سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقاله داخلی

انتشار 17 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

درایران به دلیل ذهنیت مثبتی که اکثر پژوهشگران به مجلات خارجی دارند، تمایل به چاپ مقاله در ژورنالهای خارجی در بین محققین و دانشجویان بیشتر است. اما بعضا فرآیند طولانی چاپ مقالات و هزینه های بالای آنها، روند چاپ در این مجلات را برای برخی سخت می کنند.

پذیرش مقاله داخلی

درایران به دلیل ذهنیت مثبتی که اکثر پژوهشگران نسبت به مجلات خارجی دارند، تمایل به چاپ مقاله در ژورنالهای خارجی در بین محققین و دانشجویان بیشتر رواج دارد. اما بعضا فرآیند طولانی چاپ مقالات و هزینه های بالای آنها، روند چاپ در این مجلات را برای برخی سخت می کند. با در نظر گرفتن اعتبار بالای مجلات داخلی و امتیاز بالای پژوهشی در کنار هزینه نسبتا مناسب آنها، می توان این مجلات را برای بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران مناسب دانست. چرا که مجلات داخلی مهمترین راه برای برقراری ارتباط با دیگر پژوهشگران ایرانی در مورد نتایج تحقیقاتی است که انجام گرفته است. مزیت دیگر این مجلات امکان چاپ مقالات فارسی در آنهاست. البته امکان چاپ ترجمه های انگلیسی مقالات نیز در این مجلات و جود دارد.

در صورتی که چنین تصمصیمی دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که مجله انتخابی تان مورد تایید وزارت علوم باشد تا امکان بهره مندی از امتیازات مقاله چاپ شده در رزومه تحصیلی یا کاری خود را داشته باشید. این مجلات که همه ساله لیست آن توسط وزارت منتشر میشود، در کشور از جایگاه بالایی برخوردار بوده و در اکثر دانشگاه های کشور، اعتبار این نوع مجلات در حد مجلات ایمپکتدار جی سی آر (JCR) می باشند.

برای اینکه بتوانید مقاله خود را در نشریات و مجلات معتبر داخلی به چاپ برسانید، لازم است نگارش مقاله را طبق اصول و چارچوبهای مقاله نویسی برای مجلات معتبر انجام دهید. در نگارش این نوع مقالات روش پژوهش از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که بهترین موضوع اگر با روش صحیح مورد پژوهش قرار نگیرد و به طور صحیح نگارش نشود فاقد اعتبار علمی است. برای رشته های مختلف، مجلات علمی مختلفی برای چاپ مقاله وجود دارد.

انواع مجلات داخلی:

  • مجلات داخلی علمی
  • مجلات داخلی اطلاع رسانی
  • مجلات داخلی آموزشی
  •  مجلات سرگرمی ورفاهی
  • مجلات تبلیغی
  • مجلات عمومی
  • خبرنامه الکترونیکی

درجه بندی مجلات علمی داخلی:

علمی – پژوهشی: درمقاله علمی پژوهشی هدف، "جستجوی حقایق و کشف بخشی از ناشناخته ها" است و مخاطبان این مجلات، استادان دانشگاه، دانشجویان مقاطع  تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران مؤسسات تحقیقاتی هستند.

علمی – ترویجی: یک مقاله علمی–ترویجی برای ارتقای سطح اطلاعات خواننده موضوع علمی را ترویج می‌کند. مخاطب این مجلات، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی، دانش‌آموزان دبیرستان، صنعت‌گران، مخترعان و افراد دارای تحصیلات غیررسمی هستند.

علمی – عمومی: آئین‌نامه دانشگاه ازاد اسلامی، درجه پائین‌تری از مجلات را که علمی–پژوهشی یا علمی–ترویجی نیستند را نیز زیرعنوان علمی–عمومی به رسمیت می‌شناسد.

اهمیت چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

گذشته از محتوای علمی مقاله، یکی دیگر از فاکتورهای اساسی سنجش اعتبار مقالات علمی،نوع مجله ای است که مقاله در آن چاپ می شود. دانشجویان دوره ی دکتری و اساتیدی که عضو هیئت علمی دانشگاه هستند، برای تقویت رزومه ی علمی خود، اقدام به دریافت اکسپت و چاپ مقالات علمی-پژوهشی خود در مجلات علمی پژوهشی داخلی می کنند.

فرایند پذیرش مقاله از مجلات علمی پژوهشی داخلی

برای گرفتن پذیرش مقاله از مجلات علمی پژوهشی داخلی باید فرایندی را طی کرد که این فرایند تقریباً در تمامی مجلات معتبر دنیا مشابه است. در ابتدا باید متن کامل مقاله، ترجمه چکیده مقاله و در صورت نیاز کاورلتر مقاله را آماده کنید. پس از آن باید مقاله را در سایت مجله مورد نظر سابمیت کنید که این فرایند در بیشتر مجلات علمی پژوهشی به صورت آنلاین و مرحله به مرحله انجام می‌گیرد. البته باید اشاره شود که برخی مجلات از سیستم سابمیت آنلاین استفاده نمی‌کنند و بنابراین باید مقاله خود را از طریق ایمیل برای مجله ارسال نمایید. پس از دریافت مقاله توسط مجله، باید منتظر ریجکت شدن یا اصلاحات مجله باشید. ارائه اصلاحات توسط مجله ممکن است چند بار تکرار شود و در نهایت با انجام تمام اصلاحات مورد نظر مجله یا ارائه پاسخ قانع کننده به برخی از اصلاحات، پذیرش مقاله ارائه خواهد شد و پس از آن مقاله در نوبت چاپ قرار می‌گیرد. با توجه به تجربه پژوهشگران ایرانی، پذیرش مقاله و چاپ آن در یک مجله علمی پژوهشی داخلی بین ۶ ماه تا ۲ سال زمان خواهد برد.

مزایای اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

  • داشتن نامه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی مورد تایید وزارت علوم به منزله ی نخبه بودن پژوهشگر و محقق می باشد.
  • معافیت از سربازی برای نخبگانی که اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی مورد تایید وزارت علوم دارند.
  • در بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور، از شرایط اساسی جذب هیئت علمی، داشتن اکسپت و چاپ مقاله در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم می باشد.
  • ارتقاء رتبه برای اعضای هیئت علمی که مقاله ی اکسپت یا چاپ شده در این نوع مجلات دارند.
  • با داشتن اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی موردتایید وزارت علوم می توان در رشته های علوم انسانی و هنر بدون کنکور وارد مرحله مصاحبه شد.

مجلات علمی پژوهشی داخلی پیشنهادی از طرف موسسه سینا:

  • مجله تخصصی بوده و مرتبط با رشته ی تخصصی مقاله می باشد.
  • مجلات معتبر بوده و به علت اعتبار بالا، تعداد مقالات ارسالی با آنها کم می باشد و در نتیجه پروسه ی داوری مقاله ی شما کوتاه تر خواهد بود.
  • مجله ی علمی پژوهشی باشد که بیشترین تعداد داوران را دارا باشد و در نتیجه کمترین میزان زمان برای داوری مقاله ی شما صرف گردد.

کارشناسان موسسه سینا بصورت ۲۴ ساعته و آنلاین آماده ارائه مشاوره و خدمات به شما عزیزان میباشد. با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: 

هزینه چاپ مقاله داخلی چقدر است؟

چاپ مقاله در مجلات معتبر دانشگاه آزاد

مجلات داخلی معتبر

ﻟﯾﺳت ﻣﺟﻼت ISC مورد تائید وزارت ﻋﻠوم

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام