سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

قالب بندی مقاله

انتشار 29 اردیبهشت 1399
مطالعه 6 دقیقه

مجلات و ژورنال های علمی چه داخلی و چه خارجی، برای پذیرش و چاپ مقالات، علاوه بر کیفیت محتوا، فرمت و ساختار آنها را نیز در بررسی های اولیه بر اساس قالب استاندارد تعیین شده برای مقالات علمی مورد ارزیابی قرار میدهند و چنانچه ساختار مقاله ای با این استاندارد مغایرتی داشته باشد، مقاله به نگارنده آن بازگشت داده می شود.

قالب بندی مقاله

یا توجه به اهمیت قالب بندی باید قالب‌های به خصوصی که معمولاً سایت مجلات در اختیار مخاطبان و محققان قرار داده و مورد قبول ویراستاران مجله است، در تدوین و تنظیم مقالات اعمال شود. قالب استانداردی که به آن اشاره شد، برای بسیاری از مجلات یکسان و مورد قبول اکثر ویراستاران مجلات است. بنابراین نویسندگان مقالات برای چاپ مقاله و گرفتن پذیرش از سوی مجلات مختلف بایستی برای کسب اطمینان از قالب استاندارد مجله مد نظر خود، به سایت مجله مراجعه نموده و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند.

قالب بندی مقاله

فرمت بندی یا قالب بندی مقالات، به معنای ویرایش ساختاری و مفهومی مقالات اعم از نوع فونت، سایز فونت، تعداد کلمات محتوا، نحوه نگارش بخش های مختلف مقاله، میزان فاصله از طرفین صفحه، ترتیب قرارگیری بخش های مختلف و نوع رفرنس دهی می باشد. جهت سابمیت، چاپ و نشر مقالات در مجلات یا ژورنال های معتبر، باید تمامی مقاله ها در یک فرمت یا قالب خاص معرفی شده توسط مجله مورد نظر باشند. نویسندگان مقالات باید قبل از ارسال مقاله به مجله حتما فرمت بندی و چارچوب مقاله خود را مطابق با فرمت بندی مجله تنظیم کنند. در غیر این صورت مقاله آن ها مورد تایید داوران مجله واقع نشده و ریجکت می شود. انجام فرمت بندی مقاله یکی از اساسی‌ ترین امور مربوط به قبل از ارسال یا سابمیت مقاله است.

مقاله به چند شکل قالب بندی می شود؟

برای اینکه مقاله در مجلات معتبر مورد پذیرش واقع شود حتما باید طبق فرمت مجله مورد نظر قالب بندی شود حال این قالب بندی به چند شکل قابل انجام می باشد با ما همراه باشید تا به دو نوع قالب بندی که باید انجام شود اشاره نماییم.

قالب بندی محتوایی مقاله: قالب بندی محتوایی قالب بندی هست که توسط نویسنده مقاله صورت می گیرد. در این قسمت نیز هر مجله چهارچوب مخصوص خود را دارد و باید نویسنده بر اساس فرمت قالب آن مجله که در قسمت راهنمای نویسندگان توضیح داده می شود.مقاله خود را نگارش نماید.

قالب بندی ساختاری مقاله: قالب بندی ساختاری قالب بندی هست که توسط موسسه انجام می شود.که در این قسمت هم با توجه به مجله ای که می خواهیم مقاله خود را برای آن ارسال کنید تهیه می گردد که شامل فونت،سایز ،حاشیه،چهارچوب، ساختارقالب و رفرنس دهی مقاله میشود.

تنظیم قالب بندی محتوایی مقاله

یک قالب کلی برای طریقه نوشتن مقاله را که برای اکثر مجلات قابل استفاده باشد، می‌توان به صورت زیر تعریف کرد:

عنوان مقاله

هر مقاله علمی بایستی دارای عنوان مناسبی باشد که به طور صحیح تحقیقات انجام گرفته شده در متن مقاله را توصیف کند. نام مقاله باید به گونه‌ای انتخاب شود که خواننده با دیدن نام مقاله، متوجه اقدامات کلی انجام شده و مسئله اساسی تحقیقات شود و نیازی به مطالعه کل مقاله برای معرفی کار نداشته باشد.

اسامی نویسندگان

باید در بخش اسامی نویسندگان نویسنده مسئول را با علامت(*)مشخص نمایید.شهر و دانشگاه نویسنده را نیز باید به دقت بنویسید و همچنین آدرس ایمیل نویسنده مسئول نیز باید مشخص شود.

چکیده

چکیده چیزی فراتر از خلاصه متن یک مقاله است؛ خلاصه بازنویسی شده کل متن در جملات کوتاه‌تر و برای کسانی است که قبلاً متن را مطالعه کرده‌اند، در حالی که چکیده مختصری از گزارشات تحقیق است که مناسب افرادی است که متن را مطالعه نکرده‌اند و قصد دارند در رابطه با ادامه مطالعه آن تصمیم بگیرند. با این وجود چکیده نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کل متن اصلی باشد.

مقدمه

مقدمه به منظور معرفی مسئله اصلی مورد تحقیق و انگیزه‌های رفع مشکل مذکور نگارش می‌شود. این بخش بایستی اطلاعات کافی را در اختیار خواننده
قرار دهد به نحوی که خواننده برای خواندن ادامه متن مشتاق شود.

روش تحقیق

این بخش مربوط به زمان، مکان و چگونگی انجام تحقیقات است. محقق در این بخش از مراحل نوشتن مقاله، طرح تحقیقاتی، لوازم مورد نیاز، روش جمع‌آوری اطلاعات و کنترل نتایج را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

نتایج

در این بخش نویسنده به کمک جدول‌ها، تصاویر و نمودارهای مختلف نتایج کسب شده از هر آزمایش را در اختیار خواننده قرار می‌دهد و توضیحی در رابطه با معنی این نمودارها و تجزیه و تحلیل نتایج ارائه نمی‌دهد.

بحث و تجزیه و تحلیل

در این قسمت نویسنده توضیحات بیشتری در رابطه با نتایج به دست آمده، همبستگی متغیرها و تفسیر آن‌ها در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

نتیجه گیری

در این قسمت نویسنده بایستی بتواند به سادگی نتیجه کلی حاصل از تحقیق، معنای آن و تفسیر خود از نتایج به دست آمده را برای مخاطب ارائه کند.

منابع

در این قسمت نویسنده بایستی لیستی از تمامی منابعی که در نگارش مقاله به آن‌ها استناد کرده است، تهیه کرده و در انتهای مقاله خود آن را درج کند. استفاده از هرگونه داده، تصویر، نمودار و غیره از مقالات علمی دیگر بدون اشاره به نام آن در لیست منابع، نوعی سرقت علمی به شمار می‌رود.

عوامل موثر در هزینه قالب بندی در موسسات

در مراکز ارائه دهنده خدمات قالب بندی عوامل چندی در محاسبه قیمت و هزینه قالب بندی متون و مقالات تخصصی موثرند که دقیق‌ترین واحد قیمتی خدمات قالب بندی متنی، بر حسب کلمه است. یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها در موسسات فرمت بندی و یا همان قالب بندی که به نوبه خود یک مزیت کلیدی نیز به حساب می‌آید؛ سیاست شفافیت قیمت قالب بندی و عوامل تاثیر گذار بر آن است تا ابهامی در خصوص نحوه تعیین قیمت قالب بندی برای مخاطبان محترم وجود نداشته باشد. به طور کلی عوامل موثر بر قیمت فرمت بندی متون تخصصی، به شرح زیر است:

تعداد کلمات و صفحات متن

هر چه حجم متن و تعداد کلمات آن افزایش یابد، قیمت فرمت بندی نیز افزایش می یابد.

نوع فرمت بندی

نوع فرمت بندی متن شما که پایان نامه، مقاله یا کتاب باشد بر روی میزان هزینه فرمت بندی متن تاثیر مستقیمی دارد.

زبان

چنانچه زبان فایل موجود مرسوم و رایج باشد، هزینه فرمت بندی نیز کاهش پیدا می کند.

کیفیت فرمت بندی

به طور کلی دو سطح کیفی طلایی و طلایی پلاس وجود دارد که تفاوت آن در نوع ویراستار است و در هزینه ترجمه موثر هستند.

زمان مورد نظر تا تحویل

زمانبندی تحویل به صورت فرمت بندی عادی، فشرده و فشرده پلاس می باشد که قیمت هر کدام متفاوت محاسبه می شود.

شما کاربران عزیز از طریق جدول زیر که سینا ترجمه در اختیار شما قرار داده است، می توانید با وارد کردن مشخصات محتوای خود اعم از نوع فرمت بندی، زمان لازم برای انجام فرمت بندی، کیفیت انتخابی و... اقدام به ثبت سفارش فرمت بندی و یا قالب بندی خود نمایید. پس از ثبت سفارش خود در سایت سینا ترجمه، محاسبه قیمت برای فایل ارسالی شما به صورت آنلاین انجام شده و هزینه پروژه در فرم پیش فاکتور ارائه می‌گردد.

قالب بندی تخصصی مقالات در سینا ترجمه

یکی از حوزه های تخصصی فعالیت موسسه تحقیقاتی سینا، قالب بندی تخصصی مقالات علمی است. با توجه به مطالب بالا و اهمیت این موضوع، قالب بندی یک فرایند تخصصی است که بایستی توسط افراد کاربلد در این حوزه انجام گیرد. افرادی که تجربه کافی در فرمت بندی مقالات علمی و ارسال آنها به مجلات معتبر را داشته باشند. یک کادر متخصص در موسسه سینا ترجمه متشکل از برجسته ترین اساتید و کارشناسان کشوری، با اتکا به سوابق چندین ساله خود، جامع ترین خدمات اعم از ویرایش و قالب بندی دقیق مقالات را در این حوزه با بهترین کیفیت و در کمترین زمان به مشتریان خود ارائه میدهند. لازم به ذکر است فرمت بندی مقالات در این موسسه تضمینی بوده و در مدت زمان توافقی، این کار انجام خواهد شد. همچنین سایر امور مربوط به پذیرش و چاپ مقاله نیز در این موسسه برای شما محققین عزیز قابل انجام است.

جهت ثبت سفارش و برآورد هزینه فرمت بندی مقاله می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه های مجازی ( واتساپ،تلگرام و اینستگرام) در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

می‌توانید از طریق لینک ثبت سفارش فرمت‌بندی، به بخش فرمت‌بندی سایت سینا ترجمه بروید و با بارگذاری فایل مقاله و فرمت مجله هزینه را برآورد کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

فرمت بندی مقاله در واقع به معنای ویرایش ساختاری و مفهومی مقالات به منظور اکسپت سریع قبل از ارسال یا سابمیت مقاله به مجلات معتبر می باشد که تمامی مجلات معتبر دنیا فرمت مخصوص خود را دارند و مقاله ای خارج از این فرمت را ریجکت خواهند کرد.

فرمت بندی برای همه مقالات مخصوصا مقالات علمی پژوهشی که برای چاپ در مجله ای معتبر نوشته می شوند ضروری و مهم است. بنابراین فرمت بندی مقاله هم شامل محتوای همه مقاله می باشد و هم ساختار هر مقاله.

پس از ثبت سفارش خود در سایت سینا ترجمه، محاسبه قیمت برای فایل ارسالی شما به صورت آنلاین با در نظر گرفتن عواملی همچون زبان مبدا و مقصد، زمانبندی، نوع فرمت بندی و کیفیت درخواستی انجام شده و هزینه پروژه در فرم پیش فاکتور ارائه می‌گردد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام