سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقاله ISI

انتشار 12 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

بسیاری از دانشجویان و محققین معمولا تمایل دارند مقالات علمی خود را که نتیجه ماهها تلاش و تحقیق و مطالعه آنهاست در مجلات خارجی معتبری همچون ISI به چاپ برسانند. اما در بسیاری از موارد بدلیل نداشتن دانش و اطلاعات، تجربه موفقی در این زمینه ندارند.

پذیرش مقاله ISI

بسیاری از دانشجویان و محققین معمولا تمایل دارند مقالات علمی خود را که نتیجه ماهها تلاش و تحقیق و مطالعه آنهاست در مجلات خارجی معتبری همچون ISI به چاپ برسانند. اما در بسیاری از موارد بدلیل نداشتن دانش و اطلاعات کافی، تجربه موفقی در این زمینه ندارند. چرا که ویراستاری مقاله، پیدا کردن یک مجله، آشنایی با روش‌های ارزیابی مجله، داشتن اطلاعات درباره مجلات معتبر و نامعتبر و در نهایت داشتن مهارت‌های لازم برای طی کردن فرایند ارسال مقاله به مجلات و نحوه مکاتبه با مسئولان و سردبیران آنها نقشی اساسی در پذیرش مقالات دارد. از این رو موسسات معتبری هستند که هم در زمینه ارائه مشاوره در خصوص نگارش و چاپ مقاله و هم انجام کلیه فرایند های مربوط به این موضوع ارائه خدمت میکنند. موسسه سینا نیز که از بدو فعالیت خود در زمینه امور پژوهشی همراه و همگام جامعه علمی کشور بوده، خدمات ارزنده ای را در حوزه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI ارائه میکند که از سوی محققان و پژوهشگران عزیز نیز مورد استقبال قرار گرفته و ما را امین خود قرار داده اند تا سهمی هرچند کوچک در پیشبرد علمی میهن عزیزمان داشته باشیم. با توجه به اهمیت مجلات ISI و اعتبار و ارزشی که این مجلات در مجامع علمی داخل و خارج کشور دارند و چاپ مقاله در این مجلات مزایای قابل توجهی نیز برای نویسندگان آنها در بردارد، بر آن شدیم تا در خصوص پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ISI قدری با شما همراهان عزیز سخن بگوییم.

ISI مخفف کلمه Institute For Scientific Information و نام موسسه ای ست که اعتبار مقالات علمی را در سطح جهانی می سنجد. و بخشی از مجموعه تامسون رویترز است. تعداد مجلات ISI ثابت نیست، بلکه هر سال حدود بیست هزار مجله برای اضافه شدن به لیست ISI مورد بررسی قرار می گیرند و تقریبا ده درصد این تعداد با توجه به بار علمی و رعایت استانداردها به این مجموعه می پیوندند.
این موسسه خدمات مربوط به پایگاه های داده ی فهرست مقالات و کتاب ها را از طریق سرویس پایگاه داده ISI's Web of Knowledge  ارائه می دهد و این امکان را برای محققین فراهم می کند که بدانند کدام مقاله ها بیشتر مورد ارجاع قرار گرفته و مقالاتی که مطلبی را از آن نقل قول کرده اند کدامند.
ضریب تاثیر یا ایمپکت فکتور یکی از شاخص های اصلی اعتبار علمی ژورنال هاست که آی اس آی سالانه گزارش استنادی مجلات نمایه شده در بانک اطلاعاتی خود را بر اساس ضریب تاثیر رتبه بندی می کند.

مراحل پذیرش مقاله ISI

1. نویسنده مقاله نسخه اولیه‌ای از مقاله برای ادیتور مجله ارسال می‌کند.

2. ویراستار در صورت قبول مقاله آن را به مراحل بعدی برای کنترل کیفیت و بررسی نتایج ارسال می‌کند و در غیر این صورت مقاله ریجکت و به نویسنده باز فرستاده می‌شود.

3. در صورت قبول مقاله توسط ویراستار، بازرسین بعدی یا همان داوران مجله، مقاله را ارزیابی می‌کنند، در این مرحله یا مقاله توسط بازرسین ریجکت می‌شود یا به همراه برخی اصلاحیه‌ها و نظرات برای ویراستار ارسال می‌شود.

4. در صورتی که ویراستار تشخیص دهد مقاله پس از اعمال تغییرات و اصلاحات ذکر شده مقاله قابل قبولی خواهد بود، نویسنده را از اصلاحیه‌ها آگاه می‌سازد و منتظر اعمال تغییرات می‌ماند؛ در غیر این صورت مقاله ریجکت می‌شود.

5. در صورتی که ویراستار موارد اصلاحیه و نظرات بازرسین را برای نویسنده ارسال کند، نویسنده موظف است تا موارد ذکر شده را (حتی در صورتی که با آن‌ها موافق نباشد)، در نوشته خود به طور دقیق و کامل اعمال کند و مقاله را بار دیگر برای ویراستار ارسال کند.

6. بار دیگر ارزیابی‌ها توسط ویراستار و بازرسین انجام می‌گیرد و در صورت پذیرش مقاله، نویسنده بایستی تا زمان مشخصی نسخه نهایی را برای ویراستار ارسال کند تا مقاله در مجله مد نظر به چاپ برسد.

در هر کدام از مراحل پذیرش مقاله ISI ضروریست که از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید خصوصا در مرحله انتخاب مجله تا مجلاتی را که پروسه داوری کوتاهتری داشته و چاپ تضمینی مقاله انجام میدهند به شما معرفی کنند. موسسه تحقیقاتی سینا با کادری مجرب و متخصص در امر چاپ مقاله و پذیرش مقاله در مجلات معتبر دنیا و ارائه خدماتی مانند استخراج مقاله از پایان نامه، ویراستاری و فرمت بندی مقالات، ترجمه تخصصی و نیتیو مقاله، رفع موارد سرقت علمی، معرفی مجلات معتبر، سابمیت مقاله و پیگیری و رایزنی برای دریافت اکسپت مقاله، این امکان را برای شما محققین فراهم کرده تا طبق برنامه ریزی و زمان بندی خود مقالاتتان را در مجلات معتبر isi در کمترین زمان ممکن به مرحله چاپ برسانید. برای دریافت راهنمایی های لازم و ثبت سفارش، با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

زمان پذیرش مقاله isi

پذیرش چاپ مقاله ISI در کمترین زمان

چاپ تضمینی مقاله ISI

سایت پذیرش مقاله isi

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام