سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقاله به صورت سخنرانی

انتشار 18 اسفند 1398
مطالعه 5 دقیقه

هر ساله در ایران و سایر کشورها کنفرانس ها و کنگره های متعددی بصورت ملی و بین المللی برگزار می شود و دانشجویان، محققین و اساتید بسیاری مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی خود را به این کنفرانسها ارسال می کنند که پس از طی پروسه داوری به دو صورت سخنرانی و یا پوستر مورد پذیرش قرار می گیرد.

پذیرش مقاله به صورت سخنرانی

هر ساله در ایران و سایر کشورها کنفرانس ها و کنگره های متعددی بصورت ملی و بین المللی برگزار میشود و دانشجویان، محققین و اساتید بسیاری مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی خود را به این کنفرانسها ارسال میکنند که پس از طی پروسه داوری به دو صورت سخنرانی و یا پوستر مورد پذیرش قرار میگیرد. اما آیا اعتبار مقالات چاپ شده در ژورنالها با اعتبار مقالات چاپ شده در کنفرانس ها برابری میکند؟ در پاسخ باید گفت که هرچند بطور کلی (خصوصا در کشور ما) اعتبار ژورنالها بالاتر از کنفرانس در نظر گرفته میشود و امتیاز این مقالات در مصاحبه دکتری بیشتر از مقالات کنفرانسی میباشد، اما شاید دانستن این موضوع لازم باشد که کنفرانس های معتبری هم در دنیا وجود دارند که از بیش از هشتاد درصد ژورنالها معتبرتر میباشند و بخصوص برای دانشگاههای معتبر دنیا چاپ مقاله در بعضی کنفرانسها از چاپ مقاله در خیلی از ژورنالهای سطح پایین مهم تر و معتبرتر است. بنابراین بهترین روش، مقایسه یک ژورنال خاص با یک کنفرانس خاص میباشد.

مقالات ژورنالی معمولا سطح علمی بالاتری نسبت به مقالات کنفرانسی دارند. مقاله ای که در ژورنال پذیرفته میشود بدون شک در یک کنفرانس نیز بصورت پوستر یا سخنرانی پذیرفته خواهد شد اما یک مقاله کنفرانسی احتمال پذیرش پایینی در ژورنال ها دارد.

ارائه مقاله بصورت سخنرانی

مقالات پذیرفته یا رائه شده در یک کنفرانس مقاله کنفرانسی نامیده میشود. در یک کنفرانس، افرادی که در زمینه خاصی به تحقیق و پژوهش مشغول هستند، به تبادل اطلاعات میپردازند. بیشتر اوقات، ایده ای که در ابتدا به به ذهن میرسد به صورت یک مقاله کنفرانسی چاپ شده و به جامعه علمی عرضه میشود. در این مرحله هنوز جزئیات، مورد بررسی دقیق قرار نگرفته و مقایسه کافی با دیگر پژوهشهای مشابه انجام نشده است. مزیت عمده مقالات کنفرانسی این است که مقاله بصورت شفاهی و سخنرانی ارائه شده و به این ترتیب با دیگر صاحب نظران و کارشناسان بحث و تبادل نظر میشود. 

زمانی که یک کنفرانس علمی و تخصصی در یک رشته ای برگزار میشود، دبیرخانه کنفرانس اطلاعیه ای منتشر میکند مبنی بر دریافت مقاله در حوزه ای که کنفرانس بر آن متمرکز است در این اطلاعیه بازه زمانی و نحوه ارسال مقالات توضیح داده میشود. مقالات معمولا یا از طریق ایمیل و یا از طریق سابمیت آنلاین به کنفرانس ارسال می گردندکمیته علمی برگزاری کنفرانس مقالات دریافت شده را مورد بررسی قرار میدهد. برخی از مجلات ریجکت و برخی دیگر پذیرش میشوند. حال یا به صورت ارائه سخنرانی و یا ارائه بصورت پوستر. مقالاتی که سطح علمی خوبی داشته باشند و محتوای آنها غنی باشد، معمولا برای سخنرانی انتخاب می شوند.

دبیرخانه کنفرانس بر اساس برنامه ریزی های قبلی، مشخص میکند چه زمانی جلسات سخنرانی در کنفرانس برگزار شود. در ارائه مقالات بصورت سخنرانی، بایستی مقاله بصورت شفاهی توسط نویسنده در زمان تقریبی بیست دقیقه برای حاضرین ارائه شود. در ایت حالت پانزده دقیقه برای ارائه مقاله توسط نویسنده و پنج دقیقه پایانی برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته میشود. فایل ارائه بایستی بصورت پاورپوینت بوده و از قبل برای کنفرانس ارسال شده باشد. معمولا چند مقاله بصورت همزمان در اتاقهای مختلف ارائه میشود.

در صورت پذیرش مقاله برای ارائه شفاهی در کنفرانس، حداقل یکی از نویسندگان میبایست در کنفرانس ثبت نام کرده و جهت ارائه مقاله حضور پیدا کند. 

زمانی که مقاله ای برای یک کنفرانس یا همایش ارسال می شود، همانند مقالات ژورنالی، مورد داوری قرار می گیرد. اما علت برتری مقالات ژورنالی نسبت به مقالات کنفرانسی، داوری طولانی مدت مقاله های ژورنالی است.

مقالات پذیرفته یا ارائه شده در یک کنفرانس در مجموعه مقالات کنفرانس با نام proceeding چاپ میشوند. سایتهای مختلفی وجود دارد که کنفرانس های تخصصی مرتبط با رشته ها را بصورت دسته بندی شده و بر اساس تاریخ و زمان برگزاری کنفرانس ارائه میکنند از جمله: www.allconferences.com و سایت www.conferenceairets.com که تاریخ کنفرانس های کل دنیا در کلیه حوزه ها را اطلاع رسانی میکنند و با عضویت در آنها از طریق ایمیل و بصورت ادواری به شما اطلاع رسانی خواهد شد. در ایران نیز سایت civilica.ir مجموعه مقالات کنفرانس های معتبر داخلی، ملی و بین المللی را دسته بندی و در اختیار پژوهشگران قرار میدهد.

تقریبا در همه کنفرانس ها مقاله های پذیرفته شده در صورت داشتن بار علمی بالا در بعضی ژورنالها و یا در کتابخانه های دیجیتالی همانند ieee (مخصوص برق و کامپیوتر) چاپ میشوند که در حالت دوم معمولا کنفرانسها یک هزینه ای برای چاپ دریافت میکنند و مقالات با یک فاصله حداکثری دو ماه به چاپ میرسند. 

ارسال همزمان مقاله برای مجله و کنفرانس

شما میتوانید همزمان مقاله خود را برای ژورنال و کنفرانس ارسال کنید؛ اما اگر مقاله واقعا در حد کنفرانس باشد فقط وقت تلف کردن است. بهتر است اول مقاله را در یک کنفرانس چاپ کنید تا هم از نظر داورها مطلع شوید و هماگر در کنفرانس شرکت کردید از نظر شرکت کننده ها و بعد با در نظر گرفتن تمام این نظرات نسخه ژورنال آنرا آماده کنید. به هر حال از فاکتور زمان غافل نشوید. چون چنین کاری اصولا زمان زیادی میبرد. پس اگر محدودیت زمانی ندارید اینکار را انجام دهید. 

موسسه سینا علاوه بر فعالیت در امور مربوط به چاپ مقالات ژورنالی، در حوزه چاپ مقالات کنفرانسی نیز آماده ارائه خدمت به پژوهشگران و دانشجویان عزیز میباشد. در هر شهر و دانشگاهی که هستید می توانید درخواست خود را  برای ثبت سفارش چاپ مقاله در کنفرانس های معتبر داخلی یا خارجی به صورت آنلاین در موسسه سینا ثبت نمایید و از خدمات این موسسه بهره مند گردید.

بیشتر بخوانید:

امتیاز چاپ مقاله در کنفرانس های معتبر در آزمون مصاحبه دکتری 99

پذیرش مقاله به صورت پوستر یعنی چه؟

تفاوت مقاله کنفرانسی و ژورنالی

چاپ مقاله isi در بهترین مجلات دنیا

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام