سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت فوری مقاله ISI در مجلات معتبر

انتشار 19 مهر 1399
مطالعه 10 دقیقه

چه دانشجوی دکتری باشید چه یک پژوهشگر، زمان چاپ مقاله برایتان ارزشمند است. نگارش و چاپ یک مقاله گاها ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان لازم دارد که در این بخش سعی کردیم به چگونگی اکسپت مقاله و تسریع در روند اکسپت مقاله ISI بپردازیم.

منظور از اکسپت مقاله ISI چیست؟

Accept کلمه‌ای انگلیسی و به معنی پذیرش است گاهی در منابع فارسی به‌جای کلمه پذیرش مورداستفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که هردوی به یک معنا است. وقتی گفته می‌شود یک مقاله از مجله ISI اکسپت شده است بدین معناست که مقاله شما از سوی مجله و هیئت داوری آن مجله‌ای که نمایه ISI دارد پذیرفته‌شده است. در منابع انگلیسی وقتی یک مقاله موردپذیرش قرارگرفته است با عنوان accepted paper و یا accepted articles یا عبارت‌های مشابهی از آن یاد می‌شود که به این مفهوم خواهد بود که دیگر مانع خاصی برای چاپ مقاله شما وجود ندارد.

اکسپت مقاله ISI

مجلاتisi

منظور از مجلات ISI چیست؟

به طور کلی به تمام ژورنال های نمایه شده در تامسون رویترز به اصطلاح ISI گفته می شود (با استناد به نام قدیمی موسسه Institute for Scientific Information). بدیهی است که با توجه به تنوع کیفی نمایه های تحت پوشش تامسون رویترز، نمیتوان قضاوتی یکسان برای تمام این نمایه ها داشت. و لذا برای حفظ اعتبار و ارزش علمی عنوان ISI ، نمایه ها به دو گروه ISI (دارای ضریب تاثیر) و ISI-Listed (بدون ضریب تاثیر) تقسیم بندی می شوند. که در ادامه به هر یک از این نمایه ها خواهیم پرداخت.

انواع مجلات ISI برای پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ISI به دودسته کلی تقسیم می‌شوند؛ که اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بیان کنیم می‌توان گفت دسته اول مجلات ISI ایمپکت دار و یا JCR و دسته دوم مجلات ISI-Listed یا ISIبدون ایمپکت است که هریک از این دودسته شامل شرایط خاصی است که در ادامه با جزئیات تمام به بررسی خواهیم پرداخت.

مجلات ایمپکت دار (JCR)

به‌طورکلی ژورنال‌هایی که دارای نمایه‌هایی زیر باشند Arts & Humanities Citation Index و Science Citation Index Expanded و Social Sciences Citation Index با نمایه JCR و یا journal citation reports گزارشات استنادی مجلات نامیده می‌شوند. این دسته از نمایه‌ها بسیار معتبر بوده و بیشتر برای دفاع از رساله دکتری و ارتقای اساتید بسیار مهم هستند. اکثر این مجلات برای اکسپت و چاپ مقاله هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و رایگان هستند؛ اما داوری سخت و پروسه‌ی طولانی‌تری دارند.

مجلات ISI-Listed

مجلاتی که در سایر نمایه‌های ISI قرار دارند، مانند BIOSIS و یا Emerging sources citation نمایه می‌شوند ژورنال‌های master list و یا ISI-Listed نامیده می‌شوند. به‌طورکلی اخذ پذیرش از ژورنال‌ها و مجلات ISI-Listed بیشتر برای دانشجویان و اساتیدی مفید است که زمان اندکی برای پذیرش و چاپ دارند. پذیرش از مجلات JCR نیاز به کیفیت بالای مقاله و زمان طولانی‌تری نسبت به مقالات ISI-Listed دارند.

انواع مجلات

تفاوت مهم و عمده‌ای دو نوع مجله ایمپکت دار و بدون ایمپکت

اگر شما هم برای اولین بار مدنظر دارید مقاله چاپ‌شده در مجلات ISI داشته باشید حتماً برایتان سؤال شده است که مجلات ایمپکت دار و بدون ایمپکت چه شرایط و تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به تفاوت و نحوه پذیرش و چاپ مقاله در این دو نوع مجلات اشاره‌شده است:

تفاوت مجلات ایمپکت دار و بدون ایمپکت

پذیرش مقاله در مجلات ISI بدون ایمپکت تا حدودی آسان تر است؛ اما مجلات JCR دارای ایمپکت پذیرش سختی دارند.

پذیرش مقاله در مجلات ISI بدون ایمپکت سریع‌تر از پذیرش مقاله در مجلات JCR است. در واقع می توان بیان کرد مجلات ISI ایمپکت دار داوری طولانی تری دارند.

پذیرش مقاله در مجلات ISI بدون ایمپکت معمولا هزینه دارند ولی مجلات JCR دارای ایمپکت معولا رایگان هستند.

مزایای اکسپت و چاپ مقاله ISI

چاپ در مجله ISI برای رزومه هر فردی بسیار عالی است که در ادامه به رایج‌ترین مزایا پذیرش و چاپ مقاله ISI اشاره‌شده است:

مزایا

  • ارتقا رزومه‌ی علمی در مصاحبه‌ی دکتری

  • بالا بردن امتیازات پژوهشی برای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها

  • ارتقا رزومه علمی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی

  • نیاز به چاپ مقاله ISI برای دانشجویان ارشد و دکتری به‌منظور دفاع و فارغ‌التحصیلی

نکات مهم برای اکسپت و چاپ مقاله ISI

فرآیند پذیرش مقالات ISI فوری بسیار پیچیده است لذا برای اینکه بتوانید مقالات خود را در ژورنال‌های ISI در کوتاه ترین زمان به چاپ برسانید بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

نکات کلیدی اکسپت شدن

سطح کیفی مقاله باید بالا باشد. لذا از سرمایه‌گذاری روی مقالات باکیفیت متوسط و پایین خودداری کنید.

یک مقاله‌ی خوب مقاله‌ای است که پیکربندی مناسبی داشته باشد. عنوان کامل و مناسبی داشته باشد. کلمات کلیدی کاملاً مرتبط با محتوی مقاله باشند. چکیده‌ی آن شامل مهم‌ترین نتایج و روش تحقیق باشد. مقدمه به‌درستی نوشته شود. در ادبیات موضوع به موضوعات مرتبط و ترجیحاً به‌روز اشاره شود. روش تحقیق کاملی ارائه شود و ترجیحاً از فرمول‌ها، نمودارها و جداول برای تبیین بهتر موضوع استفاده شود.

فصل نتایج و تحلیل که از مهم‌ترین بخش‌های مقاله می‌باشد باید به‌خوبی نوشته شود و دربرگیرنده‌ی تمام نتایج باشد و به بهترین شکل ارائه شود.

از رفرنس‌های معتبر، مهم و به‌روز استفاده شود.

ژورنالی که می‌خواهید مقاله برای آن فرستاده شود باید کاملاً متناسب با حوزه (Scope) تخصصی مقاله باشد.

ژورنال‌های معتبر و مورد تائید با مقاله را انتخاب نمایید.

مقاله نباید دارای کپی از مقالات چاپ شده باشد. کپی بودن متن مقاله ی شما از دید داوران یک نوع سرقت علمی (Plagiarism) محسوب می شود و خط قرمز بسیاری از داوران و ژورنال هاست.

پیشنهادات برای پروژه‌های آتی باید به‌خوبی مطرح شود.

ترجمه مقاله باید کاملا حرفه ای و تخصصی باشد. بسیاری از ژورنال ها ممکن است به دلیل ترجمه ی ضعیف و نگارش انگلیسی نامناسب، مقاله ی شما را رد کنند.

مراحل پذیرش در مجلات ISI

برای اینکه اکسپت مقاله و چاپ مقاله ISI به بهترین شکل و در سریع ترین زمان انجام شود. بهتر است طبق مراحل مراحل زیر اقدام نمایید.

انتخاب مجله ISI مناسب

پس از آماده شدن مقاله باید مجله isi مناسب با مقاله را انتخاب کرد. نکته بسیار مهم این هست که حوزه‌ی تخصصی مقاله باید با حوزه‌های تخصصی مجله متناسب باشد. برای پیدا کردن مجله مناسب می‌توانید از سرویس‌های آنلاین مختلفی کمک گرفت. در ادامه به بررسی برخی از این سرویس‌ها می‌پردازیم:

وب‌سایت Journalfinder

این وب‌سایت متعلق به انتشارات Elsevier است. برای پیدا کردن ژورنال متناسب تنها کافی هست عنوان و چکیده‌ی مقاله‌ی خود و یا انتخاب گرایش و حوزه‌ی تخصصی مقاله وارد کنید تا مجلات پیشنهادی را ببینید. این پایگاه یکی از معتبرترین پایگاه‌های پیشنهاد مجلات می‌باشد.

استفاده از JCR یا Master Journal List

JCR یا همان Journal Citation Report گزارشی است که هرسال توسط تامسون منتشر می‌شود و در آن لیست مجلاتی که دارای نمایه ISI هستند قرار داده‌شده است. با مراجعه به این لیست می‌توانید تمامی مجلات و اطلاعات مربوط به ضریب تأثیر و درجه‌بندی آن‌ها را مشاهده کنید. راه دیگر استفاده از پایگاه آنلاین MJL یا همان Master Journal List است. در این پایگاه با واردکردن کلمات کلیدی که مرتبط با حوزه و گرایش تخصصی شماست، می‌توانید لیست مجلات را بررسی کنید.

استفاده از پایگاه Impactfactor.ir

این پایگاه یک پایگاه فارسی است که در آن با واردکردن شماره شاپای مجله (ISSN) می‌توانید وضعیت ژورنال ازنظر ISI بودن، نمایه شدن در Scopus و مورد تأیید بودن یا نبودن در وزارت علوم و بهداشت و ... را بررسی کنید. این پایگاه تا حد زیادی قابل‌اعتماد است اما بهتر است پس از چک کردن دوباره با پایگاه MJL چک شود.

فرآیند فرمت بندی و سابمیت مقاله ISI

بعد از انتخاب مجله مناسب باید مقاله‌ی خود را در وب‌سایت رسمی مجله برگزاری کنید. قبل از برگزاری مقاله، لازم هست حتماً فرمت مقاله را به فرمت استاندارد مورد تأیید مجله دربیاورید. فرمت استاندارد در وب‌سایت مجله قابل‌دسترسی می‌باشد. برای مثال فونت استفاده‌شده، حاشیه‌ی متن، تعداد صفحات و کلمات مجاز مقاله، نحوه‌ی معرفی رفرنس‌ها و منابع که می‌تواند مجله به مجله متفاوت باشد. درصورتی‌که مقاله‌ی شما به فرمت مجله درنیاید و یا اینکه این کار به‌صورت ناقص صورت گیرد، مقاله‌ی شما بلافاصله رد خواهد شد. پس حتماً به این مسئله‌ی مهم توجه کنید. همیشه بهتر است تعدادی از رفرنس‌های مقاله‌ی شما از رفرنس‌هایی باشد که در مجله‌ی موردنظر شما چاپ‌شده‌اند.

فرآیند اکسپت و چاپ مقاله ISI

پس از فرمت بندی مقاله و بارگذاری مقاله، مقاله وارد فرآیند بررسی و داوری می‌شود. در هر مرحله این امکان وجود دارد که مقاله‌ی شما یا کلاً رد (ریجکت) شود و یا از شما خواسته شود تا اصلاحات ارائه‌شده توسط ویراستار و یا داوران مجله را رفع نمایید. میزان سخت‌گیری داوران و ادیتور و همین‌طور تعداد داورانی که مقاله‌ی شمارا بررسی می‌کنند مجله به مجله متفاوت می‌باشد. با دریافت لیست ایرادات و اصلاحات ارائه‌شده توسط داوران، شما طی زمانی که مجله برای شما مشخص کرده است می‌توانید اصلاحات را انجام داده و برای مجله دوباره ارسال کنید. درصورتی‌که مقاله‌ی شما مورد تأیید داوران باشد، از طرف مجله پذیرفته (اکسپت) می‌شود. پس از پذیرش و اکسپت مقاله، مقاله‌ی شما وارد فرآیند چاپ‌شده و در زمان موردنظر بسته به شرایط مجله (فصل‌نامه، دو فصل‌نامه و ...) چاپ خواهد شد. بسیاری از مجلات در مرحله‌ی چاپ پولی می‌باشند.

Close Access

بسیاری از مجلات می‌توانند پولی باشند به این طریق که شما پس از سابمیت کردن مقاله‌ی خود در این مجلات عموماً باید برای فرآیند داوری و یا در صورت پذیرش شدن مقاله برای اکسپت و چاپ هزینه پرداخت کنید. این هزینه می‌تواند بسته به مجلات بسیار متفاوت باشد.

Open Access

این مجلات هزینه‌ی چاپ را از نویسنده مقاله دریافت می‌کنند تا مقاله به‌صورت آزاد در اختیار خوانندگان قرار بگیرد. علت شکل‌گیری این مجلات به دو دلیل می‌باشد. اولاً در بسیاری از موارد پژوهشگران زمان کمی به را اخذ اکسپت و پذیرش مقاله‌ی خوددارند. بدین منظور می‌توانند با پرداخت هزینه، داوری سریع داشته باشند تا هرچه سریع‌تر مقاله‌ی خود را به دست داوری بسپارند. البته این به معنای پذیرش مقاله نیست. بلکه فقط پول داوری سریع و جلوتر از نوبت را پرداخت مشود. دلیل دوم حمایت از پژوهشگرانی است که می‌خواهند به این مقالات چاپ‌شده دسترسی آزاد و بدون هزینه داشته باشند.

مراحل ثبت سفارش برای اکسپت و چاپ مقاله

فرآیند پذیرش و چاپ مقاله امری تخصصی و زمان‌بر می‌باشد. ازاین‌رو سینا ترجمه خدمات صفرتا صد چاپ مقاله را با بالاترین کیفیت برای فرهیختگان عزیز ارائه می‌دهد تا بدون هرگونه دغدغه مقاله آن‌ها در پروسه چاپ قرار بگیرد. با ما همراه باشید تا سفارش چاپ مقاله خود را طی مراحل زیر ثبت نمایید.

ثبت سفارش اکسپت و چاپ مقاله

پس از ارسال درخواست چاپ مقاله از واتساپ و یا ایمیل و یا سایت درخواست شما توسط پشتیبانی بررسی می شود.

معرفی مجلات مرتبط با مقاله

مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما بررسی می شود تا بهترین مجله را انتخاب کنید پس از تایید مجله سفارش شما ثبت می شود.

فرمت بندی و ارسال مقاله

مقاله طبق فرمت درخواستی مجله فرمت بندی و به مجله مورد نظر ارسال می شود تا مقاله وارد پروسه داوری شود.

پیگیری وضعیت مقاله

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله).

خدمات پذیرش و چاپ مقاله

خدمات سینا ترجمه جهت اخذ پذیرش و چاپ مقاله ISI

سینا ترجمه باسابقه پنج‌ساله‌ای که دارد در حوزه‌ی چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی،, واریز حوالجات دلاری از تمامی طریق به‌عنوان برندی مطمئن در اذهان اصحاب دانشگاهی کلیه خدمات را پذیرا می‌باشد؛ و دلیل موفقیت این موسسه به دلیل اساتیدی گران‌قدر، سرعت عمل، صداقت و پاسخگویی 24 ساعته در تمامی ساعات شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل می‌باشد. اگر می‌خواهید مقاله خود در مجلات و نشریات معتبر ISI به چاپ برسانید، کافی است با کارشناسان ما در امر چاپ مقاله در ارتباط باشید تا شمارا در این مسیر یاری نمایند.

جهت اطلاعات بیشتر برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ISI می‌توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بسته به نوع مجله، زمان پذیرش از 2 هفته تا 6 ماه می تواند متغییر باشد.

برای اینکار کافی است با کارشناسان سینا ترجمه از طریق واتساپ، ایمیل و یا تماس در ارتباط باشید تا مجلات مرتبط با رشته تحصیلی شما را همراه با شرایط هر کدام را تقدیم تان کنند.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی 1 سال متغیر باشد.

مقاله برای بررسی علمی به داوران صاحب نظر و مرتبط با موضوع مقاله ارسال می‌گردد که اغلب این افراد از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر هستند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام