سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پی پال بهتر است یا ویزا کارت

انتشار 25 آذر 1397
مطالعه 4 دقیقه

امروزه با گسترش علم وتکنولوژی و افزایش استفاده مردم از اینترنت خرید فروش های اینترنتی نیز در بین مردم افزایش یافته است به منظور سهولت انتقال ارز بین کشور های مختلف از پی پال یا ویزا کاررت استفاده میشود که دراین بخش به بررسی ایاردات و مزیت های هر کدام خواهیم پرداخت.

پی پال بهتر است یا ویزا کارت

پی پال چیست؟

پی پال در سال ۱۹۹۸ توسط پیتر تیل و مکس لوچین (Petel Theil & Max Levchin ) با نام اولیه Confinity و ایده ایجاد یک واحد پولی بین‌المللی خارج از کنترل دولت ایجاد شد. این وبسایت به دلیل انتقال سریع و بی دردسر ارز در بین کشور های مختلف به وجود آمده است اما در ابتدا به دلیل نا امن بود توسط هکر ها و سود جو ها مورد سو استفاده قرار گرفت به طوری که در سال های اولیه شروع در برخی از ایالت های آمریکا استفاده از آن ممنوع شد.اما امروزه حجم قابل توجهی از انتقال های ارزی بین کشوری توسط پی پال انجام میپذیرد.استفادهاز پی پال به صورتی است که شما با یک ایمیل میتوانید در سایت حساب کاربری برای خود ایجاد کنید سپس شما باید با استفاده از حساب بانکی و یا کارت بانکی مستر کارت نسبت به وریفای (Verify) کردن اکانت پی پال خود اقدام نمایید. پس از وریفای شدن اکانت پی پال، شما می توانید مبالغ ارزی موجود در حساب بانکی خود (طبعاً در یک کشور خارجی) یا موجودی ارزی کارت اعتباری یا نقدی خود را به پی پال انتقال دهید یا مستقیما از طریق اکانت پی پال موجودی حساب یا کارت را به یک اکانت پی پال دیگر منتقل کنید یا با آن خرید کنید. 

انواع تراکنش هایی که در پی پال صورت میپذیر عبارتند از:

  • خرید از طریق درگاه پی پال
  • ارسال پول (Send Money) به دیگر حساب های پی پالتصویر
  • دریافت پول از سایر اکانت های پی پال
  • پرداخت Invoice های صادر شده توسط سایر کاربران پی پال
  • انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی پال و بالعکس
  • انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری به اکانت پی پال و بالعکس
  • ریفاند بخشی یا کل مبلغ دریافت شده در یک تراکنش

 ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت چیست و چه کاربردی دارد در پاسخ به این سوال شرکت viza این چنین گفت:“ما یک شرکت فن‌آروی پرداخت‌های جهانی در جهت ترغیب مصرف‌کنندگان، کسب و کارها، بانک‌ها و دولت‌ها به استفاده از پول دیجیتال هستیم”. این شرکت که در سال ۱۹۵۶ در ایالت کالیفرنیای آمریکا فعالیت خود را آغاز نموده است، هم‌اکنون در سرتاسر جهان در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی مالی فعالیت می‌کند.در واقع ویزا کارت یک جایگزینتصویر

برایپول نقد است.خدماتی که این شرکت ارائه میکند به واسطه همکاری چندین موسسه و سازمان در سطح بین المللی میباشد به این صورت است که ویزایی که در کشور مثلا فرانسه دریافت میکنید میتوانید در تمامی کشورها از جمله(آمریکا استرالیا ترکیه) استفاده کنید.
ویزا کارت‌ها به صورت کلی به سه دسته کارت‌های اعتباری (Credit Card)، نقدی (Debit Card) و پیش پرداخت (Prepaid card) تقسیم می‌شوند.
 

ویزا کارت اعتباری یا  Credit Card

این حساب ها توسطاعتبار شخصی (Credit)به وجو آمده است که فرد با استفاده از این کار زمانی که حتی موجودی بانکی او صفر باشد نیز میتواند پول دریافت کند اما صاحبان این حساب ها به بانک ها کارمزد پرداخت میکنند و پس از رسیدن زمان رسید به صورت یکجا یا اقساطی از حسابش کسر میشود.بدین ترتیب در کشورهای پیشرفته، شاهد هستیم که هر شهروند دارای شغل و سابقه مالی مناسب و دارای اعتبار (Credit)، یک یا چند کارت اعتباری Visa Card (یا Master Card) در جیب خود دارد.

ویزا کارت نقدی (Debit Card)

تنها تفاوتی که این کارت ها با کارت های Credit Card دارند این است که فرد فقط میتواند به میزان مقداری که در حسابش پول دارد خرید کند یا پول برداشت کند به جز این تفاوت دیگری در بین این دو وجود ندارد.

ویزا‌کارت پیش‌پرداخت (Prepaid card)

این کارت ها که در دونوع قابل شارژ و غیر قابل شارژ ارائه میشوند از پیش شارژ میشوند و به حساب بانکی متصل نیستند فقط به میزانی که در حساب خود پرداخت کرده اید میتوانید اخذ کنید.

تفاوت پی پال و ویزا کارت

در مورد تفاوت این دو و.بسایت انتقال ارز میتوان گفت که برای استفاده از ویزا کارت ابتدا باید یک حساب نقدی در یک بانک داشت تا بانک با توجه به آن حساب کارت نقدی یا اعتباری برای شما ارسال کند تا بتوانید از خدمات آن استفاده کنید اما برای استفاده از خدمات پی پال شما ابتدا باید وارد سایت شوید و حساب کاربری ایجاد کنید و سپس یک حساب بانکی خود را به آن متصل کنید البته در مراحل بعدی پی پال به مرور اطلاعات بیشتری را از کاربر دریافت می‌نماید و از او درخواست مدارک مختلفی می‌کند تا کاربر بتواند از امکانات حساب پی پال خود استفاده نماید. 

تا اینجا وجوه تمایز هر کدام از سرویس‌های ویزا/مستر و پی‌پال از دید کلی مورد بررسی قرار گرفت اما از منظری دیگر، با توجه به ارزی بودن وجوه در این سرویس‌ها و شرایط خاصی که برای کاربران ایرانی در استفاده از خدمات ارزی بین المللی وجود دارد می‌توان کاربران و نیازهای پرداختی آن‌ها را به چهار دسته کلی تقسیم بندی کرد و بدین شکل پی‌پال را با ویزا‌کارت یا مستر‌کارت در پاسخگویی به این نیاز‌ها مقایسه کرد:

  • کاربر خارجی که قصد خرید و پرداخت آنلاین دارد.
  • کاربر خارجی دریافت کننده وجه
  • کاربر ایرانی که قصد خرید و پرداخت آنلاین دارد.
  • کاربر ایرانی دریافت کننده وجه

ویزا‌کارت/مستر‌کارت و پی پال هر دو روش‌هایی نوین برای پاسخگویی به طیف جدید و رو به گسترش نیازها به خصوص در دنیای اینترنت هستند. اما این دو دارای تفاوت‌های ماهوی و ساختاری و صد البته کاربردی زیادی هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. از این رو چه به عنوان یک کاربر ایرانی در داخل کشور باشید، چه یک فرد مقیم در کشوری دیگر، باید از تفاوت‌های این دو راه حل و روش پرداخت آگاه باشید تا بتوانید از آن برای رفع نیازهای خود به عنوان یک خریدار یا فروشنده کالاها و خدمات استفاده کنید. 

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام