سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پشتیبانی از پایان نامه های دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی

انتشار 29 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

 بنیاد ملی نخبگان به برخی از تسهیلات ارائه شده توسط بنیاد به نخبگان تحت پوشش خود اشاره کرده و ارائه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، تسیهلات پسادکتری و جذب در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ ها و جذب در نهادهای فناورانه و صنعتی را از جمله این حمایتها برشمرده است. 

پشتیبانی از پایان نامه های دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی

لازم به ذکر است که بر اساس بنیاد ملی نخبگان با تصویب آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش آموختگان برتر دانشگاهی» حمایتهایی را برای دانش‌آموختگان صاحب استعداد برتر، طراحی شده که به شرح زیر است:

1- تسهیلات نظام وظیفه تخصصی:

لازم به ذکر است که گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه باعث دور شدن دانش‌آموختگان از محیط علمی می‌شود، بنیاد با هدف استفاده بهینه از توانایی‌های دانش‌آموختگان در توسعه علمی کشور تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی را در سه شاخه دانشگاهی، فناور و غیرمقیم برای آنان در نظر گرفته است که دانش‌آموختگان در صورت احراز شرایط می‌توانند دوره خدمت خود را با اجرای طرحی پژوهشی و در محیطی علمی و فناورانه به پایان برسانند.

2- تسیهلات پسادکتری و جذب در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها:

در میان دانشجویان برتر در Ph.D. کسانی که قصد دارند در زمینه کار کنند، می توانند از دوره های تحصیلات تکمیلی و استخدام در موسسه استفاده کنند، هر دو برای جذب افراد هدفمند در دانشگاه طراحی شده اند. فارغ التحصیل برتر و کارآموزی پس از فارغ التحصیلی می تواند حداکثر دو سال در دانشگاه به عنوان یک محقق کار کند و برای توسعه توانایی های پژوهشی، فنی و آموزشی و همکاری در زمینه استخدام به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه پشتیبانی خواهد کرد. . بنیاد همچنین با حمایت از حقوق، مزایا و مزایای اشتغال و بیمه تکمیلی و امکانات فرهنگی و رفاهی آنها را پشتیبانی می کند؛ پس از فارغ التحصیلی از دانشکده به عنوان عضو هیئت علمی، به منظور تامین شرایط اولیه برای فعالیت تحقیقاتی می توانید این مرکز را به صورت یک "روش تحقیق / تجهیزات" و همچنین امکانات رفاهی دریافت کنید.

3- جذب در نهادهای فناورانه و صنعتی:

لازم به ذکر است که راه دیگری برای حمایت از بنیاد اشتغال ایجاد زمین برای جذب دانش آموزان برتر در محیط صنعتی و تکنولوژیکی است. به همین دلیل، بهترین دانشجویان دوره های کارشناسی، فارغ التحصیل، و کارشناسی ارشد که قصد اشتغال دارند می توانند از فرصت های ارائه شده توسط فناوری های مدرن بهره مند شوند. بر اساس برتری دانشجو از امکانات پرداخت، بخشی از حقوق و مزایای کارمند برای حداکثر 3 سال و امکانات فرهنگی متعدد در دسترس خواهد بود.

4- جذب در دستگاه‌های اجرایی:

لازم به ذکر است که از سوی دیگر، حمایت از بنیاد اشتغال، ایجاد زمینه برای جذب آنها در محیط سازمانی و اداری، و به همین دلیل استادان کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد مدرک کارشناسی ارشد و Ph.D. تخصص، اگر به سیستم عامل خود جذب شود، اساس اسناد "جذب و نگهداری نخبگان برتر و منابع انسانی برتر در ادارات اجرایی" و امکانات رفاهی بنیاد است.

5- ادامه تحصیل در دوره دکتری:

لازم به ذکر است که بنیاد ملی نخبگان با هدف تسهیل مسیر تحصیل دانش‌آموختگان برتر دوره کارشناسی ارشد در دوره دکتری تخصصی در دانشگاه‌های کشور و ایجاد ارامش بیشتر ذهنی برای تحصیل و فعالیتهای علمی آنان، تسهیلات امکان ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی را به تصویب رسانده است که بر طرق آن، دانش‌آموختگان برتر می‌توانند بدون شرکت در آزمون، تحصیل خود را در دوره دکتری ادامه دهند.

6- تسهیلات فرهنگی و رفاهی:

در ضمن بنیاد با هدف رفع‌ بخشی از نیازهای معیشتی کسانی که از دانشگاه دانش‌آموخته می‌شوند، تسهیلات فرهنگی ــ رفاهی را برای دانش‌آموختگان برتر به تصویب رسانده‌‌ است. بدیهی است این تسهیلات زمینه‌ای را برای برخی از نیازهای دانش‌آموختگان برجسته‌ای که درصدد تشکیل خانواده هستند، مهیا می‌کند.»

بنیاد ملی نخبگان آیین‌نامه پشتیبانی از پایان‌نامه‌های دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مرتبط با موضوعات نخبگان را تصویب کرد.

ماده یک

لازم به ذکر است که ماده یک این آیین‌نامه به تعاریف پرداخته است. به این ترتیب در این آیین نامه منظور از موسسه هر یک از دانشگاه‌ها، ‌پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی‌ کشور است‌ که براساس مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ یا شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند.منظور هریک از پایان‌نامه‌های نیز دوره‌کارشناسی‌ارشد یا رساله‌های دوره دکتری تخصصی دانشجویان موسسه است.

ماده دو

با توجه به ماده 2، مجاز به حمایت از پایان نامه های مورد تایید موسسه است.

زمینه های مربوط به مأموریت های بنیاد عبارتند از:

2-1 اجرای سند راهبردی کشور در مورد مسائل نخبه؛ نظارت، بهبود و تکامل سند

2-2 شناسایی و بهتر نظارت بر جوامع نخبه در سطوح و حوزه های مختلف

2-3 طراحی سیستم آموزشی و رهبری جوامع نخبه در سطوح مختلف و مناطق

2-4 توضیح اخلاق نخبگان و مدل سازی نخبگان

2-5 طراحی سیستم نخبه با توجه به نیاز کشور

تبصره: نمونه هایی از هر حوزه، روند حمایت از پایان نامه ها و میزان سرمایه گذاری آنها را بر مبنای سبک نامه تایید شده توسط رئیس بنیاد تعیین کنید.

ماده ۳: تصویب و اجرا

طبق این آیین‌نامه مشتمل بر یک مقدمه، سه ماده و یک تبصره  به تصویب کمیسیون دائمی و مطابق مصوبه جلسه پنجم هیات‌امنا در تاریخ ۲۹مهر۱۳۹۴ به تصویب هیات‌امنای بنیاد ملی نخبگان رسید. این آیین نامه جایگزین «آیین‌نامه حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری در زمینه پژوهش‌های مرتبط با امور نخبگان» (موضوع مصوبه کمیسیون دائمی هیات امنای بنیاد تاریخ ۱۲اسفند۱۳۸۸) شده است و از تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۴ لازم‌الاجراست.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام