سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش چاپ مقاله ISI در کمترین زمان

انتشار 13 تیر 1398
مطالعه 3 دقیقه

یکی از بهترین راهها برای گسترش یافته های محققان و پژوهشگران چاپ سریع مقاله است. پایگاه علمی ISI یکی از معتبرترین پایگاههای علمی در جهان است که اغلب دانشجویان و اساتید داخلی تمایل بسیاری برای چاپ مقالات خود در این نشریات دارند.

پذیرش چاپ مقاله ISI در کمترین زمان

مؤسسه اطلاعات علمی یا (ISI (Institute for Scientific Information یک موسسه‌ و انتشارات علمی ‌است که در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. خدمات این پایگاه از طریق سرویس پایگاه دادهٔ ISI's Web of Knowledge در دسترس است. 

به دلیل قرار گرفتن در جایگاه نخست، ژورنالهایی که می خواهند استانداردهای علمی دریافت کنند به دلیل قرار گرفتن مجلات ISI در جایگاه نخست، باید تمامی فاکتورهای سنجشی این موسسه را داشته باشند.

به مقالاتی که در این پایگاه نمایه میشوند مقالات ISI  گفته می شود. یکی از مهمترین شاخصهای ارزیابی مجلات در پایگاه  ISI شاخص ایمپکت فکتور می باشد که این شاخص را برای کلیه مقالات چاپ شده در مجله مد نظر قرار می دهند.

این فرایند بیانگر ان است که هر مقاله بطور متوسط در یک بازده زمانی چند بار مورد ارجاع قرار گرفته است. مجلات ISI از لحاظ داشتن ضریب تاثیر به دو گروه مجلات ایمپکت دار (JCR) و بدون ایمپکت  ISI LISTED تقسیم می شوند. مجلات JCR تضمینی نیستند و در پذیرش مقاله، نسبت به مجلات ISI LISTED سختگیری بیشتری دارند.

مجلات ISI بر اساس دسترسی به مقالات به دو گروه مجلات open access  و close access تقسیم می شوند. مجلات اوپن اکسس مجلاتی هستند که بصورت رایگان در اختیار محققان و فرهیختگان قرار می گیرید و در مقابل هزینه چاپ از نویسنده مقالات دریافت می کنند. اما مجلات کلوز اکسس برای دسترسی به مقالات از کاربران هزینه دریافت می کند و در مقابل چاپ مقاله در این مجلات برای نویسنده رایگان است.

منظور از پذیرش فوری مقاله

یکی از مشکلات اساسی دانشجویان مدت زمان طولانی در پذیرش و چاپ مقالاتشان است. فرآیند چاپ و پذیرش مقاله یک فعالیت کاملاً علمی و دقیق است. تمامی موارد لازم برای چاپ و پذیرش مقاله در مجلات ISI هیچگونه ارتباطی به مهارتهای پژوهشگری یک محقق ندارد و کاملاً یک مقوله جدا و تخصصی است.

منظور از چاپ مقاله در کمترین زمان ممکنه چاپ مقاله در هر کیفیتی نیست تا به سرعت به مرحله پذیرش و چاپ برسد، بلکه منظور آن است که با دقت و رعایت تمامی اصول و شرایط منطبق با مجله ،کار سابمیت مقاله مهیا گردد تا کار پذیرش و چاپ بدون مشکلات فنی و تخصصی در محتوی در مقایسه با سایر مقلات سریع تر و با سرعت بیشتری انجام شود.

تصویر
 
مراحل پذیرش و چاپ فوری مقاله ISI 

مرحله آماده کردن : کسانی  که خواهان چاپ مقالاتی برای  چاپ در مجلات ISI هستند ، باید بدانند که این کار ، کار آسانی نیست و باید تحقیقات خودرا برنامه ریزی کنند .

مرحله نگارش : بعد از آماده سازیهای اولیه و جمع بندی تحقیقات ، نگارش مقاله بر اساس اصول استاندارد نشریات باید انجام بگیرد .

مرحله ویراستاری : در این مرحله مقاله بعد از نگارش توسط یک ویراستار متخصص بازبینی میشود و ویرایش و ایرادات فنی ، املایی و نگارشی آن برطرف می گردد.

مرحله ترجمه تخصصی : در این مرحله مقاله توسط مترجمان با رشته تخصصی مرتبط با موضوع ترجمه میشود .

مرحله انتخاب نشریه این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است. دانشجویان باید مجلات هم موضوع و هم اسکوپس با مقاله خود را انتخاب کنند، اگر موضوع مقاله و نشریه یکسان نباشند، حتی اگر مقاله شما محتوای بسیار قوی هم داشته باشد، از طرف ادیتور مجله ریجکت خواهد شد.

فرمت بندی و سابمیت مقالهدر این بخش مقاله باید به فرمت نشریه، در قالب مجله درآید و در صورت مغایرت نداشتن ، مقاله مورد پذیرش قرار نمی گیرد. پس از فرمت بندی صحیح به مجله ارسال خواهد شد.

مرحله داوری : پس ازارسال مقاله به نشریه ، داوری اولیه بر روی آن انجام میشود و مقالاتی که ایراداتی عمده دارند و هم اسکوپس با نشریه نیستند، سریعا ریجکت می شوند. اما مقالاتی که موضوع جدیدی را ارائه داده اند و محتوی قویتری دارند در داوری دقیق تر، برای پذیرش شانس انها بیشتر خواهد بود.

مرحله چاپ مقاله : مقالاتی که ایرادات جزیی دارند برای نویسنده ارسال می شوند تا ایرادات آنها برطرف شوند، بعد از آن این مقالات دوباره بررسی و پذیرش می شوند. بعداز پذیرش ، نامه اکسپت به ایمیل نویسنده ارسال شده و در آن تاریخ دقیق چاپ مقاله درج خواهد شد.

خدمات موسسه سینا در چاپ مقالات ISI در کمترین زمان

ارسال مقاله از سوی پژوهشگر به موسسه

ارزیابی کیفیت و نقاط قوت مقاله

پیشنهاد چندین مجله با توجه به موضوع و کیفیت مقاله

ارسال مقاله به مجله مورد تأیید پژوهشگر

مکاتبه با مجله از طرف همکاران ما در موسسه برای دریافت پذیرش مقاله

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام