سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی

انتشار 27 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

نگارش و چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی برای بسیاری از دانشجویان و اساتید بخشی از پروسه تحصیل و امور پژوهشی است که در مواردی نیز الزام برای این کار وجود دارد.

پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی

نگارش و چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی برای بسیاری از دانشجویان و اساتید بخشی از پروسه تحصیل و امور پژوهشی است که در مواردی نیز الزام برای این کار وجود دارد. زیرا چاپ مقاله برای کسب مجوز دفاع دانشجویان دکترا و برای ارتقاء رتبه علمی اعضای هیئت علمی دانشگاهها ضروری میباشد. با توجه به این ضرورت، موسسه سینا در طی چندین سال فعالیت خود با ارائه خدمات پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات مختلف، این فرایند را برای قشر دانشگاهی تسهیل نموده است. به طوری که برای افزایش احتمال و سرعت چاپ مقاله خدماتی نظیر ویراستاری علمی و نگارشی مقاله، فرمت بندی صحیح مقاله، رفرنس نویسی طبق سبک درخواستی مجله، سابمیت مقاله و دریافت اکسپت از مجلات را در کمترین زمان ممکن برای متقاضیان چاپ مقاله فراهم میکند. همکاران ما در موسسه که از اساتید و پژوهشگران برتر علمی ایران در رشته‌های مختلف هستند، با رایزنی و مکاتبه با مسئولین مجلات تضمینی، شرایط چاپ تضمینی مقاله را نیز فراهم میکنند.  

گروهی از مقالاتی که بیشترین اعتبار را در بین مقالات دارند و مجلات معتبری در سطح دنیا آنها را پذیرش و چاپ میکنند، مقالات علمی پژوهشی هستند که با توجه به نوآوری و میزان تولید دانش، در مجلات مختلف علمی اکسپت و چاپ می گردند. مقالات علمی پژوهشی مقاله هایی هستند که در نگارش و گردآوری آنها به جای پرداختن به نتایج تحقیقات گذشته در زمینه مطالعاتی و تحقیقاتی، یک ایده ناب و نوآورانه نسبت به تحقیقات قبلی کانون توجه و تمرکز محقق باشد. در واقع مقاله پژوهشی نوعی مقاله بیس است که برای نگارش آن از داده‌های خامی که خود محقق آن‌ها را کسب کرده، استفاده شده باشد. به همین دلیل اغلب نیازمند یک مرحله مطالعه میدانی و نیز  تجزیه و تحلیل‌های آماری می‌باشد.

همانطور که از نام آن مشخص است مقالات علمی پژوهشی اغلب در مجله های تخصصی مرتبط به آن پژوهش اکسپت و چاپ می گردد. در این نوع مجلات رعایت اصل اختصار و خلاصه نویسی در تدوین مقالات بسیار ضروری است. با این حال نتایج یک پژوهش علمی در مقاله باید به گونه ای گرداوری شود که در آن هیچ یک از جنبه های مهم پژوهش از قلم نیافتند. برای اخذ پذیرش مقاله از مجلات علمی پژوهشی ابتدا می بایست موضوع و ایده ناب و به روز برای انجام مقاله انتخاب نمود که این امر با بررسی پیشینه پژوهش موضوعات مختلف قابل انجام است. موضوع باید کوتاه، جامع و نوین باشد. پس از انتخاب موضوع مناسب می بایست پژوهش با توجه به مطالعات گذشته و با روش های مناسب و به روز صورت گیرد تا نتایج حاصل درست و قابل درک باشند. یافته ها با پژوهش های دیگر مطابقت داده شده و بیان می گردد که نتایج حاصل دور از انتظار نبوده و واقعی هستند.

پس از نگارش کامل بخش های مختلف مقاله، بایستی جهت اخذ اکسپت مقاله و چاپ آن اقدام شود. بهتر است انتخاب مجله از همان آغاز پروسه نگارش انجام گیرد تا مقاله نگارش شده به فرمت درخواستی مجله نزدیک باشد و زمان کمتری برای ویرایش و اصلاح از محقق بگیرد. البته در انتخاب مجله باید در نظر داشت که مجلات نامعتبر فراوانی وجود دارند که به چاپ مقاله می پردازند اما چاپ مقاله در آنها فاقد اعتبار بوده و ارزشی نخواهد داشت. در نهایت با ارسال مقاله برای مجلات معتبر و اخذ نتایج داوری میتوان پذیرش برای چاپ مقاله را دریافت کرد. در صورت پذیرش، مقاله بر روی اولین سری مجله چاپ و قابل دسترسی برای همگان خواهد بود و رسالت محقق نیز در عرصه تولید و انتشار دانش به سرانجام خواهد رسید.

چاپ و پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی با موسسه سینا

چنانچه میخواهید مقاله علمی پژوهشی شما در کمترین زمان ممکن در یک مجله معتبر چاپ شود، بایستی از عهده اعتبار سنجی مجلات برآیید و اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، این کار را به کارشناسان موسسه سینا بسپارید. ارسال مقالات علمی پژوهشی و چاپ فوری آنها نیز مستلزم انجام پروسه ارسال و دریافت پذیرش از طریق موسسه است. موسسه سینا با تجربه چند ساله در حوزه چاپ فوری و تضمینی مقاله و ارتباط موثر با مجلات معتبر داخلی و خارجی، این امکان را به شما میدهد که از امتیاز رایزنی موسسه برای پذیرش مقالات استفاده کرده و چاپ مقاله خود را با موفقیت به سرانجام برسانید.

بیشتر بخوانید:

چاپ فوری مقاله علمی پژوهشی داخلی

مقالات علمی پژوهشی چه مقالاتی هستند؟

پذیرش مقاله در کمترین زمان

زمان پذیرش مقاله در نشریات معتبر

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام