سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

قالب بندی یک مقاله

انتشار 3 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

برای اینکه مقالات علمی که حاصل ماهها تلاش و تحقیق محققان و صرف انرژی و گاه هزینه های زیاد آنهاست، در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ برسند، باید قالب‌های به خصوصی که معمولاً سایت مجله مد نظر در اختیار مخاطبان و محققان قرار داده و مورد قبول ویراستاران مجله است، در تدوین و تنظیم آنها اعمال شود. 

قالب بندی یک مقاله

برای اینکه مقالات علمی که حاصل ماهها تلاش و تحقیق محققان و صرف انرژی و گاه هزینه های زیاد آنهاست، در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ برسند، باید قالب‌های به خصوصی که معمولاً سایت مجله مد نظر در اختیار مخاطبان و محققان قرار داده و مورد قبول ویراستاران مجله است، در تدوین و تنظیم آنها اعمال شود. در این میان یک قالب استاندارد مقاله علمی وجود دارد که برای بسیاری از مجلات یکسان و مورد قبول اکثر ویراستاران مجلات است. نویسندگان مقالات برای چاپ مقاله و گرفتن پذیرش از سوی مجلات مختلف بایستی برای کسب اطمینان از قالب استاندارد مجله مد نظر خود، به سایت  مجله مراجعه نموده و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند.

در نگارش مقالات، برای برقراری ارتباط درست با مخاطب و در حالت کلی جامعه هدف، تسلط به استفاده از زبان انگلیسی در مقالاتی که به مجلات خارجی ارسال میشوند یک رکن مهم است تا بتوان گزارش تحقیقات انجام شده را بدون ابهام و به زبان ساده در اختیار دیگران قرار داد. مقالات علمی بایستی به زبان کاملاً ساده، واضح و مختصر نوشته شده باشند تا خوانندگانی با سوابق تحصیلی و مطالعاتی مشابه با نویسنده، به راحتی بتوانند کار و نحوه انجام آزمایشات را درک کنند. پس از در نظر گرفتن این موضوع، باید بدانید که قالب کلی مقالات و گزارشهای علمی به چه صورت است. یک فرمت کلی برای طریقه نوشتن مقاله را که برای اکثر مجلات قابل استفاده باشد، می‌توان به صورت زیر تعریف کرد:
• عنوان مقاله

هر مقاله علمی بایستی دارای عنوان مناسبی باشد که به طور صحیح تحقیقات انجام گرفته شده در متن مقاله را توصیف کند. نام مقاله باید به گونه‌ای انتخاب شود که خواننده با دیدن نام مقاله، متوجه اقدامات کلی انجام شده و مسئله اساسی تحقیقات شود و نیازی به مطالعه کل مقاله برای معرفی کار نداشته باشد. 
• چکیده

چکیده چیزی فراتر از خلاصه متن یک مقاله است؛ خلاصه بازنویسی شده کل متن در جملات کوتاه‌تر و برای کسانی است که قبلاً متن را مطالعه کرده‌اند، در حالی که چکیده مختصری از گزارشات تحقیق است که مناسب افرادی است که متن را مطالعه نکرده‌اند و قصد دارند در رابطه با ادامه مطالعه آن تصمیم بگیرند. با این وجود چکیده نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کل متن اصلی باشد.
مقدمه

مقدمه به منظور معرفی مسئله اصلی مورد تحقیق و انگیزه‌های رفع مشکل مذکور نگارش می‌شود. این بخش بایستی اطلاعات کافی را در اختیار خواننده
قرار دهد به نحوی که خواننده برای خواندن ادامه متن مشتاق شود.
روش تحقیق

این بخش مربوط به زمان، مکان و چگونگی انجام تحقیقات است. محقق در این بخش از مراحل نوشتن مقاله، طرح تحقیقاتی، لوازم مورد نیاز، روش جمع‌آوری اطلاعات و کنترل نتایج را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.
• نتایج

در این بخش نویسنده به کمک جدول‌ها، تصاویر و نمودارهای مختلف نتایج کسب شده از هر آزمایش را در اختیار خواننده قرار می‌دهد و توضیحی در رابطه با معنی این نمودارها و تجزیه و تحلیل نتایج ارائه نمی‌دهد.
• بحث و تجزیه و تحلیل

در این قسمت نویسنده توضیحات بیشتری در رابطه با نتایج به دست آمده، همبستگی متغیرها و تفسیر آن‌ها در اختیار خواننده قرار می‌دهد. 
• نتیجه گیری

در این قسمت نویسنده بایستی بتواند به سادگی نتیجه کلی حاصل از تحقیق، معنای آن و تفسیر خود از نتایج به دست آمده را برای مخاطب ارائه کند.
• منابع

در این قسمت نویسنده بایستی لیستی از تمامی منابعی که در نگارش مقاله به آن‌ها استناد کرده است، تهیه کرده و در انتهای مقاله خود آن را درج کند. استفاده از هرگونه داده، تصویر، نمودار و غیره از مقالات علمی دیگر بدون اشاره به نام آن در لیست منابع، نوعی سرقت علمی به شمار می‌رود.

قالب بندی تخصصی مقالات در موسسه سینا

یکی از حوزه های تخصصی فعالیت موسسه تحقیقاتی سینا، فرمت بندی تخصصی مقالات علمی است. یک کادر متخصص در موسسه سینا متشکل از برجسته ترین اساتید و کارشناسان کشوری، با اتکا به سوابق چندین ساله خود، جامع ترین خدمات اعم از ویرایش و قالب بندی دقیق مقالات را در این حوزه با بهترین کیفیت و در کمترین زمان به مشتریان خود ارائه میدهد. همچنین سایر امور مربوط به پذیرش و چاپ مقاله نیز در این موسسه برای شما محققین عزیز قابل انجام است. برای اطلاع از هزینه ها و نحوه انجام کار، می توانید با یکی از راه های ارتباطی موسسه، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

نگارش و فرمت بندی مقاله

فرمت مقاله نویسی ISI

قالب بندی مقاله فارسی

قیمت فرمت بندی مقاله

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام