سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پروژه های مشترک کشور ایران و اتریش

انتشار 1 اسفند 1397
مطالعه 3 دقیقه

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: بین دانشگاه های داخل کشور و دانشگاه های کشور اتریش ۱۷ پروژه مشترک تعریف شده است که برخی از آنها در حال انجام است.

پروژه های مشترک کشور ایران و اتریش

عزیزالله حبیبی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی با ارائه گزارشی از تاریخ چگونگی تشکیل دانشگاه خوارزمی، برنامه های این دانشگاه را در صدمین سال تأسیس این دانشگاه تشریح کرد.

وی افزود: دانشگاه خوارزمی دارای ۱۶ دانشکده، ۱۱ پژوهشکده و مرکز پژوهشی بالغ بر ۱۳ هزار دانشجو در دو سایت تهران و کرج فعالیت می کند. رشته گرایش های این دانشگاه بالغ بر ۲۶۰ رشته گرایش است که بیشتر در مقطع تحصیلات تکمیلی است. نیمی از دانشجویان در پردیس تهران و نیمی دیگر در پردیس کرج هستند.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: ۵۵ درصد از دانشجویان خوارزمی را دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص می دهند.

وی تأکید کرد: این دانشگاه فراز و نشیب های زیادی داشته و جزو دانشگاه هایی بوده که در زمان جنگ از نظر نیرو و فضای فرهنگی، خدمات زیادی در این دوره ارائه کرده است به طوری که حتی در زمان موشک باران نیز سایت کرج این دانشگاه فعال بوده و بالای ۴۵ شهید از دانشجویان و تعدادی از کادر دانشگاه را تقدیم انقلاب کرده است.

حبیبی ادامه داد: این دانشگاه توانسته مشاهیر زیاد و تأثیر گذاری را در سطح کشور تربیت کند و همچنین حرکت این دانشگاه در جهت بین المللی شدن است و از ۱۱ کشور خارجی، دانشجوی غیر ایرانی دارد که بیشتر آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند. دانشگاه خوارزمی عضو ۴ اتحادیه بین المللی بوده و به عنوان هماهنگ کننده فعالیت های علمی بین المللی ایران با کشور اتریش است و در این زمینه ۱۷ پروژه توسط دانشگاه های داخل کشور با کشور اتریش منعقد شده است.

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: برخی از این پروژه ها در حال اجرا است و سهم ایران و کشور اتریش برای اجرای این پروژه مشخص شده است و تا اندازه ای نیز اعتبارات در اختیار مجریان قراردادهای مذکور قرار گرفته است. این پروژه ها بیشتر در زمینه های آب، برق، محیط زیست و موضوعات جدید تعریف شده است.

حبیبی  در خصوص اینکه بیشتر دانشجویان خارجی این دانشگاه از کدام کشور هستند، اظهار داشت: بیشتر دانشجویان از کشور افغانستان هستند ولی از کشورهای عراق، ایتالیا، فرانسه و سایر کشورها نیز دانشجوی خارجی در دانشگاه های خوارزمی تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه خوارزمی درباره اینکه دانشگاه ها باید زیرساخت های لازم را برای بین المللی شدن آماده کنند، تصریح کرد: این یک امر بدیهی و از ملزومات است و باید توسط تمام مسئولان ذیربط تهیه شود و شرایطی ایجاد شود که دانشجو کشور ما را به عنوان کشور هدف خود برای تحصیل قرار دهد. به عنوان مثال مشکلات تبادلات مالی، پرداخت ها و سایر مشکلات دانشجو باید حل شود و برای تبادل استاد و دانشجو باید زیرساخت ها فراهم شود.

وی درباره بودجه های عمرانی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای ما این است که ساختمان قدیمی خود را بازسازی کنیم. یکی از ساختمان های ما به اسم ساختمان پروین اعتصامی توسط یک مهندس روسی ۸۵ سال پیش از این ساخته شده است. یکی از برنامه های ما افتتاح این ساختمان و موزه دانشگاه بود اما به دلیل اینکه بودجه های عمرانی نرسید و بخشی از کمک های شهرداری وصول نشد، نتوانستیم آن را افتتاح کنیم و افتتاح آن به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

وی افزود: در حال حاضر بالای ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که ۷ پروژه آن مربوط به دانشگاه خوارزمی است که بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان این پروژه ها را تکمیل کرد.

لینکهای مرتبط

دانشگاه‌های اتریش، مورد تایید اداره دانش آموختگان

نحوه ارزشیابی مدارک در دانشگاههای کشور اتریش

معرفی دانشگاههای برتر کشور اتریش

هزینه تحصیلی و زندگی در کشور اتریش

بورس های تحصیلی کشور اتریش

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور اتریش

لیست دانشگاه های اتریش که مورد تائید ایران هستند

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام