سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقاله به صورت پوستر یعنی چه؟

انتشار 10 تیر 1398
مطالعه 3 دقیقه

یکی دیگر از مراحل مهم دیگر برای نویسنده، بعد از نگارش مقاله، مرحله چاپ آن بصورت پوستردر کنفرانس میباشد. در همایش های شفاهی مقالات میتوان پوستر ارائه داد ،به توضيحي درمورد نحوه تنظيم پوستر مقالات در کنفرانس ها میپردازیم.

پذیرش مقاله به صورت پوستر یعنی چه؟

ارائه پوستر

مقالات پوستری را هم به نسبت موضوع انتخابی، ساختار مقاله ، داوران مورد تأیید قرار میدهند و نویسندگان آن را به شکل پوستر در همایشها ارائه میدهند. در گواهي اين مقالات به کلمه «پوستر» اشاره خواهد شد. پوسترها هم فرمت و قالب بندی دارند ودر محل سالن هاي همايش برای توجهه بیشتر شرکت کنندگان به نمايش در می آیند. خلاصه ای از  تمامي مقالات شفاهي، مجازي و پوستر در کتاب همايش و اصل مقاله در CD  دریک پکيج به شرکت کنندگان داده میشود.

هدف و نحوه ارائه پوستر

ارائه مقاله به صورت پوستر، یعنی به افرادی که به کنفرانس دعوت شده اند مقاله به صورت پوستر توضیح داده می شود. هدف از ارائه پوستردر همایش و یا کنفرانسها ایجاد محیطی صمیمی و پر از آرامش برای شرکت کنندگان و آشنا کردن آنها با موضوع مورد بحث میباشد تا شرکت کنندگان از این طریق به موضوعات مورد علاقه خود بیشتر توجهه کنند و انگیزه بررسی موضوع را داشته باشند.

برای انجام نصب پوستر باید به مسئول مربوط به پنل مراجعه شود تا  شماره ای  اختصاصی به هر مقاله داده شود تا هر برگزارکننده ای پوستر خود را در محل شماره گذاری خود نصب نماید. هنگامی که پوستر در محل مورد نظر برگزار کننده نصب شد فرد می تواند در کنار پوستر خود به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دهد. بعد از اتمام زمان همایش برای جمع آوری پوسترها نیز باید با مسئول پوسترها هماهنگی لازم انجام گیرد.

نحوه تهیه پوستر

سایز و اندازه پوسترها باید ۵۰×۱۰۰ بوده و به شکل عمودی باشند.فرمت پوسترها شامل دو بخش عنوان و آرم همایش و عنوان مقاله ،نام و نشانی نویسندگان، و با همان مشخصات باید در نظر گرفته شوند.

 فرمت بندی حاصل برای متن پوستر باید شامل چکیده، مقدمه و هدف، روش‌ها و ابزار، نتایج وشکل‌ها، نمودارها و جداول و تعداد محدودی منبع اصلی و مهم با سلیقه تهیه‌کننده تنظیم شود به نحوی که محتویات متن دارای فونت درشت بوده و از فاصله یک متری به راحتی قابل خواندن باشد و طوری تنظیم شود که خواننده به راحتی ترتیب مطالب را تشخیص دهد.

از نوشتن مطالب زیاد و اضافی باید اجتناب کرد و به جای آن از طرح، شکل، نمودار و روش‌های ابداعی برای پوستر بکار برد تا مطالب به طور جاذب و در فاصله کوتاهی به خواننده انتقال پیدا کند.

انواع پذیرش مقاله در کنفرانس علمی

دبیرخانه کنفرانس هنگامی یک کنفرانس علمی و تخصصی در یک رشته‌ای برگزار می‌شود اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند مبنی بر دریافت مقاله در زمینه ای که کنفرانس بر آن متمرکز شده است. بعد از ارسال مقاله به دبیرخانه توسط کمیته علمی مورد بررسی قرار گرفته و ریجکت یا پذیرش آنها مشخص میشود.

در واقع این پذیرش یا بصورت پوستری است یا بصورت کنفرانسی، لذا به دلیل کوتاه و چند روزه بودن سخنرانی های تخصصی ،شفاهی ارائه داده نمی شوند. به همین دلیل مقالاتی که سطح علمی پایین تری دارند بصورت مقاله علمی پوستری می توان ارائه داد. زیراپوستر روش معمولی برای ارائه نتایج یک پروژه و یا مقاله در کنفرانسهای حرفه ای و تخصصی است.

نحوه ارائه پوستر در همایش

تایمی که برای سخنرانی مقالات در نظر گرفته میشود حدود یک ونیم ساعت است که نیم ساعت آن از شرکت کنندگان پذیرایی به عمل می آید که شرکت‌کنندگان در کنار پذیرایی به سالن پوسترها که در آنجا نصب شده مراجعه می‌کنند.

شرکت کنندگان در این زمان کوتاه نگاهی اجمالی به پوسترها می اندازند و در کنار آن ارائه دهندگان نیز به بصورت توضیحاتی کوتاه و مختصر به سوالات شرکت کنندگان پاسخ می دهند.

 نگارش مقاله پوستری

برای جذابیت پوسترها برای افراد شرکت کننده موارد زیر را در نگارش مقاله باید مد نظر داشت.

  • عنوان را بگونه ای انتخاب کنید که کوتاه، جذاب و قابل درک برای طیف گسترده ای از مخاطبان باشد.
  • مقاله پوستری را بایدکوتاه و مختصر در نظر گرفت.
  • در مقاله پوستری باید مطالبی ساده و روشن مطرح شده باشد.
  • حتما از نمودارها و تصاویر برای انتقال سریع تر مطالب به خواننده استفادده شود.

خدمات موسسه سینا در مورد پذیرش مقالات

موسسسه سینا با بیش از پنج سال سابقه و فعالیت در حوزه های مختلف اعم ازچاپ و ویرایش مقاله و کتاب بصورت تخصصی، ترجمه تخصصی و چاپ مقالات در مجلات علمی معتبر داخلی و خارجی به عنوان یک برند دانشگاهی درخشیده است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام