سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش دکتری با مقاله

انتشار 13 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

تمام افرادی که تصمیم دارند با نمره و رتبه عالی در آزمون و مصاحبه مقطع دکتری در دانشگاه مورد نظر خود قبول شوند، لزوما باید با یک برنامه ریزی دقیق و مدون و هدف گذاری صحیح و به موقع خود را برای این ماراتن علمی تقویت و آماده کنند.

پذیرش دکتری با مقاله

تمام افرادی که تصمیم دارند با نمره و رتبه عالی در آزمون و مصاحبه مقطع دکتری در دانشگاه مورد نظر خود قبول شوند، لزوما باید با یک برنامه ریزی دقیق و مدون و هدف گذاری صحیح و به موقع، خود را برای این ماراتن علمی تقویت و آماده کنند. چرا که سوابق تحصیلی دانشجو علاوه بر تاثیر مستقیم در عبور از مرحله آزمون کتبی دکتری، در بخش امتیازات آموزشی مصاحبه دکتری نیز برای وی امتیازآور خواهد بود. از طرفی، پرداختن به امور پژوهشی و مطالعه و تحقیق در کنار فعالیتهای تحصیلی و آموزشی و داشتن کارنامه قابل قبول در این زمینه، فاکتوری بسیار مهم در پذیرش در مرحله مصاحبه مقطع دکتراست.

رزومه تحصیلی دانشجوی متقاضی ورود به دوره دکتری باید شامل بخشهای پژوهشی، آموزشی، سوالات پاسخ داده شده در مصاحبه و نمرات زبان وی باشد. اما فعالیتهای پژوهشی شامل چه مواردیست؟

این فعالیتها شامل تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ آن، چاپ کتاب تالیفی و یا ترجمه شده، نگارش و چاپ مقالات علمی پژوهشی، کنفرانسی، علمی ترویجی، ISI، ISC، SCOPUS و PubMed است که به هر کدام از این موارد در مرحله مصاحبه امتیاز خاصی تعلق میگیرد. بنابراین حتما متوجه شده اید که علت گرایش اغلب دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به نگارش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی چیست.

مهمترین بخش نگارش یک مقاله علمی، موفقیت در دریافت اکسپت مقاله از ژورنال‌های معتبر در حوزه رشته و مقاله نگارش شده می‌باشد. یافتن ژورنال معتبر و تخصصی بسیار زمان‌ بر بوده و نویسنده می بایست با فرآیند پذیرش مقاله در مجلات نمایه شده در مجلات ISI، مجلات علمی پژوهشی و مجلات ISC و نحوه محاسبه ضریب تاثیر (Impact Factor) مجله و همچنین دسترسی به ژورنال‌های معتبر اعم از ژورنال های ایندکس شده در تامسون رویترز آشنایی کافی داشته باشد. گام بعدی ارسال مقاله و مکاتبه از طریق ایمیل با ژورنال مربوطه و پیگیری انجام مراحل داوری و رفع ایرادات وارده به مقاله و نهایتا اخذ گواهی پذیرش (acceptance) از ژورنال و در مرحله آخر پیگیری چاپ مقاله است.

با توجه به اینکه انجام همه این امور نیاز به دانش و اطلاعات و تجربه در زمینه چاپ مقالات علمی دارد، لذا در پروسه نگارش و چاپ مقالات خود به کمک و راهنمایی افراد باتجربه و متخصص نیاز خواهید داشت. آسانترین راه برای دسترسی به این افراد، مراجعه به بخش خدمات پذیرش و چاپ مقاله سایت موسسه سیناست. شما به این طریق میتوانید در زمینه تمام امور پژوهشی خود اعم از مشاوره در زمینه نگارش مقاله، ویرایش و فرمت بندی مقالات، ترجمه تخصصی مقالات برای ارسال به مجلات معتبر خارجی، معرفی مجلات معتبر و مورد تایید وزارت علوم متناسب با موضوع مقاله، انجام سابمیت مقاله به روش درخواستی مجله و در نهایت پیگیری و رایزنی برای دریافت اکسپت مقالات شما و ورود به پروسه چاپ در مجله از کارشناسان و پژوهشگران موسسه ما کمک بخواهید تا تمامی این خدمات را در کمترین زمان و با مناسبترین هزینه دریافت کنید. 

امتیازات پژوهشی مربوط به چاپ کتاب و مقاله در مصاحبه دکتری

در بخش پژوهشی رزومه دانشجو بیشترین امتیاز متعلق به مقالات و کتب چاپ شده می باشد. برای مقالات حداکثر 21 امتیاز و برای کتابهای تالیفی و ترجمه شده و یا کتابهای مستخرج از پایان نامه حداکثر 4 امتیاز می باشد. هر چه تعداد مقالات و کتب با کیفیت بیشتری در رزومه خود داشته باشید از بخش مصاحبه امتیاز بیشتری از سوی داوران دریافت خواهید کرد. مقالات چاپ شده در مجلات ISI بالاترین امتیاز و مجلات چاپ شده در همایش ها و کنفرانس ها کمترین امتیاز را در این زمینه دارند. البته دانشتن این نکته ضروریست که تمام مقالات isi امتیاز یکسانی ندارند؛ بلکه برخی از این مجلات دارای ایمپکت هستند که چاپ مقاله در آنها به نسبت ضریب تاثیر آنها امتیاز های متفاوتی خواهند داشت. بیشترین امتیاز متعلق به مقالات چاپ شده در مجلاتیست که در لیست jcr پایگاه isi نمایه شده باشند.

چنانچه مقالات نگارش شده ای دارید و یا پایان نامه آماده ای که قابلیت استخراج مقاله داشته باشد، تنها با یک تماس و یا ارسال یک ایمیل باقی امور مربوط به ویرایش مقاله و پذیرش و چاپ آنها را به به پژوهشگران زبده موسسه سینا بسپارید تا با یک رزومه پربار در جلسه مصاحبه دکتری حاضر شوید و این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید. با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون 1399

امتیاز چاپ مقاله در کنفرانس های معتبر در آزمون مصاحبه دکتری 99

اخذ پذیرش مقالات ISC در کمترین زمان

قبولی در مصاحبه دکتری با چاپ مقاله ISI

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام