سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقاله در همایش

انتشار 25 اسفند 1398
مطالعه 3 دقیقه

همه ساله کنفرانس ها و همایشهای متعددی در داخل و خارج از کشور با اهداف مختلفی برگزار میشوند که افراد به طرق مختلف در آنها شرکت میکنند. یکی از این روشها ارسال مقاله به همایش در حوزه تخصصی آن است که اتفاقا در بین دانشجویان، محققین و اساتید بسیار مورد استقبال واقع شده است.

پذیرش مقاله در همایش

همه ساله کنفرانس ها و همایشهای متعددی در داخل و خارج از کشور با اهداف مختلفی برگزار میشوند که افراد به طرق مختلف در آنها شرکت میکنند. یکی از این روشها ارسال مقاله به همایش در حوزه تخصصی آن است که اتفاقا در بین دانشجویان، محققین و اساتید بسیار مورد استقبال واقع شده است. چرا که از این طریق میتوانند مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی خود را به این همایشها ارسال کنند. این دسته از مقالات پس از طی پروسه داوری به دو صورت سخنرانی و یا پوستر در همایش مورد پذیرش قرار می گیرند. اگرچه در محافل علمی ما ژورنالها معتبرتر از همایش ها هستند، اما همایشهای معتبری هم در دنیا وجود دارند که از اغلب ژورنالها معتبرتر بوده و بخصوص برای دانشگاه های معتبر دنیا چاپ مقاله در چنین همایشهایی از چاپ مقاله در خیلی از ژورنال‌ها معتبرتر می باشد. بنابراین میتوان برای انتخاب ژورنال یا همایش، از مقایسه یک ژورنال خاص با یک همایش خاص استفاده کرد. 

معمولا هدف قشر آکادمیک از شرکت در این همایشها که اغلب همایش های علمی آموزشی هستند، تبادل یافته‌ها و ارائه نتایج تحقیقات و پژوهشهای خود  به سایرین است. همایشهای علمی آموزشی معمولا توسط دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و نهادهای علمی و با یک حوزه کاملا مشخص برگزار می‌شوند.

انواع کنفرانس‌ها:

کنفرانس بین‌المللی

کنفرانس ملی یا کشوری

کنفرانس منطقه‌ای

کنفرانس استانی

کنفرانس داخلی

پذیرش مقاله در همایش :

مقاله‌های همایش نسبت به مقاله‌های ژورنالی بدلیل بازه زمانی کوتاه داوری و اعلام نتیجه سریع‌تر اکسپت می‌شوند.اما بایستی مقالات در مهلت مقرر به همایش ارسال شوند در غیر اینصورت داوری نمیشوند. انتخاب داوران مقالات در این همایشها براساس تجربه آنان در حوزه موضوعی مقاله ارسال شده می‌باشد. این داوران توسط کمیته علمی کنفرانس انتخاب میشود. ممکن است مقاله‌ای Reject و یا Accept شود و یا حتی در برخی موارد پذیرش مشروط، که به معنی وجود ایرادات و اشکالاتی در مقاله است که پس از رفع و اصلاح آنها در بازه زمانی محدود مقاله مجددا برای داوری ارسال می‌شود و هیات داوران پس از داوری مجدد پذیرش نهایی را صادر خواهند کرد. همایشهای معتبر معمولا داوری سختگیرانه تری دارند و پذیرش مقاله در آنها قدری دشوارتر است. اعتبارسنجی همایشها، از طریق فاکتورهای مختلفی از جمله: سابقه همایش، محل برگزاری همایش، کمیته برنامه‌ریزی علمی همایش، حامیان همایش و تیم داوری آن انجام میگیرد. مقالات پذیرفته شده در همایشها معمولا به دو طریق منتشر می‌شوند: توسط خود همایش و توسط یک ناشر علمی

موسسات یا مراکز بانی برگزاری همایشهای بین المللی، در دریافت مقالات مشابه ژورنالها عمل میکنند. بدین معنی که پس از دریافت یک نسخه از چکیده یا Abstract مقاله علمی، در مدت زمانی مشخص آن مقاله را مورد بررسی قرار می دهند و تصمیم خود را که یا Accept مقاله و یا رد Reject آن مقاله باشد به اطلاع نویسنده یا نویسندگان مقاله می رسانند. همایشهای خارجی معمولاً هزینه هایی را جهت ثبت نام یا به اصطلاح Registration Fee جهت شرکت افراد در آن همایش دریافت می کنند. اگر یک همایش از نوع علمی و پژوهشی باشد، موسسه برگزار کننده هزینه ای را تحت عنوان Conference Fee یا Abstract Acceptance Fee از پدید آورنده مقاله علمی جهت ارائه مقاله علمی بعنوان پوستر در همایش و آوردن متن کامل مقاله در کتابچه گزارش مقالات همایش دریافت می کند که مبلغ هر یک از آنها متغیر است. 

طبق آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بخشی از امتیازات پژوهشی مصاحبه دکتری، به مقالات چاپ شده در همایش ها و کنفرانس های معتبر داخلی و بین المللی اختصاص داده شده است. یک امتیاز برای مقاله کنفرانسی داخلی و دو امتیاز برای مقاله کنفرانسی خارجی.

یکی از حوزه های فعالیت موسسه سینا ارسال مقاله به همایشهای داخلی و خارجی و رایزنی برای اکسپت مقالات است که برای بهره مندی از این بخش از خدمات موسسه میتوانید بصورت آنلاین با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید و سپس اقدام به ثبت سفارش نمایید. 

خدمات موسسه سینا برای چاپ مقاله در همایشهای بین المللی:

1) استخراج مقاله کنفرانسی از پایان نامه

2) ترجمه مقالات استخراج شده با کیفیت طلایی با گارانتی 72 ساعته

3) ارسال مقاله به همایش معتبر بین المللی خارج از کشور

4) ارائه گواهی پذیرش از طرف همایش

5) ارسال کتابچه همایش با پست پیشتاز درب منزل

بیشتر بخوانید:

امتیاز چاپ مقاله در کنفرانس های معتبر در آزمون مصاحبه دکتری 99

چگونه مقاله کنفرانسی بنویسیم؟

پذیرش مقاله به صورت سخنرانی

پذیرش مقاله به صورت پوستر یعنی چه؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر اگر مقاله رو ارسال کنم از کنفرانس ها برام پذیرش می گیرید؟
سلام و احترام برای پذیرش مقاله در کنفرانس ها معتبر داخلی و خارجی در خدمت هستیم. برای شروع کار لطفا رشته و گرایش را از طریق تلگرام،واتساپ، ایمیل و یا ایتا ارسال بفرمایید تا کنفرانس هایی که در بازه زمانی کوتاه برگزار می شود تقدیم شما شود هر کدام مورد تایید بود جهت پذیرش اقدام شود. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر اگر مقاله رو ارسال کنم از کنفرانس ها برام پذیرش می گیرید؟
5 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر برای کنفرانس جهت پذیرش اقدام میکنید.
سلام و عرض ادب احتراما برای اقدام جهت پذیرش در کنفرانس ها در خدمت هستیم. لطفا درخواست را از طریق تلگرام ،واتساپ و ایمیل و ایتا و ... ارسال بفرمایید تا کنفرانس های مربوطه تقدیم شود هر کدام مورد تایید بود اقدام شود. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر برای کنفرانس جهت پذیرش اقدام میکنید.
5 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام