کار نیز مطلع گردید. کافیست پس از ثبت سفارش، چکیده مقاله خود را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید تا پس از مطالعه و بررسی، در خصوص شرایط و امکان چاپ آن در مجله مورد نظر شما نظر نهایی خود را اعلام کنند. 

در صورتی که مقاله کیفیت لازم را دارا باشد، مقاله شما وارد پروسه سابمیت مقاله از طریق موسسه خواهد شد. برای اینکار ابتدا مجلاتی معتبر و مورد تایید وزارت علوم که با حوزه تخصصی مقاله شما تناسب داشته باشد معرفی و پس از انتخاب آن توسط شما، مقاله جهت ترجمه تخصصی و نیتیو به یک مترجم متخصص سپرده میشود. سپس فرمت بندی و ویراستاری مقاله طبق استانداردهای مجله انتخابی و پارافریز متن مقاله برای رفع موارد سرقت ادبی احتمالی انجام میگیرد. مرحله بعدی سابمیت مقاله طبق روش درخواستی مجله از طریق موسسه است. در مرحله داوری مقاله توسط مجلات، موسسه پیگیری و رایزنی های لازم را برای دریافت اکسپت انجام میدهد و در نهایت نامه پذیرش به نویسنده ارسال و زمان چاپ مقاله اعلام میگردد. برای بهره مندی از تمام این خدمات بصورت آنلاین و تمام وقت آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

بیشتر بخوانید:

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

پذیرش چاپ مقاله ISI در کمترین زمان

پذیرش و چاپ تضمینی مقاله در کدام موسسه سریعتر انجام میشود؟

پذیرش چاپ مقاله ISI در کمترین زمان

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام