سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی

انتشار 18 اسفند 1398
مطالعه 9 دقیقه

مقالات علمی پژوهشی جزو مقالاتی هستند که هم در مجامع علمی مقبولیت بالایی دارند و هم در کسب امتیازهای پژوهشی برای دانشجویان و محققین بسیار حائز اهمیت هستند. چرا که در اکثر مصاحبه‌های تحصیلی و شغلی امتیاز قابل توجهی به این گروه از مقالات اختصاص داده می‌شود.

پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی

مقالات علمی پژوهشی جزو مقالاتی هستند که هم در مجامع علمی مقبولیت بالایی دارند و هم در کسب امتیازهای پژوهشی برای دانشجویان و محققین بسیار حائز اهمیت هستند. چراکه در اکثر مصاحبه‌های تحصیلی و شغلی امتیاز قابل‌توجهی به این گروه از مقالات اختصاص داده می‌شود. به همین دلیل بسیاری از پژوهشگران و دانشجویان سعی در پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی به نام خوددارند. با توجه به اینکه پذیرش مقاله در این دسته از مجلات، کاری سخت است و نیاز به تجربه و مطالعه دقیق و نیز راهنمایی و مشاوره افراد خبره دارد در ادامه به جزئیات پذیرش و چاپ مقاله در این مجلات خواهیم پرداخت.

مقاله علمی پژوهشی چیست؟

مقاله علمی پژوهشی مقاله ایست که در نگارش و گردآوری آن به‌جای پرداختن به نتایج تحقیقات گذشته درزمینهٔ مطالعاتی و تحقیقاتی، یک ایده ناب و نوآورانه نسبت به تحقیقات قبلی کانون توجه و تمرکز محقق باشد. درواقع مقاله پژوهشی نوعی مقاله بیس است که برای نگارش آن از داده‌های خامی که خود محقق آن‌ها را کسب کرده، استفاده‌شده باشد. به همین دلیل اغلب نیازمند یک مرحله مطالعه میدانی و نیز تجزیه‌وتحلیل‌های آماری می‌باشد. درواقع مقاله علمی پژوهشی به رفع یک مشکل خاص می‌پردازد که قبلاً درباره آن راه‌حلی ارائه نشده است و یا راه‌حل‌های ارائه داده‌شده دارای خلع‌های عملیاتی هستند پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی به علت اعتبار بالا در سطح کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

مقاله

مزایای پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی

پذیرش و چاپ مقاله دارای مزایای زیادی می باشد که در ادامه به یکسری از مزایای مشترک چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی اشاره شده است:

مزیت مقاله

با پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی می توانید نمره کامل پایان نامه ارشد را کسب نمایید.

با داشتن چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی می توانید مجوز دفاع از پایان نامه دکتری را دریافت کنید.

سربازان می توانند با اکسپت و چاپ مقاله علمی پژوهشی کسر خدمت داشته باشند.

در دانشگاه های مطرح کشور امکان جذب و استخدامی و حتی هیئت‌علمی شدن داشته باشند.

ارتقاء رتبه برای اعضای هیئت‌علمی که مقاله‌ی اکسپت یا چاپ‌شده در این نوع مجلات دارند.

با داشتن پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی می‌توانید در برخی از مقاطع بدون کنکور پذیرش را اخذ نمایید.

انواع مجلاتی که مقاله علمی پژوهشی به چاپ می‌رسانند.

مقالات علمی پژوهشی همانطورکه پیش‌تر هم گفته شد جزء معتبرترین مجلات در سطح دنیا می‌باشد ازاین‌رو افرادی که مقاله را با شیوه علمی پژوهشی نگارش می‌کنند قصد دارند تا در یک مجله معتبر آن را به چاپ برسانند تا از مزایای چاپ مقاله بهره‌مند شوند که در ادامه به مجلاتی که می‌توانیم مقاله علمی پژوهشی خود را به چاپ برسانیم اشاره‌شده است:

مجلات علمی پژوهشی داخلی

مجلات علمی پژوهشی در داخل ایران، می‌توان مقاله‌های علمی فارسی را چاپ کرد. بعضی از مجلات داخلی، ترجمه انگلیسی مقاله‌های فارسی را هم چاپ می‌کنند. فقط مقاله باید استانداردها و سطح کیفی مشخصی داشته باشد. مجلات علمی پژوهشی داخلی داوری بسیار سختگیرانه ای دارند و به‌مراتب پذیرش مقاله در این مجلات دشوارتر از سایر مجلات می‌باشند. مقاله باید سطح علمی و اعتبار لازم را داشته باشد تا قابل‌انتشار در این مجلات باشد. همان‌طور که عنوان شد مجلات علمی پژوهشی داخلی سطح علمی بسیار بالایی دارند و ازلحاظ رتبه علمی بسیار معتبر می‌باشند؛ اما دانشجویان فقط درصورتی‌که قصد مهاجرت نداشته باشند می‌توانند اقدام به پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی کنند زیرا این نشریات در خارج از کشور فاقد اعتبار علمی می‌باشند.

مجلات داخلی

مجلات علمی پژوهشی خارجی

تمامی نشریات خارجی مانند ISI,ISC,SCOPUS,PUBMED در مجلات خود هم مقالات علمی پژوهشی و هم مقالات علمی ترویجی به چاپ می‌رسانند ولی به خاطر طرفداران زیادی که مقالات علمی پژوهشی به دلیل اثبات یک موضوع جدید و غیرتکراری در دنیای دانش، دارند چاپ در مجلات خارجی معتبر معمولاً از نوع علمی پژوهشی می‌باشد. درواقع این نوع مجلات برای اساتید و دانشجویانی که قصد دفاع ارشد یا دکتری دارند و یا می‌خواهند برای اپلای اقدام کنند بهتر نوع مجلات می‌باشد.

علمی پژوهشی خارجی

مجلات اینترنشنال

مجلات علمی پژوهشی اینترنشنال، مجلات جدید‌النشر یا مجلاتی هستند که به هر دلیل موفق به کسب امتیازات لازم برای قرار گرفتن در پایگاه‌های ISI و اسکوپوس نشده‌اند. امتیاز مجلات اینترنشنال از امتیاز مجلاتی که ذکر کردیم، پایین‌تر است و به دلیل فرآیند داوری غیر‌سختگیرانه، چاپ و اکسپت مقاله در آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

مجلات اینترنشنال

مراحل پذیرش و چاپ مقاله علمی و پژوهشی

با توجه به داوری سخت‌گیرانه مجلات معتبر، لزوماً باید تمام قواعد و اصول مربوط به ساختار و قالب مقاله‌های علمی را در تمام مراحل نگارش مدنظر قرار دهید. پس از نگارش و تنظیم فرمت محتوایی مقاله نوبت به طی مراحل ارسال، پذیرش و چاپ مقاله می‌رسد. این مراحل شامل موارد زیر است:

ترجمه تخصصی

اصل مهم در نگارش مقاله کیفیت محتوای آن است؛ اما این کیفیت بایستی در تمام مراحل تداوم داشته باشد. یکی از این مراحل که نقش اساسی در حفظ کیفیت محتوا دارد، مرحله ترجمه مقاله برای ارسال به مجلات بین المللی است. ترجمه مقالات تخصصی باید به‌صورت مفهومی و باکیفیت بسیار بالا انجام گیرد. بدیهی است که چنین ترجمه‌ای مستلزم تجربه و تخصصی کافی درزمینهٔ موضوعی مقاله است. پس حتماً از یک مترجم متخصص برای ترجمه کمک بگیرید. موسسه سینا به‌عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات ترجمه متون تخصصی در سطح کشور مقالات تخصصی شما محققین را به‌صورت کاملاً تضمینی و باکیفیت بسیار بالا ترجمه می‌کند.

ترجمه

یافتن ژورنال معتبر

یکی از مراحل سخت کار همین مرحله است. با توجه به گسترش علوم مختلف و تخصصی شدن شاخه‌های علمی، مجلات نیز در حوزه‌های تخصصی مقاله پذیرش می‌کنند. مجلات باید در لیست مجلات مورد تایید وزارت علوم باشند و قبل از انتخاب مجله حتماً باید این نکته را مدنظر داشته باشید. نکته دیگر در این مرحله بررسی اسکوپ ژورنال انتخابی است که بایستی با موضوع مقاله شما تناسب و هم‌خوانی داشته باشد. یکی دیگر از خدمات سینا ترجمه معرفی مقاله معتبر تخصصی در حوزه موضوعی مقاله شماست. کارشناس موسسه لیست مجلات متناسب و معتبر را برای شما ارسال خواهد کرد و می‌توانید تصمیم خود را مبنی بر انتخاب ژورنال معتبر و متناسب بگیرید.

انتخاب ژورنال

ویرایش تخصصی مقاله

اگر زمان کافی برای بازبینی و ویراستاری مقاله ندارید، این کار را به یک ویراستار حرفه‌ای بسپارید. چراکه حتی کوچک‌ترین ایرادات نگارشی، ساختاری و یا دستوری از دید داوران و ادیتور مجلات پنهان نمی‌مانند. در این حوزه نیز می‌توانید کار خود را به یک ویراستار متخصص بسپارید.

ویرایش تخصصی

فرمت بندی مقاله

بعدازاینکه مقاله کاملاً بدون هرگونه ایرادی آماده شد با توجه به فرمت درخواستی مجله موردنظر فرمت بندی و قالب‌بندی می‌شود که فرمت بندی مقاله یکی از مواردی می‌باشد که حتماً باید طبق درخواست مجله انجام شود زیرا اگر خارج از چارچوب مشخص‌شده باشد مورد داوری قرارگرفته نمی‌شود.

فرمت بندی مقاله

سابمیت مقاله

هر ژورنال راه ارتباطی و نحوه تحویل مقاله به سردبیر را در سایت رسمی خود قرار داده است که برخی از ژورنال‌ها از طریق ایمیل فایل را از شما دریافت می‌کنند و برخی دیگر سیستم مکانیزه‌ای برای دریافت مقالات دارند و می‌توانید توسط سیستم و سایت ژورنال مقاله را سابمیت کنید.

سابمیت مقاله

مراحل داوری مقالات بعد از سابمیت

بعد از اینکه سابمیت مقاله به مجله موردنظر انجام شد مقاله ارسالی توسط سردبیر مجله بررسی می‌شود. معمولاً مواردی که توسط سردبیر بررسی می‌شود شامل فرمت درخواستی مجله و رعایت قوانین ذکرشده در آن است. در حالت کلی سردبیر مقالاتی که ازنظر وی کامل نباشند را بدون ارسال به داوری برگشت و یا ریجکت می‌کند. درصورتی‌که مقاله مورد تأیید سردبیر باشد به داوران اصلی ارسال می‌شوند که معمولاً جواب داوران به چهار شکل می‌باشد.

پذیرش مستقیم مقاله و موافقت با چاپ آن در مجله یا به اصطلاح اکسپت مقاله

برگشت مقاله برای انجام ایراداتی که اساسی بوده‌اند و درخواست انجام اصلاحات و ارسال مجدد مقاله یا به اصطلاح ری سابمیت مقاله

پذیرش مشروط و موافقت با چاپ در مجله به‌شرط رفع کردن ایراداتی که داوران اعلام کرده‌اند.

عدم پذیرش و غیرقابل چاپ بودن مقاله یا به اصطلاح ریجکت مقاله

ویژگی بهترین موسسه چاپ مقاله

امروزه مؤسسات معتبر در عرصه پژوهشی می‌باشد که به‌منظور هموار کردن مسیر موفقیت دانشجویان و اساتید کشور انجام‌ وظیفه می‌نمایید شما عزیزان بنا به مواردی که در زیر به آن‌ها اشاره‌شده است می‌توانید مؤسساتی که خدمات چاپ مقاله را ارائه می‌دهند بدون دغدغه برای پذیرش و چاپ مقاله خود برگزینید تا مقاله شمارا در مجلات معتبر ISI, SCOPUS و مجلات علمی پژوهشی داخلی به چاپ برسانند.

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

ارسال پیامک لحظه ای از مراحل پروژه

گارانتی تا زمان پذیرش مقاله در مجلات

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

دارای نماد های اعتماد الکترونیکی

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

بهترین موسسه چاپ مقاله

وجه تمایز سینا ترجمه با سایر مؤسسات چاپ مقاله

موسسه سینا ترجمه علاوه بر ویژگی‌های بهترین موسسه چاپ مقاله دارای برخی ویژگی منحصربه‌فردی می‌باشد که این موسسه را از سایر مؤسسات برتر می‌سازد. سینا ترجمه با توجه به آشنایی به سخت‌گیری‌های مجلات علمی پژوهشی همواره سعی می‌کند مقالات را قبل از ارسال ازنظر درصد پلاجیاریسم، ویرایش، فرمت بندی طبق فرمت مجله و به‌طورکلی ایراداتی که موجب می‌شود مقاله در مرحله اول داوری ریجکت شود را بررسی کرده و نسبت به رفع آن اقدام نمایند و سپس مقاله را برای مجله سابمیت نماید تا درصد پذیرش مقاله بالا رود. ازاین‌رو می‌توان با صراحت کامل بیان کرد درصد بالایی از مقالات ارسالی توسط موسسه به مجله پذیرش‌شده و چاپ می‌شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید مقاله بدون ایرادات ساختاری برای مجله مدنظر سابمیت نمایید با ما در ارتباط باشید تا مقاله شمارا استانداردسازی کرده و سپس برای مجله مربوطه ارسال نمایند.

مراحل ثبت سفارش پذیرش و چاپ در مؤسسات معتبر

برای اینکه پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی شما در سطح دنیا مطرح شود باید مقالات خود را در مجلات معتبر چاپ و نشر دهید؛ نگران نباشید بعدازاینکه مقاله خود را نگارش کردید و یا استخراج مقاله از پایان نامه انجام دادید کار خود را به مؤسساتی که در این زمینه فعالیت دارند بسازید تا طبق مراحل که در زیر به آن‌ها اشاره‌شده است مقاله شمارا در مجلات معتبر به چاپ برسانند.

ابتدا یک پروژه چاپ مقاله ایجاد کرده و فایل مقاله و سایر اطلاعات موردنیاز را ارسال کنید تا هزینه محاسبه و اعلام شود.

درخواست شما توسط پشتیبانی بررسی و اطلاعیه های مربوط به سفارش از طریق ایمیل یا تلفن برایتان ارسال می شود.

مجلات پیشنهادی شما و مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما بررسی می شود تا بتوانید بهترین مجله را انتخاب نمایید.

بهترین مجله مرتبط با موضوع مقاله شما انتخاب می شود تا سفارش تایید نهایی شود.

بعد از استاندارد سازی به فرمت مجله، مقاله به مجله مورد نظر ارسال و در پروسه داوری قرار می گیرد.

پیگیری وضعیت مقاله از مجله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله و اعلام به شما.

خدمات پذیرش و چاپ مقاله

خدمات سینا ترجمه برای چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

در صورتی اخذ مجوز دفاع از دانشگاه، تسویه‌حساب از دانشگاه و اخذ مدرک دکتری، ارتقاء رتبه علمی و … نیاز به پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی با کمترین هزینه رادارید کافی است درخواست خود را برای ما ارسال نمایید. سینا ترجمه پس از بررسی مقاله شما، مجلات علمی پژوهشی مرتبط با زمینه تخصصی شمارا پیشنهاد می‌دهند. شما می‌توانید خود نیز لیست مجله یا مجلات علمی پژوهشی موردنظر خود را برای اخذ پذیرش و چاپ مقاله برای ما ارسال فرمایید تا ما استانداردسازی مقاله شما طبق درخواست مجله و انجام پیگیری‌های مستمر پذیرش و چاپ مقاله شمارا محقق سازیم. پس از انتخاب مجله علمی پژوهشی، همکاران ما اقدام به فرمت بندی ساختاری، سابمیت و رایزنی با مجلات می‌نمایند.

جهت ثبت سفارش پذیرش و چاپ در مجلات علمی پژوهشی می‌توانید از طریق لینک‌ مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

شما می توانید با کارشناسان سینا ترجمه تماس بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند تا در نهایت بهترین مجله برای چاپ مقاله شما انتخاب شود.

مدت زمان لازم برای چاپ مقاله با توجه به مجلات مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به خود مجلات دارد ولی کارشناسان سینا ترجمه با استفاده از تجربه کاری تمام تلاش خود را می کنند تا مقاله شما در کمترین زمان ممکن چاپ شود.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد.

بله معرفی مجلات مرتبط به مقاله شما به صورت رایگان تقدیم می شود تا بررسی نمایید هر کدام مورد تایید بود جهت پذیرش و چاپ اقدام نماییم.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام