سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

قالب استاندارد مقالات

انتشار 1 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

هر اثر پژوهشی، باید برای ارائه و انتشار عمومی، در چارچوب اصول و قواعدی از پیش تعیین شده برای آن باشد. مقالات علمی که خود یکی از انواع آثار پژوهشی محسوب میشوند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

قالب استاندارد مقالات

هر اثر پژوهشی، باید برای ارائه و انتشار عمومی، در چارچوب اصول و قواعدی از پیش تعیین شده برای آن باشد. مقالات علمی که خود یکی از انواع آثار پژوهشی محسوب میشوند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین دلیل استانداردهایی برای نگارش و تدوین آنها پیش بینی شده که نویسندگان مقالات ملزم به رعایت آنها هستند. تعیین این استانداردها بر مبنای روش‌های علمی انجام گرفته و هدف از اینکار این است که محتوای این مقالات علمی به نحوی سازمان‌دهی شوند که خواننده بتواند به ‌سرعت نکات مهم و هدف اصلی مقاله را درک و دریافت کند. از این رو محققینی که اقدام به نگارش مقاله می‌کنند و تصمیم دارند حاصل پژوهش های خود را در سطح بین المللی منتشر کنند باید بر این استانداردها اشراف کامل داشته باشند.

مجلات معتبر روی رعایت این استاندارها از سوی نویسندگان مقالات حساسیت بالایی داشته و حتی کوچکترین ایرادات را به نویسنده گوشزد میکنند و چنانچه فرمت مقاله به کل خارج از چهارچوب این استانداردها باشد توسط سردبیر ریجکت خواهد شد و به بخش داوری نخواهد رسید. به همین دلیل رعایت فرمت مجله پیش از سابمیت مقاله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای اطلاع از جزئیات قالب استاندارد مقاله باید یک راهنمای قابل تایید وجود داشته باشد که نویسنده بتواند با مراجعه به آن با این قالب آشنا شود. بخش راهنمای نویسندگان در سایت مجلات علمی، همان راهنمای قابل تایید و اطمینان برای محققین و مولفین است. علاوه بر آن، ما نیز در این گفتار سعی کرده ایم فرمت استانداردی که تقریبا قابل تایید برای تمامی ژورنالهای معتبر می‌‍باشد را برای شما ارائه کنیم. ترتیب و فرمت استاندارد مقالات به ترتیب زیر می‌باشد:

1- صفحه عنوان که عبارت است از موارد زیر

* عنوان مقاله

* نام نویسندگان و درجه علمی آن ها و درج ایمیل نویسنده مسئول

2- چکیده مقاله

* کلیدواژه یا کلمات کلیدی

3- مقدمه و پیشینه

* مقدمه

* پیشینه تحقیق

* روش تحقیق

4- صفحه بدنه اصلی

* متن اصلی مقاله

* یافته ها (بدنه اصلی مقاله)

5-  نتیجه گیری

* بحث و نتیجه گیری

* پیشنهادات

* تقدیر و تشکر

6- منابع و رفرنس ها

* منابع

* صفحه پیوست ها

* ضمائم 

نکات مهم در نگارش مقالات علمی

اگر مقاله پایه و اساس اثبات شده ای نداشته باشد و نوشته های شما صرفا بر اساس تصوارت و حدس و گمان خودتان باشد بی‌اعتبار تلقی خواهد شد. تمام بخش های مقاله می‌بایست با استناد و اثبات نوشته شود و برای همه بخش ها تحقیقات لازم و کافی انجام گیرد. 

در کل فرایند نگارش از منابع علمی کمک بگیرید و رفرنس‌نویسی را فراموش نکنید. بهتر است مقالاتی که می‌خواهید از آنها یعنوان رفرنس و مرجع استفاده کنید جزء منابع و مقالاتی باشند که در ژورنالهای معتبر ثبت رسمی شده اند.

در محتوای مقاله برای مستند شدن تحقیقات و نتایج آن از تصاویر، جداول و نمودار استفاده کنید تا بتوانید از این طریق اطلاعات خود را اثبات کنید.

بخش های اصلی مقاله از جمله عنوان، مقدمه و چکیده که اولین بخش هایی هستند که داوران و مخاطبان مشاهده می‌کنند، لازم است با کیفیت بسیار بالا و با دقت بررسی و اصلاح شوند.

فرمت بندی تخصصی مقالات بر اساس استانداردهای مجلات معتبر در موسسه سینا

یکی از حوزه های تخصصی فعالیت موسسه تحقیقاتی سینا، فرمت بندی تخصصی مقالات علمی است. با توجه به مطالب بالا و اهمیت این موضوع، فرمت بندی یک فرایند تخصصی است که بایستی توسط افراد متخصص در این حوزه انجام گیرد. افرادی که تجربه کافی در فرمت بندی مقالات علمی و ارسال آنها به مجلات معتبر را داشته باشند. یک کادر متخصص در موسسه سینا متشکل از برجسته ترین اساتید و کارشناسان کشوری، با اتکا به سوابق چندین ساله خود، جامع ترین خدمات اعم از ویرایش و قالب بندی دقیق مقالات را در این حوزه با بهترین کیفیت و در کمترین زمان به مشتریان خود ارائه میدهند. لازم به ذکر است فرمت بندی مقالات در این موسسه تضمینی بوده و در مدت زمان توافقی، این کار انجام خواهد شد. همچنین سایر امور مربوط به پذیرش و چاپ مقاله نیز در این موسسه برای شما محققین عزیز قابل انجام است. برای اطلاع از هزینه ها و نحوه انجام کار، می توانید با یکی از راه های ارتباطی موسسه، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

استانداردهای نگارش مقاله ISI

فرمت بندی مقاله در کمترین زمان

قالب بندی مقاله فارسی

نگارش و فرمت بندی مقاله

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام