سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقالات اساتید

انتشار 17 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

مقالات چاپ شده محققین و اساتیددر مجلات معتبر، در مراکز علمی و آکادمیک از اهمیت بسیاری برخوردار است و درواقع معیاری برای تعیین سطح علمی آنها جهت گزینش در مناصب علمی نیز هیئت علمی دانشگاههاست.

پذیرش مقالات اساتید

مقالات چاپ شده محققین و اساتید در مجلات معتبر، در مراکز علمی و آکادمیک از اهمیت بسیاری برخوردار است و در واقع معیاری برای تعیین سطح علمی آنها جهت گزینش در مناصب علمی نظیر هیئت علمی دانشگاههاست. چرا که این مقالات اساسا مهر تاییدی بر تخصص و توانایی علمی فرد در زمینه رشته مورد نظر است و تضمین میکند که فرد قابلیتهای لازم برای دریافت درجه علمی را داراست. خصوصا اگر این مقالات از فیلتر مجلات مطرحی چون ISI ،JCR، اسکوپوس و مانند آن عبور کرده و در سطح بین المللی به چاپ رسیده باشند.

مزایای چاپ مقاله

- مهارت نوشتن را بهبود می بخشد؛

- به ارتقا سطح دانش کمک می کند؛

- درباره بررسی ادبیات نکات آموزنده ای نصیب نویسنده میکند؛

- مجموعه ای از دانش را برای دیگران فراهم می کند؛

- جنبه تبلیغی و کسب شهرت برای نویسنده دارد؛

- ارزش افزوده ایجاد می کند؛

- فرد را بعنوان یک محقق فعال و به روز به جامعه علمی معرفی میکند؛

- به دیگران انگیزه کارهای تحقیقاتی می دهد؛

- فرصتی برای فرد ایجاد میکند تا محققین سایر کشورها نیز از نتایج پژوهشی فرد استفاده کنند.

اساتید امروزی اساساً محقق هستند. بسیاری از اساتید همیشه روی کیس های مطالعاتی مختلف کار می کنند و با تحقیق و پژوهش، زندگی خلاقانه ای را تجربه می کنند. به طور کلی، در هنگام نگارش مقاله، اساتید از تغییر و تحول و دستاوردهای علمی جدید آگاه می شوند. بسیاری از فناوری های آینده نتیجه تحقیقات ارائه شده در برخی از مقالات علمی پژوهشی است. از این رو بسیاری از دانشگاه ها الزاماتی برای گزینش و ارتقاء درجه علمی اساتید در خصوص چاپ مقالات تعیین کرده اند تا انگیزه ای برای رشد تولید علم در کشور و مجهز شدن اساتید دانشگاهی به جدید ترین یافته های پژوهشی در زمینه های علمی مختلف باشد و از این طریق در راستای ارتقاء کیفی آموزش در دانشگاهها عمکلرد بهتری داشته باشند. بنابراین میتوان گفت چاپ مقالات علمی برای اساتید، علاوه بر موارد ذکر شده، مزایای خاص دیگری نیز دارد از جمله:

1- افزایش رتبه علمی 

2- افزایش حقوق و مزایای شغلی

3- امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان

4- شناخته شدن به عنوان متخصص و صاحب نظر در موضوع

5- امکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهایی بسیار بالا

6- ایجاد احساس افتخار و اعتماد به نفس در نویسندگان مقالات

7- نظریه پردازی و بیان دیدگاه های نویسندگان در زمینه های تخصصی

8- ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان و حفظ مالکیت اثر

9- عرضه پژوهش و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به افراد زیادی در تمامی نقاط جهان

با توجه به این موارد، لزوم چاپ مقاله برای افراد دانشگاهی بالاخص اساتید و متخصصان حوزه های مختلف روشن میگردد. از این رو مبحث مهم چگونگی پذیرش مقاله در مجلات معتبر و آگاهی از روند آن، همواره باید مد نظر پژوهشگران باشد. ارسال مقاله به یک مجله معتبر و دریافت نامه پذیرش برای چاپ در مجله، در واقع آخرین مرحله از نگارش مقاله است. اما لازمه رسیدن به این مرحله اولا نگارش مقاله در سطح ژورنالهای بین المللی با بار علمی بالا با رعایت تمام جزئیات مربوط به فرمت و قالب تعیین شده از سوی این ژورنالهاست، ثانیا بررسی مجلات از لحاظ اعتبار و اسکوپ مجله برای انتخاب مجله میباشد. در این صورت است که میتوان به پذیرش مقاله در مجلات معتبر امیدوار بود. 

بازه زمانی پذیرش مقاله تا چاپ آن به عوامل مختلفی از جمله تعداد مقالاتی که در صف چاپ قرار دارند و تعداد شماره‌ مجلات چاپ شده در سال بستگی دارد که هر چه تعداد شماره‌های چاپ شده توسط یک مجله در سال زیاد باشد، این بازه زمانی کوتاهتر خواهد شد. برای مثال سرعت چاپ مقاله پس از پذیرش در مجله‌ای که در سال، دوازده شماره چاپ می‌شود در قیاس با مجله‌ای که در سال، شش شماره چاپ می‌شود بیشتر است. بنابراین، ابتدا این موارد را در مورد مجله بررسی کرده و سپس در اولین فرصت اقدام به سابمیت مقاله خود کنید. با توجه به اینکه موسسه سینا همکاری های گسترده‌ای با برخی از مجلات بین المللی دارد، امکان اکسپت سریع مقاله شما اساتید گرامی در مجلات معتبر را از طریق رایزنی با مسئولان مجله فراهم میکند. بنابراین می‌توانید با ارسال سفارشات خود و انتخاب مجله مورد نظرتان از بین مجلات ارائه شده توسط کارشناسان موسسه سینا، پذیرش مقالات علمی خود را در بازه زمانی کوتاهی دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید:

پذیرش مقالات در مجلات ISI

مزایای چاپ مقاله JCR برای اساتید و دانشجویان

پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی

هزینه اکسپت مقالات در ژورنالهای معتبر

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام