سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

قالب بندی مقاله فارسی

انتشار 31 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

هر اثر علمی ای برای ارائه و نشر در سطح گسترده تر بایستی در یک قالب و استاندارد مشخصی تدوین و آماده شود تا به شیوه ای آسانتر و قابل درک تر توسط مخاطب مورد استفاده قرار گیرد.

قالب بندی مقاله فارسی

هر اثر علمی ای برای ارائه و نشر در سطح گسترده تر بایستی در یک قالب و استاندارد مشخصی تدوین و آماده شود تا به شیوه ای آسانتر و قابل درک تر توسط مخاطب مورد استفاده قرار گیرد. از این رو یکی از فاکتورهای اساسی برای چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر، فرمت بندی دقیق و مطابق با استانداردهای مجله مورد نظر است که در واقع نقش اصلی و اساسی در پذیرش و چاپ مقالات علمی ایفا می کند. به ‌طورکلی هر مجله ‌ای دارای دستورالعمل مخصوص به خود است و نویسندگان مقالات باید مقاله خود را در فرمت مجله مورد نظر خود تنظیم کنند. علت تاکید و حساسیت مجلات روی فرمت بندی مقالات، اینست که مقالاتی یکپارچه با شکل ظاهری استاندارد در رده چاپی داشته باشند تا بهترین تجربه را در خوانندگان ایجاد کنند.

این فرمت و چهارچوبهای مشخص مجله معمولا در سایت خود مجله اعلام می شود. علاوه بر بیان اصول اولیه فرمت بندی در سایت مجله بخشی هم با عنوان راهنمای نویسندگان وجود دارد که خواسته ها و انتظارات مجله از نویسنده و مقاله را بیان نموده است و راهنمایی بسیار خوبی برای نویسندگان میباشد. بنابراین ضروریست که قبل از سابمیت مقاله، این بخش مطالعه شود. این کار می‌تواند فرآیندی خسته‌کننده باشد، به‌خصوص اگر مجله‌ای مقاله شما را ریجکت کرده و مجبورید فرمت مقاله خود را تغییر داده و به مجله دیگری ارسال کنید.

فرمت تمام مقالات علمی شامل عنوان، چکیده، مقدمه، روش‌ها، بحث و نتیجه‌گیری، نتایج و منابع است. عنوان بخش‌‌ها در مقالات انگلیسی (Abstract, Introduction, Method, Result and Discussion, Conclusion, Reference)  همیشه با حروف بزرگ نوشته شده و بلافاصله بعد از عنوان، محتوای آن بخش قرار می‌گیرد. بعد از اتمام هر بخش، عنوان و محتوای بخش بعدی در همان صفحه بدون هیچ فاصله ‌ای نوشته می‌شود.

برخی از مجلات در مورد نحوه نام‌ گذاری نمودارها، شکل‌ها و جدول‌ها و موارد دیگر دستورالعمل خاصی دارند که متفاوت از ژورنال دیگر است. در مجلات فارسی در قسمت “راهنمای نویسندگان” و در ژورنال‌های خارجی در قسمتGuide for author در مورد فرمت مقالات ارسالی توضیح داده شده و معمولاً یک قالب آماده تحت عنوان Template به‌صورت ورد یا لاتکس ارائه شده است. بهتر است این فایل را دانلود کرده و هر بخش از مقاله خود را در قالب آماده ارائه شده کپی کنید. فرمت مقالات فارسی و انگلیسی تقریبا یکسان می‌باشد. البته مواردی از جمله فونت و سایز و رنگ نوشته ها و نحوه قرارگیری تصاویر و جداول ممکن است متفاوت باشد اما فرمت کلی یکسان است.

قالب بندی تخصصی مقاله در موسسه سینا

فرمت مقاله از جمله مواردیست که داوران مجلات حساسیت زیادی روی آن دارند. لذا برای پیشگیری از وارد شدن ایرادات احتمالی از سوی مسئولین مجله و سهولت و سرعت در روند داوری مقالات، باید فرمت ‌بندی به طور دقیق و کاملا تخصصی انجام گیرد. در مواردی که ایرادات فرمت ‌بندی مقاله بیش از حد باشد، احتمال دارد مقاله قبل از اینکه به بخش داوری برسد توسط سردبیر ریجکت یا برای اصلاح به نویسنده پس فرستاده شود و هر دفعه بابت داوری مجدد هزینه ای از نویسنده دریافت شود. پس میتوان گفت اعمال فرمت بندی دقیق در مقاله در واقع ضامن صرفه جویی در زمان و هزینه نویسنده خواهد بود.

 به دلیل اهمیت این موضوع، موسسه سینا در یک بخش اختصاصی با بکارگیری تخصص و مهارت کارشناسان خبره در این زمینه، تمام امور فرمت بندی مقاله را در کوتاهترین زمان ممکن به متقاضیان این خدمات ارائه میکند. زیرا فرمت بندی مقاله نیازمند تخصص و تجربه کافی در این زمینه است. از آنجایی که موسسه سینا در این حوزه کارنامه درخشانی دارد، این تضمین به شما داده میشود که فرمت بندی مقالات توسط مجربترین کارشناسان ما با دقت و ظرافت تمام و دقیقا مطابق با ضوابط مجله انتخابی شما انجام خواهد گرفت. این موسسه با تجربه چند ساله و با اتکا به کادر مجرب خود کلیه خدمات مربوط به امور پژوهشی از جمله چاپ مقاله را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به پژوهشگران و دانشجویان عزیز ارائه میکند. کافیست برای بهره مندی از این خدمات، بصورت آنلاین ثبت سفارش کنید تا امور مربوط به فرمت بندی، ترجمه، ارسال و چاپ مقاله شما در اسرع وقت به جریان بیفتد.

بیشتر بخوانید:

نحوه فرمت بندی مقاله ISI

فرمت مقالات علمی

هزینه فرمت بندی مقاله

فرمت بندی مقاله در کمترین زمان

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام