سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقاله پاب مد

انتشار 13 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

نام پایگاه پابمد (PubMed) خصوصا برای دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی آشناست. زیرا این پایگاه ویژه رشته‌های علوم پزشکی است که مقالات متعدد از مجلات مختلفی که نمایه پابمد دارند منتشر میکند.

پذیرش مقاله پاب مد

نام پایگاه پابمد (PubMed) خصوصا برای دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی آشناست. زیرا این پایگاه ویژه رشته‌های علوم پزشکی است که مقالات متعدد از مجلات مختلفی که نمایه پابمد دارند منتشر میکند. آرشیو مقالات پابمد در اختیار کتابخانه ملی پزشکی آمریکا در موسسه ملی سلامت قرار دارد (NIH) (National Institutes of Health). این موسسه سیستم دریافت مقالات با نام NIHMS) NIH Manuscript Submission system) نیز دارد. مقالاتی که در یکی از مجلات نمایه شده در پابمد پذیرفته می‌شوند به روشهای مختلفی در پایگاه پابمد منتشر می‌شوند. یکی از روشهای انتشار مقالات در پابمد آن است که مقالات چاپ شده توسط ناشران به صورت مستقیم به پایگاه پابمد ارسال شوند. بطور کلی برای انتشار مقاله در پایگاه پابمد چهار روش وجود دارد:

1. در روش اول، مجلاتی که در این پایگاه نمایه شده‌اند مقالات پذیرفته و چاپ شده خود را به صورت مستقیم به این پایگاه ارسال می‌‌کنند و مولف در ارسال آنها نقشی ندارد.

2. تعدادی از مجلات فقط برخی مقالاتی که خودشان انتخاب می‌کنند را به پایگاه پابمد ارسال می‌کنند. در این روش، مولف معمولاً باید از ادیتور آن مجله درباره اینکه آیا مقاله او را برای انتشار در پابمد انتخاب خواهد کرد یا خیر سوال کند و یا از آنها درخواست نماید تا مقاله را در این پایگاه منتشر سازند.

3. خود مولف، مقاله نهایی داوری شده خود را روی سیستم NIHMS آپلود کرده و برای انتشار آن در پایگاه پابمد به این سیستم ارسال می‌کند.

4. ناشر، سابمیت مقاله داوری شده به سیستم NIHMS را شروع کرده و مولف با تکمیل فرآیند آن، مقاله را به این سیستم ارسال می‌کند.

مقالاتی که منحصرا توسط ناشران در پایگاه پابمد منتشر می‌شوند می‌بایست بلافاصله بعد از پذیرش توسط ژورنال به پایگاه پابمد ارسال گردند. مقاله ارسال شده به پابمد بعد از گذشت ۱۲ ماه در این پایگاه در دسترس خواهند بود.

برای ارسال مقاله در روش اول دوم، ناشر (ادیتور مجله) فایل XML مقاله را به پایگاه ارسال می‌کند که شامل همه جداول، اشکال و اطلاعات دیگر مقاله است. در این مرحله بهتر است تا مولف به ناشر یادآوری کند تا به بررسی فرم کپی رایت و پر کردن آن توجه کنند تا مشکلی بروز نکند. مقالات ارسال شده از سوی ناشران توسط کارکنان پابمد بررسی می‌شود و نهایتاً، مقاله بعد از تایید در این پایگاه انتشار داده می‌شود.

اما در روش سوم و چهارم، مولف یا ناشر متن مقاله را که در قالب فورمت وورد، پی دی اف یا فرمت های دیگر است به همراه تمامی جداول و اشکال به سیستم NIHMS ارسال می‌کند. کارکنان سیستم NIHMS فرمت مقاله را به فرمت خود پایگاه پابمد تغییر می‌دهند و از مولف می‌خواهند تا فرمت جدید مقاله خود را در تایید کند. در نهایت بعد از تایید مقاله از سوی مولف، مقاله در پایگاه پابمد درج می‌شود.

برای کمک به مولفین که کدام مجله از کدام نوع روش ارسال مقاله به پایگاه پابمد استفاده می‌کند این پایگاه اطلاعات و لیستی از مجلات را ارائه داده است. همچنین این پایگاه اطلاعات بیشتری نیز برای ارسال مقالات به مولفین ارائه نموده است. ذکر این نکته ضروریست که مقالاتی در پابمد اجازه انتشار خواهند داشت که مجله ناشر آنها حتماً در پایگاه پابمد نمایه شده باشند.

شرایط چاپ مقاله پابمد در موسسه سینا

مجلات پابمد جز معتبرترین مجلات جهان در حوزه علوم پزشکی هستند. این مجلات بعد از مجلات JCR رتبه دوم را در بین مجلات معتبر به خود اختصاص داده اند. پروسه داوری در مجلات پابمد بسیار سختگیرانه بوده و نتیجه داوری آن دست کم دو ماه زمان لازم خواهد داشت. اما دسته ای از مجلات پابمد هستند که پذیرش مقاله در آنها تضمینی است و  از نظر مراجع علمی مختلف نیز، معتبر می باشند و در بازه زمانی حداکثر 45 روز بررسی و داوری مقالات ارسالی انجام و نتیجه به نویسنده مقاله اعلام میشود. هزینه تقریبی چاپ مقاله در مجلات معتبر پابمد معمولا بالای یک میلیون تومان می باشد که بسته به نوع مجله انتخابی این هزینه متغیر خواهد بود. با توجه به زمانبر بودن و دشواری چاپ مقاله در این مجلات، کادر مجرب موسسه سینا با تجربه چندین ساله خود در زمینه چاپ مقاله در مجلات خارجی از جمله مجلات پابمد این امکان را برای شما فراهم آورده تا با طیب خاطر، تمام امور مربوط به چاپ مقاله خود را به آنها بسپارید و در کوتاهترین زمان ممکن و بصورت تضمینی مقالات خود را در این پایگاه منتشر کرده و از مزایای مختلف آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

هزینه چاپ مقاله در مجلات pubmed

چاپ مقاله پابمد در رشته پرستاری

ترجمه تخصصی مقالات pubmed

اکسپت فوری مقاله پابمد

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام