سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقاله در کمترین زمان

انتشار 25 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

یکی از دغدغه های پژوهشگران در مورد چاپ مقالات علمی خود، بازه زمانی طولانی مدت برای اکسپت مقالات در مجلات معتبر است. اگر کسی قبلا تجربه ای در این زمینه داشته باشد میداند که فرآیند چاپ و پذیرش مقاله شاید به اندازه تحقیق و پژوهش، کاری دقیق و حساس و مستلزم آشنایی با مراحل مختلف کار است.

پذیرش مقاله در کمترین زمان

یکی از دغدغه های پژوهشگران در مورد چاپ مقالات علمی خود، بازه زمانی طولانی مدت برای اکسپت مقالات در مجلات معتبر است. اگر کسی قبلا تجربه ای در این زمینه داشته باشد میداند که فرآیند چاپ و پذیرش مقاله شاید به اندازه تحقیق و پژوهش، کاری دقیق و حساس و مستلزم آشنایی با مراحل مختلف کار است. این فرایند چیزی مجزا از فعالیتهای پژوهشی بوده و برای به نتیجه رساندن آن یا باید خود فرد در این زمینه آگاهی کامل داشته باشد و یا این کار را به افرادی خبره که سابقه و تجربه انجام چنین فعالیتهایی دارند، بسپارند. به همین منظور بخشی از فعالیتهای موسسه سینا به انجام این امور اختصاص یافته تا پژوهشگران عزیز دغدغه دیگری جز انجام امور پژوهشی و نگارش مقالات علمی خود نداشته باشند. اما منظور از پذیرش مقاله در کمترین زمان ممکن چیست؟

اساسا باید کیفیت مقاله در حدی باشد که بتوان درباره پذیرش آن در مجلات معتبر صحبت کرد. این کیفیت جز با رعایت قواعد و چهارچوبهای نگارش مقالات علمی و به روز و کاربردی بودن محتوای مقاله میسر نخواهد بود. پس از تامین این شرط میتوان به پذیرش چنین مقاله ای در کمترین زمان پرداخت. بدین معنی که با رعایت تمامی نکات مربوط به سابمیت مقاله به مجله، کار پذیرش و چاپ مقاله در مقایسه با سایر مقالات با سرعت بیشتری انجام شود.یکی از این نکات انتخاب مجله ایست که علاوه بر معتبر بودن، مراحل پذیرش، تایید و داوری مقالات را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

در چه شرایطی فاکتور زمان برای پذیرش مقالات مطرح میشود؟

 دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاهها که گرایش بیشتری به نگارش مقاله دارند به دلایل مختلف با محدودیت زمانی مواجه هستند از جمله:  
۱ . برای کسب نمره کامل پایان نامه خود در مقطع ارشد حتما باید تا موعد مقرر و قبل از دفاع، نامه اکسپت مقاله خود را از مجله مورد نظر دریافت کنند.

2. پس از فارغ التحصیلی از مقطع ارشد در صورت قبولی در آزمون کتبی دکترا، بایستی قبل از مصاحبه، حتما پذیرش مقالات خود را بگیرند تا از امتیاز پژوهشی چاپ مقاله در مصاحبه دکتری استفاده کنند.
3. اکثر اساتید برای ارتقا رتبه خود و نیز عضویت در هیئت علمی دانشگاهها به پذیرش و چاپ مقالات علمی خود در کمترین زمان ممکن نیاز دارند.
4. دانشجویان که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند، در مواردی ملزم هستند در بازه زمانی مشخصی مقالات خود را در یکی از مجلات معتبر دنیا به چاپ برسانند. 

علل تاخیر در اکسپت مقالات:

1. پیدا نکردن ژورنال مناسب و متناسب با حوزه تخصصی مقاله که مورد تایید مراکز علمی و دانشگاهی نیز باشد؛

2. سستی و کم کاری فرد در تدوین و تنظیم مقاله در قالب فرمت درخواستی مجله

3. وجود ایرادات اساسی در محتوا و ساختار مقاله

4. ترجمه ضعیف و غیرحرفه ای از متن مقاله

5. نداشتن کاورلتر مناسب همراه مقاله

5. تیم داوری ضعیف مجله که ناشی از عدم دقت کافی در بررسی و انتخاب مجله است. 

6. بی اعتنایی یا کم کاری نویسنده در اعمال تغییرات و اصلاحات خواسته شده از سوی سردبیر و داوران مجله در متن و محتوای مقاله
 هر کدام از موارد ذکرشده به تنهایی در اکسپت سریع مقالات نقش بسزایی داشته و میتوانند زمان زیادی از شما بگیرند. اما اگر چنانچه در هریک از آنها با مشکل مواجه شده و یا اطلاعات و تخصص کافی نداشته باشید، کارشناسان و اساتید خبره موسسه سینا به کمک شما آمده و کار را به بهترین نحو ممکن انجام خواهند داد.

چرا باید برای کار سابمیت مقاله به موسسات معتبر مراجعه کنیم؟

انتخاب مجله مناسب برای ارسال مقاله که مرتبط با حوزه تخصصی مقاله باشد، کار چندان آسانی نبوده و نیاز به شناخت و بررسی همه جانبه مجله از جهت فیک نبودن و اعتبارسنجی آن دارد. این فرایند صرفا از عهده کسانی برمی آید که بارها و بارها اینکار را انجام داده و با روال آن آشنایی کامل دارند و میتوانند با استفاده از ابزارهای موجود، یک مجله مناسب، با کیفیت بالا و دارای کمترین زمان پاسخ‌گویی را معرفی کنند. پس از انجام این کار نیز باید مجله مورد نظر را با لیست‌ مجلات مورد تایید وزارت علوم مطابقت دهند. در مرحله ی بعدی ویرایش و رفع ایرادات فنی و ادبی مقاله و تنظیم آن طبق فرمت درخواستی مجله بایستی توسط افراد متخصص در زمینه ویراستاری مقالات انجام گیرد. سپس مرحله سابمیت و پیگیری های لازم برای دریافت هرچه سریعتر اکسپت مقاله صورت میگیرد. بنابراین لازم است که یک موسسه ی معتبر که در هر کدام از این بخشها گروههای تخصصی و با تجربه به کار گمارده، فرایند سابمیت مقالات علمی را به عهده بگیرد. چرا که استفاده از تجربه ی یک گروه کارآمد از هر لحاظ به نفع خود دانشجو یا محقق است. یکی از این موسسات، موسسه سیناست که با تکیه بر تجربه و سابقه درخشان خود در امور پژوهشی بالاترین آمار پذیرش را در نشریات مختلف به خود اختصاص داده، و با تعاملاتی که با ادیتور های مجلات مختلف دارد، چاپ سریع مقالات در مجلات معتبر را بصورت تضمینی انجام می دهد. کافیست بصورت آنلاین ثبت سفارش کنید و در اسرع وقت از خدمات ما بهره مند شوید. 

بیشتر بخوانید:

پذیرش فوری مقاله ISI در کمتر از یک ماه

فرمت بندی مقاله در کمترین زمان

چاپ تضمینی مقاله ISI

هزینه چاپ مقاله isi تضمینی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام