سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش شفاهی مقاله

انتشار 15 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

مقالات علمی به لحاظ نوع ارائه به دو گروه مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی تقسیم می شوند. غالبا مقالات ژورنالی سطح علمی بالاتری نسبت به مقالات کنفرانسی دارند.

پذیرش شفاهی مقاله

مقالات علمی به لحاظ نوع ارائه به دو گروه مقالات ژورنالی و مقالات کنفرانسی تقسیم می شوند. غالبا مقالات ژورنالی سطح علمی بالاتری نسبت به مقالات کنفرانسی دارند. مقاله ای که در ژورنال اکسپت شده باشد بدون شک در یک کنفرانس نیز بصورت پوستر یا سخنرانی پذیرفته خواهد شد اما مقاله کنفرانسی احتمال پذیرش کمتری در ژورنال ها دارد. البته برخی از کنفرانس های معتبر جهانی هستند که ارزش و اعتبار بالایی نسبت به ژورنال ها دارند. اما در حالت کلی مقالات ژورنالی در سطح بالاتری از مقالات کنفرانسی قرار میگیرند و حتی امتیاز این مقالات در مصاحبه دکتری بیشتر از مقالات کنفرانسی می باشد.

مقالات کنفرانسی اغلب به عنوان یک سند کتبی و یک سخنرانی شفاهی ارائه میشوند. بنابراین، مقاله شما باید طبق مقررات برای مقالات علمی و سخنرانی های شفاهی تنطیم شده باشد. این نوع مقالات در واقع می تواند یک راه موثر برای محک زدن ایده های جدید، معرفی آن به همکاران و صاحبنظران و طرح سوالات پژوهشی باشد. در جلسه کنفرانس كه با جمعی از مخاطبان سرو كار دارید، بایستی بصورت زنده و مستقیم مقاله خود را برای مخاطبان ارائه می دهید. پس باید از قبل خودتان را برای چهار قسمت یا مرحله اصلی آماده کرده باشید. این چهار عامل، همه آن چیزی است که شما برای داشتن یک ارائه ایده آل به آن نیاز دارید. بطور کلی در جریان یک ارائه، سخنرانی و یا کنفرانس علمی، این چهار عامل، تأثیر نهایی ارائه را در شنوندگان و مخاطبین شما رقم می زند. آنها عبارتند از:

  • محتوای ارائه

یک ارائه استاندارد دارای سه بخش اصلی است: بخش مقدماتی مشتمل بر توضیحی درباره محتوا و ساختار، بخش اصلی مشتمل بر طرح مسئله اصلی و بخش پایانی مشتمل بر خلاصه ای از نکات اصلی سخنرانی. شما باید برای هر کدام از این سه بخش برنامه مشخصی داشته باشید و بدانید که می خواهید هر کدام از مراحل مقدماتی، اصلی، و پایانی را چطور اجرا کنید. 

  • ساختار ارائه

هر چقدر محتوای ارائه شما مناسب باشد، باز هم نحوه بیان و ساختار ارائه مطالب برای شنوندگان نقش و اهمیت خاصی دارد. بنابراین آمادگی حرف اول را می زند. باید قبل از ارائه تسلط کافی بر مطالب مقاله پیدا کرده باشید تا نیازی به قرائت سخنرانی از روی برگه های کاغذ نباشد. 

  • لوازم کمکی مورد نیاز برای ارائه

استفاده از لوازم کمکی صوتی و تصویری مثل لب تاپ، دستگاه پرزنتیشن، میکروفون، دستگاه اورهد، ضبط صوت، هدفون، ریکوردر، وایت بورد و … یکی از ضروریات مهم در ارائه به شمار می آید. استفاده از لوازم کمکی بار زیادی را از دوش ارائه دهنده و سخنران برمی دارد و باعث می شود فرایند ارائه بهتر و موثرتر صورت گیرد. توجه به این امر لازم است که هدف از بکارگیری این ابزارها، تقویت عناصر شفاهی کنفرانس و سخنرانی است و به همین دلیل، تنها زمانی باید از آنها استفاده کرد که در خدمت اظهارات شفاهی سخنران باشد. همچنین این ابزار باید کاملاً با محتوای سخنرانی هماهنگ و متناسب باشند و در مواقع لزوم نکات مهم را برجسته کرده، توضیح دهند.

  • پاسخ به پرسش های حاضران

معمولا در پایان ارائه، این فرصت برای شنوندگان فراهم می شود که سوالات خود را از شخص ارائه دهنده بپرسند. در این بخش شنوندگان شما فرصت می یابند تا در برنامه کنفرانس مشارکت کرده و فهم خود را از مطالب شما تعمیق بخشند و به صورت غیرمستقیم، برداشت خود شما را از موضوع بیازمایند. به همین دلیل بخش پرسش و پاسخ یکی از بخش های مهم در جلسات ارائه است و لازم است خودتان را برای آن آماده کنید. بنابراین باید در آغاز سخنرانی خود اعلام کنید که چه زمانی آمادگی دریافت پرسش را دارید. اگر در خلال سخنرانی پرسشی مطرح شد که آمادگی پاسخگویی به آن را در آن وضعیت ندارید، از پرسش کننده بخواهید سوالش را برای پایان ارائه نگه دارد و به او اطمینان دهید که بعد از صحبت های شما وقت کافی برای طرح پرسش او وجود خواهد داشت.

پذیرش و چاپ مقالات کنفرانسی در موسسه سینا

 

موسسه سینا علاوه بر فعالیت در امور مربوط به چاپ مقالات ژورنالی، در حوزه چاپ مقالات کنفرانسی نیز آماده ارائه خدمت به پژوهشگران و دانشجویان عزیز میباشد. در هر شهر و دانشگاهی که هستید می توانید درخواست خود را  برای ثبت سفارش چاپ مقاله در کنفرانس های معتبر داخلی یا خارجی به صورت آنلاین در موسسه سینا ثبت نمایید و از خدمات این موسسه بهره مند گردید.

بیشتر بخوانید:

پذیرش مقاله به صورت سخنرانی

پذیرش مقاله به صورت پوستر یعنی چه؟

تفاوت مقاله کنفرانسی و ژورنالی

چاپ مقاله در کنفرانس داخلی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام