سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پربیننده ترین فیلم های سال 2018

انتشار 19 آذر 1397
مطالعه 22 دقیقه

با نزدیک شدن به پایان سال 2018، لیست فیم هایی که بیشترین بازدید را در جهان داشته اند، ارائه می شود.

پربیننده ترین فیلم های سال 2018

تقریبا نیمی از سال ۲۰۱۸ سپری شده است. بعضی از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ اکران شده‌اند و تعداد قابل‌توجهی از فیلم‌های برتر سال ۲۰۱۸ هم که پیش‌بینی می‌شود عملکرد موفقی داشته باشند در صف اکران قرار دارند. بنابراین فرصت مناسبی است که فهرست ۳۱ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ را از میان جدیدترین فیلم‌های ۲۰۱۸ هالیوود و فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۸ اکران شوند، انتخاب کنیم. 

1. Black Panther تصویر

کارگردان: Ryan Coogler

بازیگران: Chadwick Boseman, Michael B. Jordan, Lupita Nyong’o
تاریخ اکران: ۲۹ ژانویه (۹ بهمن ۹۶)

فیلم سینمایی «پلنگ سیاه» در سال ۲۰۱۸ تا لحظه نگارش این مقاله پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکا و دومین فیلم پرفروش جهان بوده است؛ فیلمی ابرقهرمانی که در عین موفقیت تجاری توانست نظر منتقدان را هم به خود جلب کند؛ اتفاقی که عموما به سختی درمورد فیلم‌های اینچنینی رخ می‌دهد. پلنگ سیاه براساس کاراکتری از مجموعه کاراکترهای مارول کامیکس به همین نام ساخته شده است. در این اثر سینمایی تچالا، پادشاه واکاندا در نقش پلنگ سیاه باید برسر تصاحب پادشاهی با دشمنانی سرسخت مواجه شود. پلنگ سیاه به شکل قابل‌توجهی میان منتقدین آمریکایی تحسین شد و بعضی از نقدنویس‌های هوادار فیلم آن را بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ هم نامیده‌اند. در کل می‌شود گفت یک اجماع عمومی میان منتقدان آمریکایی درباره کیفیت بالای پلنگ سیاه وجود داشت. یکی از منتقدان وجود سبک منحصر به فرد که در هیچ فیلم ابرقهرمانی دیگری دیده نشده و نقش‌های منفی پیچیده و سمپاتی‌برانگیز را از جمله عوامل موفقیت فیلم ارزیابی کرده است.

۲.  Annihilationتصویر

کارگردان: Alex Garland
بازیگران:  Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh, Gina Rodriguez
تاریخ اکران: ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۹۶)

فیلم سینمایی Annihilation که نام آن تحت عنوان «نابودی» هم ترجمه شده است یک فیلم علمی‌تخیلی و ترسناک روانشناختی است. فیلم براساس رمانی به همین نام نوشته جف وندرمیر ساخته شده و روایتگر سفر خطرناک یک زیست‌شناس به منطقه‌ای اسرار‌آمیز است؛ منطقه‌ای که از قوانین طبیعت پیروی نمی‌کند و اتفاقات غیرمنتظره‌ای را برای تیم سفرکننده تدارک دیده است. گرچه فیلم سینمایی نابودی از نظر تجاری فیلم چندان موفق و پرفروشی نبود اما در میان عناوینی قرار داشت که از نظر منتقدان جایگاه کاملا قابل‌قبولی را در میان فیلم‌های سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داد.

۳.  A Wrinkle in Timeتصویر

کارگردان: Ava DuVernay
بازیگران: Oprah Winfrey, Reese Witherspoon, Mindy Kaling
تاریخ اکران: ۲۶ فوریه (۷ اسفند ۹۶)

«چین‌خوردگی در زمان» یک فیلم فانتزی در سبک ماجراجویی است که توسط ایوا دوورنی کارگردانی شده است. ماجرای این اثر سینمایی درباره دختری است که با کمک سه همسفر، سفری را برای یافتن پدرش آغاز می‌کند؛ پدری که پس از کشف یک سیاره جدید گم شده است. ایوا دوورنی کارگردان این فیلم پیشتر به‌خاطر کارگردانی آثاری مثل میان ناکجا (Middle of Nowhere) و سلما (Selma) مورد توجه قرار گرفته بود. او اولین کارگردان زن آفریقایی-آمریکایی است که در جشنواره ساندنس جایزه کارگردانی را تصاحب کرد؛ همچنین فیلم فانتزی چین‌خوردگی در زمان هم اولین فیلم لایو-اکشنی بود که توسط یک کارگردان زن سیاه‌پوست ساخته می‌شود و بودجه‌ای سه‌رقمی دارد.

۴.  Tomb Raiderتصویر

کارگردان: Roar Uthaug
بازیگران: Alicia Vikander, Daniel Wu, Dominic West
تاریخ اکران: ۱۶ مارس (۲۵ اسفند ۹۶)

«توم ریدر» یک فیلم اکشن ماجراجویی است که براساس یک بازی ویدیویی بسیار معروف به همین نام ساخته شده است. نسخه‌های مختلف این بازی از سال ۱۹۹۶ در اختیار گیمرها قرار گرفت و جریان تولید بازی‌‎هایی در مجموعه توم ریدر هنوز تا سال ۲۰۱۸ نیز ادامه دارد. اما فیلم سینمایی توم ریدر براساس بازی توم ریدر (عرضه شده در سال ۲۰۱۳) ساخته شده است، این فیلم عناصری از بازی «ظهور توم ریدر» (عرضه شده در سال ۲۰۱۵) را نیز در خود دارد. با توجه به این نکته که پیش از این هم شاهد ساخت فیلم سینمایی براساس بازی توم ریدر بودیم (فیلم‌هایی مثل «لارا کرافت: مهاجم مقبره» و «لارا کرافت مهاجم مقبره: گهواره حیات»، هر دو با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی)، این فیلم یک شروع مجدد در مجموعه فیلم‌های توم ریدر هم به حساب می‌آید. توم ریدر روایتگر ماجرای سفر خطرناک لارا کرافت به منطقه‌ای است که آخرین مقصد پدرش پیش از ناپدیدشدن بوده است.

۵. Isle of Dogsتصویر

«جزیره سگ‌ها» یک انیمیشن استاپ موشن آمریکایی است که توسط وس اندرسن ساخته شده است. اندرسن به خاطر ساخت فیلم‌های مستقل در سینمای آمریکا مورد توجه بوده است. فیلم در ژاپن (در فضایی ویران‌شهری مربوط به آینده‌ای نزدیک) می‌گذرد و روایتگر ماجرای پسری است که پس از شیوع نوعی بیماری میان حیوانات و تبعید سگ‌ها به یک جزیره به دنبال سگش می‌گردد. جزیره سگ‌ها که بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ است به خاطر سبک خاص انیمیشن، داستان و شوخی‌هایش مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین کارگردانی را هم از جشنواره فیلم برلین تصاحب کرد.

۶. Ready Player Oneتصویر

کارگردان: Steven Spielberg
بازیگران: Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn
تاریخ اکران: ۲۹ مارس (۹ فروردین ۹۷)

«بازیکن شماره یک آماده» فیلمی است علمی تخیلی و ماجراجویانه که براساس رمانی به همین نام (منتشر شده در سال ۲۰۱۱) ساخته شده است. داستان فیلم در سال ۲۰۴۵ می‌گذرد؛ در شرایطی که اغلب انسان‌ها برای فرار از پریشان‌حالی و ویرانی‌های جهان واقعی از یک سیستم واقعیت مجازی خاص استفاده می‌کنند. در این شرایط یک نوجوان نشانه‌هایی از یک بازی پنهان در این برنامه کشف می‌کند که از طریق بردن آن می‌توان صاحب کل برنامه شد؛ در نتیجه جدالی میان این نوجوان و همراهانش با یک شرکت بزرگ برای بردن این بازی و تصاحب برنامه پدید می‌آید. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که فیلم‌نامه این اثر سینمایی تفاوت‌های قابل توجهی با رمان دارد، بعضی از منتقدین این تفاوت‌ها را مثبت ارزیابی کرده‌اند و معتقدند تغییرات در رمان باعث شده شاهد فیلم‌نامه قدرتمندتری باشیم.

۷.  A Quiet Placeتصویر

کارگردان: John Krasinski
بازیگران: Emily Blunt, John Krasinski
تاریخ اکران: ۶ آوریل (۱۷ فروردین ۹۷)

فیلم سینمایی A Quiet Place یک درام ترسناک است که توسط جان کرازینسکی ساخته شده است. کرازینسکی در این اثر سینمایی به همراه همسر واقعی‌اش امیلی بلانت، به ایفای نقش نیز پرداخته است. در این اثر سینمایی زمین به تسخیر موجوداتی درآمده که انسان‌ها را شکار می‌کنند. این موجودات حساسیت فوق‌العاده‌ای به صدا دارند و تنها صدایی کوچک کافی است تا آن‌ها را به سمت طعمه‌های خود هدایت کند. فیلم ماجرای خانواده‌ای را روایت می‌کند که باید از ترس این موجودات در پناهگاهی زندگی کنند و زندگی خود را نیز بدون تولید کوچکترین صدایی بگذرانند. همانطور که مشخص است نام فیلم هم از همین وضعیت خاص گرفته شده است. این فیلم کم بودجه توانست بیش از ۱۵ برابر رقمی که صرف تولید آن شده بود را در گیشه بدست آورد و در میان منتقدان هم یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۸ لقب گرفت.

۸. The Riderتصویر

کارگردان: Chloé Zhao
بازیگران: Brady Jandreau, Lilly Jandreau, Tim Jandreau
تاریخ اکران: ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین ۹۷)

تا این لحظه یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ از نظر منتقدان فیلمی نیست جز The Rider یا «سوارکار». سوارکار روایتگر ماجرای گاوچرانی است که پس از یک حادثه دیگر قادر نیست در میادین گاوبازی حاضر شود و همین موضوع برای او چالشی هویتی پیرامون معنای زندگی ایجاد کرده است. حال که هویت، هدف و مردانگی او که از طریق مسابقات گاوبازی قوام می‌گرفته دچار بحران شده او باید در زندگی جدیدش معنای دیگری برای هویتش بیافریند. کارگردان فیلم سوارکار یک زن چینی به نام کلوئی ژائو است. سوارکار دومین فیلم بلند او است؛ فیلمی که علاوه بر منتقدان آمریکایی توجه داوران جشنواره کن را هم در سال ۲۰۱۷ برانگیخت و جایزه آرت سینمای این جشنواره را به خود اختصاص داد.

۹.  Avengers: Infinity Warتصویر

کارگردان: Anthony Russo, Joe Russo
بازیگران: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo
تاریخ اکران: ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ۹۷)

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» فیلمی بود که در سال میلادی جاری گیشه‌های هالیوود را تسخیر کرد. فیلم پس از یک افتتاحیه رکوردشکن و فوق‌العاده از نظر تجاری، توانست فروش قدرتمندش را ادامه دهد و در حال حاضر لقب پرفروش‌ترین فیلم جهان در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است. انتقام‌جویان: جنگ ابدیت فیلمی ابرقهرمانی در جهان سینمای مارول، دنباله دو اثر دیگر از همین مجموعه است و توسط برادران روسو کارگردانی شده. در این اثر سینمایی انتقام‌جویان و متحدان‌شان باید با نشان دادن هر تلاشی تانوس را شکست دهند تا از نابودی جهان جلوگیری کنند.

۱۰.  Deadpool 2تصویر

کارگردان: David Leitch
بازیگران: Ryan Reynolds, Josh Brolin, Morena Baccarin
تاریخ اکران: ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت ۹۷)

«ددپول ۲» یازدهمین فیلم از مجموعه‌ فیلم‌های مردان ایکس و ادامه فیلم سینمایی ددپول است که سال ۲۰۱۶ ساخته شد. این فیلم ابرقهرمانی جهان سینمایی مارول از نظر فروش و همچنین از نگاه منتقدان تا حد زیادی وضعیتی داشت شبیه به فیلم قبلی ددپول. در این قسمت وید ویلسون (ددپول) با تشکیل تیمی از جهش‌یافته‌ها باید از پسری نوجوان که دارای توانایی‌های ماورا الطبیعی است محافظت کند. کارگردان ددپول ۲ دیوید لیچ بدل‌کار مشهور است که پیش از این فیلم بلوند اتمی را کارگردانی کرده بود و پس از جدایی تیم میلر (کارگردان فیلم ددپول سال ۲۰۱۶) به این مجموعه پیوست.

۱۱.  Solo: A Star Wars Storyتصویر

کارگردان: Ron Howard
بازیگران: Alden Ehrenreich, Woody Harrelson, Emilia Clarke
تاریخ اکران: ۲۳ می (۲ خرداد ۹۷)

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان» دومین فیلم مستقل مجموعه جنگ ستارگان، از نظر سیر روایی وقایع، پیش از «جنگ ستارگان قسمت چهارم: امیدی تازه» قرار می‌‌گیرد و داستان هان سولو را در این مجموعه روایت می‌کند. این اثر سینمایی را ران هاوارد کارگردانی کرده است. مجموعه جنگ ستارگان بدون شک محبوب‌ترین مجموعه از فیلم‌های سینمایی در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید ویکی از قسمت‌های همین مجموعه «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا و سومین فیلم پرفروش اریخ سینمای جهان است. با این وجود گرچه نمی‌توان در اهمیت هیچ یک از قسمت‌های این مجموعه پرطرفدار شک کرد اما سولو: داستانی از جنگ ستارگان نتوانسته از نظر تجاری مانند قسمت‌های دیگر جنگ ستارگان پرفروش ظاهر شود و به نظر می‌رسد با توجه به بودجه بسیار بالای ساخت آن (چیزی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار) کار دشواری را در گیشه پیش رو داشته باشد.

۱۲.  Ocean’s 8تصویر

کارگردان: Gary Ross
بازیگران: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway
تاریخ اکران: ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۹۷)

«هشت یار اوشن» یک فیلم کمدی است که گری راس وظیفه کارگردانی آن را به عهده داشته است. هشت یار اوشن اسپین آف سه‌گانه معروف اوشن محسوب می‌شود که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ توسط استیون سودربرگ ساخته شدند. فیلم ماجرای یک گروه که از تعدادی زن تشکیل شده‌اند و برای یک سرقت برنامه‌ریزی می‌کنند را روایت می‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مت دیمون و کارل راینر هم از سه‌گانه اوشن در این فیلم به شکل افتخاری حضوری کوتاه دارند.

۱۳.  Hereditaryتصویر

کارگردان: Ari Aster
بازیگران: Toni Collette, Alex Wolff, Milly Shapiro
تاریخ اکران: ۸ ژوئن (۱۸ خرداد ۹۷)

فیلم سینمایی Hereditary  یک فیلم ترسناک ماورایی است که اولین اثر کارگردانی نه‌چندان نام آشنا به اسم آری آستر به حساب می‌آید. آستر پیش از این ساخت تعدادی از فیلم‌های کوتاه را در کارنامه دارد. فیلم ماجرای جستجوی اسرار مرموز یک خانواده و تلاش برای فرار کردن از بخت شومی که به اعضای خانواده به ارث می‌رسد را روایت می‌کند. مشهورترین بازیگر این فیلم، تونی کولت بازیگر و خواننده معروف استرالیایی است. Hereditary در میان فیلم‎‌های محبوب منتقدان قرار دارد و می‌توان آن را از همین حالا جزو بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۸ دانست. احتمال دارد برای این فیلم همان اتفاقی بیفتد که سال گذشته برای فیلم اول جوردن پیل یعنی Get Out افتاد؛ فیلمی که هم در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۷ قرار گرفت و هم یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ از نظر منتقدان شد.

۱۴. Shopliftersتصویر

کارگردان: Hirokazu Kore-eda
بازیگران: Lily Franky, Sakura Ando, Mayu Matsuoka
تاریخ اکران: ۸ ژوئن (۱۸ خرداد ۹۷)

«دزدان مغازه» درامی است ژاپنی ساخته هیروکازو کورئیدا، کارگردانی که در جشنواره فیلم کن توجه منتقدان و داوران جشنواره را برانگیخت و موفق شد نخل طلای جشنواره را تصاحب کند. این اثر که به شکل جهانی تحسین‌شده و احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۸ بیشتر درباره‌اش خواهیم شنید ماجرای خانواده‌ای فقیر را روایت می‌کند که زندگی‌شان را از طریق کارهای کم‌درآمد و دله‌دزدی می‌گذرانند؛ خانواده‌ای که با وجود شرایط اسف‌بار زندگی‌شان نگهداری از دختری بی‌خانمان را هم برعهده می‌گیرند. کورئیدا پیش از این بخاطر فیلم Like Father, like Son مورد توجه جهانی قرار گرفته بود.

۱۵. Cold Warتصویر

کارگردان: Paweł Pawlikowski
بازیگران: Joanna Kulig, Tomasz Kot, Agata Kulesza
تاریخ اکران: ۸ ژوئن (۱۸ خرداد ۹۷)

«جنگ سرد» یک فیلم لهستانی به کارگردانی پاوو پاولیکوفسکی است. این اثر که مورد تمجید منتقدان واقع شده در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ هم جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد. پاولیکوفسکی پیش از این موفق شده بود بخاطر فیلم ایدا جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را تصاحب کند و در سطح جهانی خوش بدرخشد. جنگ سرد روایتگر یک داستان عاشقانه است میان مرد و زنی با خلقیات و پس‌زمینه‌های متفاوت که در حاشیه جنگ سرد (دهه پنجاه پس از پایان جنگ جهانی دوم) جریان دارد.

۱۶.  The Incredibles 2تصویر

کارگردان: Brad Bird
بازیگران: Holly Hunter, Craig T. Nelson, Sarah Vowell
تاریخ اکران: ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد ۹۷)

«شگفت‌انگیزان ۲» یک انیمیشن ابرقهرمانی است به کارگردانی برد برد. فیلم خط روایی قسمت قبلی را دقیقا از نقطه پایانی آن پی ‌می‌گیرد. در این قسمت باب پار (آقای شگفت‌انگیز) باید از جک-جک مراقبت کند در حالی که هلن در گیرودار ماموریتی برای نجات جهان است. کارگردانی این اثر را برد برد بر عهده گرفته که پیش از این وظیفه ساخت قسمت اول مجموعه شگفت‌انگیزان و انیمیشن معروف راتاتویی را برعهده داشت. پیش از این قرار بود شاهد اکران این فیلم در سال ۲۰۱۹ باشیم اما با توجه به برخی پیش‌آمدها تاریخ اکران شگفت‌انگیزان ۲ در سال ۲۰۱۹ به انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۴ داده شد.

۱۷.  Jurassic World: Fallen Kingdomتصویر

کارگردان: J. A. Bayona
بازیگران: Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Rafe Spall
تاریخ اکران: ۲۲ ژوئن (۱ تیر ۹۷)

«دنیای ژوراسیک: قلمروی سقوط کرده» یک فیلم علمی‌ تخیلی آمریکایی است که ادامه فیلم دنیای ژوراسیک (ساخته شده در سال ۲۰۱۵) به حساب می‌آید و پنجمین فیلم مجموعه پارک ژوراسیک است. کالین ترورو نویسنده و کارگردان فیلم دنیای ژوراسیک در این اثر هم در نقش فیلم‌نامه‌نویس ظاهر شده و با درک کانولی یکی دیگر از نویسندگان فیلم قبلی همکاری داشته است. ساخت این اثر سینمایی را خوان آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی (از شاگردان گیرمو دل تورو) که بیشتر بخاطر ساخت فیلم ترسناک یتیم‌خانه معروف است، برعهده دارد. ماجرای « دنیای ژوراسیک: قلمروی سقوط کرده» در شرایطی رخ می‌دهد که آتشفشان خاموش جزیره فعال شده و اون در کنار کلیر تلاش می‌کنند باقی‌مانده دایناسورها را از خطر انقراض نجات دهند.

۱۸. Sicario: Day of the Soldadoتصویر

کارگردان: Stefano Sollima
بازیگران: Benicio del Toro, Josh Brolin, Isabela Moner
تاریخ اکران: ۲۷ ژوئن (۶ تیر ۹۷)

«سیکاریو: روز سرباز» یا سیکاریوی ۲ یک فیلم اکشن جنایی است به کارگردانی استفانو سولیما. فیلم ادامه قسمت اول مجموعه است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد و در آن بنیسیو دل تورو و جاش برولین دوباره در همان نقش‌های سابق حضور دارند. فیلم ماجرای درگیری‌های مربوط به مواد مخدر در مرز آمریکا و مکزیک را نشان می‌دهد و با وخیم‌شدن شرایط و انتقال تروریست از مرزها، سازمان سیا با همکاری یک قاتل قدیمی وارد قصه می‌شود. اثر اول مجموعه سیکاریو را دنی ویلنوو کارگردان فرانسوی-کانادایی که آثاری چون Arrival و Blade Runner 2049 را در کارنامه دارد ساخته بود اما این بار برای کارگردانی قسمت دوم نوبت به استفانو سولیما رسیده که به دلیل ساختن سریال‌هایی جنایی همچون گومورا در ایتالیا شناخته می‌شود.

۱۹. Ant-Man and the Waspتصویر

 

کارگردان: Peyton Reed
بازیگران: Paul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Peña
تاریخ اکران: ۵ جولای (۱۴ تیر ۹۷)

فیلم سینمایی Ant-Man and the Wasp یک اثر ابرقهرمانی در جهان سینمایی مارول است که در ادامه فیلم Ant-Man ساخته سال ۲۰۱۵ قرار می‌گیرد. این فیلم که بیستمین اثر در جهان سینمایی مارول به حساب می‌آید توسط پیتون رید کارگردانی شده؛ مردی که پیش از این فیلم‌های Yes Man و Ant-Man را هم به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ کارگردانی کرده بود. پل راد و اوانجلین لیلی از قسمت اول این مجموعه، در این قسمت هم همان نقش‌های قبلی را برعهده دارند.

وقایع Ant-Man and the Wasp در میان وقایع فیلم‌های Captain America: Civil War و Avengers: Infinity War قرار دارد؛ پس از وقایع مربوط به جنگ داخلی اسکات لنگ در بازداشت خانگی قرار دارد و قصد دارد بین وظایفش به عنوان یک پدر و وظایفش به عنوان Ant-Man نوعی توازن ایجاد کند.

۲۰. Mission: Impossible – Falloutتصویر

کارگردان: Christopher McQuarrie
بازیگران: Tom Cruise, Henry Cavill, Ving Rhames
تاریخ اکران: ۲۶ جولای (۴ مرداد ۹۷)

«مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» ششمین عنوان در مجموعه فیلم‌های مأموریت غیرممکن است. این اکشن جاسوسی را کریستوفر مک‌کواری کارگردانی کرده است؛ مردی که پیش از این قسمت پنجم همین مجموعه را هم کارگردانی کرده بود و به عنوان نویسنده فیلم‌های برایان سینگر مانند مظنونین همیشگی و والکیری نیز شناخته می‌شود. فیلم شرایط پیچیده‌ای را روایت می‌کند که پس از بد پیش رفتن یک عملیات برای ایتن هانت و تیمش پدید می‌آید.

ساخت مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن از سال ۱۹۹۶ آغاز شد زمانی که تام کروز ستاره اصلی این فیلم‌ها ۳۴ ساله بود و تا حال که ۵۵ سال سن دارد ادامه یافته است. کریستوفر مک‌کواری تنها کارگردانی است که با ساختن Mission: impossible-fallout در مجموعه ماموریت غیرممکن بیش از یک فیلم ساخته. پیش از این ۴ کارگردان مختلف قسمت‌های اول تا چهارم مجموعه را کارگردانی کرده بودند.

۲۱. BlacKkKlansmanتصویر

کارگردان: Spike Lee
بازیگران: John David Washington, Adam Driver, Laura Harrier
تاریخ اکران: ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد ۹۷)

فیلم جدید اسپایک لی با اسمی که شیوه نوشتاری جالبی هم دارد (BlacKkKlansman)، اقتباسی است از رمانی به نام بلک کلنزمن یا نژاد پرست سیاه که روایتگر ماجرای یک کارآگاه سیاه‌پوست است که وارد انجمن کو کلاکس ‌کلان‌ها می‌شود. جان دیوید واشینگتن (پسر دنزل واشینگتن معروف)‌ نقش کارآگاه سیاه‌پوست را به عهده دارد که موفق می‌شود تا رده‌های بالای سازمان نفوذ کند و آدام درایور هم نقش یک پلیس تحت پوشش یهودی را ایفا می‌کند. شکل نوشتاری نام فیلم یا اتصال سه حرف K‌ به هم یادآور سازمان کو کلاکس کلان است؛‌ سازمانی قدیمی که در آمریکا بسیار فعال بوده و علاوه بر شعله‌ور ساختن نفرت نژادی،‌ دست به اعمال خرابکارانه مختلف علیه سیاه‌پوست‌ها می‌زند.

 ۲۲. Papillonتصویر

کارگردان: Michael Noer
بازیگران: Charlie Hunnam, Rami Malek, Eve Hewson
تاریخ اکران: ۲۴ آگوست (۲ شهریور ۱۳۹۷)

«پاپیون» یک درام زندگی‌نامه‌ای است که براساس خاطرات یک زندانی فرانسوی (آنری شاریر) متهم به قتل ساخته شده است. شاریر در سال ۱۹۳۳ روانه زندان شد و در سال ۱۹۴۱ یعنی ۸ سال بعد با کمک یک زندانی دیگر به نام لوئیس دگا موفق شد از زندان فرار کند. پاپیون پیش از این در سال ۱۹۷۳ هم یک اقتباس معروف سینمایی داشت که توسط فرانکلین جی. شافنر ساخته شد و با بازی دو تن از بازیگران مشهور سینمای آمریکا یعنی استیو مک‌کوئین و داستین هافمن همراه بود. به هر حال پاپیون در سال ۲۰۱۸ برای جلو زدن از اقتباس مشهور قبلی راه سختی در پیش دارد.

 ۲۳. Venomتصویر

کارگردان: Ruben Fleischer
بازیگران: Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed
تاریخ اکران: ۴ اکتبر (۱۲ مهر ۹۷)

«ونوم» فیلمی است ابرقهرمانی در جهان سینمایی مارول که از کاراکتری به همین نام در کمیک‌های مارول سرچشمه گرفته است. ونوم یکی از دشمنان مشهور اسپایدرمن به حساب می‌آید و اولین بار فکر ساخت یک اسپین‌آف مستقل برای ونوم زمان ساخت اسپایدرمن ۳ به ذهن تولیدکنندگان رسید. در فیلم ونوم، ادی بروک توسط یک سیمبیوت فضایی تسخیر می‌شود و ونوم شکل می‌گیرد. کارگردان این اثر سینمایی روبن فلیشر است که پیش از این ساخت آثاری چون Gangster Squad و Zombieland را در کارنامه دارد.

۲۴. A Star Is Bornتصویر

کارگردان: Bradley Cooper
بازیگران: Bradley Cooper, Lady Gaga, Sam Elliott
تاریخ اکران: ۵ اکتبر (۱۳ مهر ۹۷)

یک ستاره سینمایی که شهرت و محبوبیت زیادش به دلیل بالارفتن سن و اعتیاد به الکل در حال از میان رفتن است کمک می‌کند یک بازیگر و خواننده زن تازه‌کار مشهور شود. فیلم که نوعی بازسازی عنوانی مشابه ساخته شده در سال ۱۹۳۷ به حساب می‌آید با بازی بردلی کوپر و استفانی جرمنوتا (نام هنری لیدی گاگا) همراه است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ساخت این فیلم سینمایی اولین تجربه کارگردانی بردلی کوپر که در حال حاضر یکی از بازیگران گران‌قیمت هالیوود است به حساب می‌آید.

۲۵. First Manتصویر

کارگردان: Damien Chazelle
بازیگران: Ryan Gosling, Claire Foy, Corey Stoll
تاریخ اکران: ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ۹۷)

«اولین مرد» فیلمی است فضایی و زندگی‌نامه‌ای که توسط کارگردان موفق این سال‌های آمریکا یعنی دیمین شزل ساخته شده. این اثر سینمایی براساس یک رمان زندگی‌نامه‌ای درباره زندگی نیل آرمسترانگ به نام « First Man: The Life of Neil A. Armstrong»‌ ساخته شده؛‌ مردی که در سال ۱۹۶۹ برای اولین‌بار پا به کره ماه گذاشت. فیلم ماجرای سال‌هایی از زندگی آرمسترانگ را روایت می‌کند که در نهایت به ماموریت ویژه آپولو ۱۱ و سفر اولین انسان به ماه منجر می‌شود.

شزل کارگردان این فیلم سینمایی پیش‌تر بابت ساخت فیلم‌هایی مثل Whiplash و La La Land مورد تمجید واقع شده بود و جوایز متعددی را به خود اختصاص داد.

۲۶. Bohemian Rhapsodyتصویر

کارگردان: Bryan Singer, Dexter Fletcher
بازیگران: Rami Malek, Lucy Boynton, Gwilym Lee
تاریخ اکران: ۲ نوامبر (۱۱ آبان ۹۷)

«حماسه‌ی کولی» نام فیلمی زندگی‌نامه‌ای است درباره گروه راک بریتانیایی کویین از آغاز شکل‌گیری گروه تا اجرای آن‌ها در کنسرت خیریه Live Aid‌ سال ۱۹۸۵ برای کمک به قطحی‌زدگان اتیوپیایی. ساخت فیلم توسط برایان سینگر آغاز شد اما به دلیل اخراج این کارگردان از پروژه بخش پایانی کار توسط دکستر فلچر به سرانجام رسید. برایان می گیتاریست گروه کویین و راجر تیلور درامر گروه وظیفه تولید موسیقی این اثر را به عهده داشته‌اند. فیلم که قرار است آبان ماه امسال اکران شود از همین حالا در آمریکا به دلیل ناگفته گذاشتن برخی حقایق درباره زندگی شخصی فردی مرکوری و نحوه مرگ وی مورد برخی انتقادات قرار گرفته است.

۲۷. Suspiriaتصویر

کارگردان: Luca Guadagnino
بازیگران: Dakota Johnson, Tilda Swinton, Mia Goth
تاریخ اکران: ۲ نوامبر (۱۱ آبان ۹۷)

«سوسپیریا» یک فیلم ترسناک با مضامین سوپرنچرال (ارواح و شیاطین) است که بازسازی فیلمی با همین نام ساخته شده در سال ۱۹۷۷ به حساب می‌آید. فیلم روایتگر ماجرای یک هنرجوی باله است که متوجه مجموعه‌ای از قتل‌های شوم در یک آکادمی رقص می‌شود. فیلم سال ۱۹۷۷ را داریو آرجنتو کارگردان مشهور ایتالیایی ساخته است. آرجنتو به خاطر ساخت فیلم‌های ترسناک به ویژه در سبک جالو (نوعی سبک خاص فیلم‌های ژانر وحشت در سینمای ایتالیا) شهرت ویژه‌ای داشت و بر آثار سینمایی این ژانر که سال‌ها بعد ساخته شد تاثیر زیادی گذاشت. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که بازسازی فیلم سینمایی سوسپیریا توسط لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی انجام می‌شود که در سال میلادی ۲۰۱۷ بخاطر فیلم «مرا با نامت صدا بزن» (Call Me by Your Name) مورد توجه قرار گرفت.

۲۸. Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwaldتصویر

کارگردان: David Yates
بازیگران: Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler
تاریخ اکران: ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان ۹۷)

این درام خیال‌پردازانه ادامه فیلم «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» است و توسط کارگردان همان فیلم ساخته شده است. دیوید ییتس علاوه بر کارگردانی فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز، چهار قسمت از مجموعه فیلم‌های هری پاتر را هم کارگردانی کرده است. «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» که قرار است اواخر آبان‌ماه امسال اکران شود دهمین فیلمی به حساب می‌آید که در دنیای جادوگری جی.کی. رولینگ ساخته شده. در ضمن باید به این نکته هم اشاره کنیم که فیلم‌نامه این اثر سینمایی را خود جی.کی. رولینگ نوشته است. فیلم ماجرای همکاری آلبوس دامبلدور و نیوت اسکمندر را برای مبارزه با جادوگر سیاه گلرت گریندل‌والد روایت می‌کند.

۲۹. Creed 2تصویر

کارگردان: .Steven Caple Jr
بازیگران: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson
تاریخ اکران: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۹۷)

فیلم سینمایی Creed 2 یک درام ورزشی است که توسط استیون کیپل جونیور ساخته شده و ادامه فیلم Creed ساخته سال ۲۰۱۵ است. این فیلم هشتمین اثر در مجموعه فیلم‌های راکی است و مثل فیلم قبلی از حضور مایکل بی.جردن و سیلوستر استالونه بهره گرفته است. مجموعه فیلم‌های راکی با ساخت فیلم Rocky در سال ۱۹۷۶ آغاز شد و با موفقیت فیلم اول طی سال‌های بعد قسمت‌های دیگری از این مجموعه سینمایی روی پرده رفتند. این مجموعه فیلم‌ها تا سال ۲۰۰۶ و با فیلم Rocky Balboa (2006) روی شخصیت راکی بالبوآ تمرکز داشتند. رفته رفته و با پابه‌سن گذاشتن سیلوستر استالونه از فیلم Creed سال ۲۰۱۵ شاهد تغییر تمرکز فیلم از راکی به سوی آدونیس کرید (با بازی مایکل بی.جردن) بودیم. آدونیس کرید پسر رقیب دیرینه و دوست راکی، آپولو کرید است که حال، راکیِ بازنشسته آموزش و مربی‌گری او را به عهده گرفته است. در Creed 2 شاهد تلاش و تمرین‌های آدونیس کرید برای شکست دادن پسر ایوان دراگو هستیم. ایوان دراگو یکی از کاراکترهای راکی ۴ بود که در رینگ بوکس سال‌ها قبل پدر آدونیس کرید را می‌کشد.

۳۰. Robin Hoodتصویر

کارگردان: Otto Bathurst
بازیگران: Taron Egerton, Jamie Foxx, Ben Mendelsohn
تاریخ اکران: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۹۷)

«رابین هود» یک فیلم اکشن ماجراجویی است که براساس قصه معروف و شناخته شده رابین هود ساخته شده است. داستانی که یکی از مشهورترین فولکلورهای انگلیسی است و بارها مورد اقتباس برای ساخت انیمیشن، فیلم سینمایی و سریال قرار گرفته است. با بررسی دقیق‌تر رابین هود در تاریخ سینما خواهیم دید که از سال ۱۹۱۲ شاهد ساخت فیلم سینمایی اقتباس شده از این قصه بوده‌ایم. از اواسط قرن بیستم (دهه پنجاه میلادی) پای رابین هود به سریال‌های تلویزیونی هم باز شد. همچنین در صحنه‌های تئاتر و بازی‌های ویدیویی هم چندین و چند اثر با الهام از این کاراکتر و ماجراهایش ساخته شده‌اند. اما جدیدترین رابین هود سینما که قرار است امسال اکران شود توسط اتو بترست، کارگردان بریتانیایی ساخته شده. بترست از کارگردانان سریال تلویزیونی پیکی بلایندرز بود و بابت کارگردانی بخشی از این سریال جایزه بفتا هم برده است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که بترست کارگردان نخسین قسمت از سریال بریتانیایی آینه سیاه (Black Mirror) هم بوده است.

۳۱. Aquamanتصویر

کارگردان: James Wan
بازیگران: Jason Momoa, Amber Heard, Willem Dafoe
تاریخ اکران: ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر ۹۷)

«آکوامن» فیلمی است ابرقهرمانی که براساس شخصیتی به همین نام در کامیک‌های دی‌سی ساخته شده است. پیش از این در فیلم‎هایی مثل «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» و «لیگ عدالت» هم شاهد حضور آکوامن بودیم. اما این فیلم سینمایی اولین اثر بلندی است که با تمرکز بر شخصیت آکوامن ساخته شده است. در هر سه فیلم جیسون موموآ به ایفای نقش آکوامن پرداخته است. در فیلم آکوامن آرتور کری وارث پادشاهی آتلانتیس باید مردم خود را رهبری کند و در نقش یک قهرمان ظاهر شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که وقایع فیلم آکوامن از نظر سیر روایی در ادامه ماجراهای فیلم لیگ عدالت قرار دارد. جیمز وان کارگردان این اثر سینمایی به دلیل ساخت فیلم‌های ترسناک شهرت دارد و یکی از مشهورترین آثار کارنامه او فیلم سینمایی «اره» (۲۰۰۴) است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام