سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

قبولی در مصاحبه دکتری با چاپ مقاله

انتشار 4 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

برای قبولی در مصاحبه دکتری داشتن رزومه علمی و سابقه پژوهشی بسیار اهمیت دارد و یکی از روش های تقویت توانایی های پژوهشی، چاپ مقاله در نشریات معتبر علمی از جمله ISI، Scopus، ISC و... می باشد.

قبولی در مصاحبه دکتری با چاپ مقاله

با توجه به اینکه پذیرش دانشجویان در مصاحبه دکتری علاوه بر آزمون عملی به موفقیت در مرحله مصاحبه نیز بستگی دارد و سهم مصاحبه 50 درصد است لذا تقویت سوابق پژوهشی برای کسب امتیاز در مصاحبه ضروری است. و می دانیم که هیچ چیز به اندازه چاپ مقاله در مجلات معتبر در نشان دادن توانایی های علمی و پژوهشی داوطب تاثیرگذار نیست.  داشتن مقلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی، مقالات ISI، مقالات Scopus، مقالات ISC و... در رزومه پژوهشی می تواند تضمین کننده موفقیت داوطلبان در مصاحبه دکتری باشد.

40 درصد نمره ی مصاحبه آزمون دکتری به سوابق پژوهشی داوطلب بستگی دارد که از این میان 32 امتیاز مربوط به چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی است.  از بین انواع مجلات، مقالات علمی –پژوهشی (داخلی و خارجی ) مرتبط با رشته، بیشترین امتیاز را نسبت به مقالات علمی-ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی و یا مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی و خارجی) دارد.

جدول نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی (حداکثر ۴۰ امتیاز)

نحوه ی ارزیابی

حداکثر امتیاز

نوع فعالیت

ردیف

هر مقاله تا ۷ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء- گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز- برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز

 

22 امتیاز  

مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی۲-۱ گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران۳-۱ برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر

 

1

هر مقاله تا ۲ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

6 امتیاز

مقالات علمی-ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی

2

خارجی ۲ و داخلی ۱ امتیاز

4 امتیاز

مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر(داخلی یا خارجی)

3

در عرصه تحقیق و پژوهش افرادی موفق می شوند که شناخت دقیق و کاملی از اصول پژوهش داشته باشند و بتوانند نتایج تحقیقات خود را به بهترین شکل در قالب های مختلفی از جمله مقاله ارائه دهند تا مورد استفاده دیگران قرار گیرد. در این صورت داوطب شانس بیشتری برای پذیرش در مصاحبه دکتری خواهد داشت چراکه برای مصاحبه کنندگان دستاوردهای پژوهشی داوطلب از جمله چاپ مقاله، گواهی  کنفرانس ها، چاپ یا ترجمه کتاب و... اهمیت بسیار زیادی دارد.

مقاله ای که محتوای آن از کیفیت علمی بالایی برخوردار باشد و بتواند برای چاپ از مجلات معتبر پذیرش بگیرد در افزایش امتیاز برای قبولی مصاحبه دکتری نقش موثری دارد. و هرچه اعتبار و ضریب تاثیر مجلات بیشتر باشد امتیاز بیشتری به نویسندگان تعلق می گیرد. بنابراین در انتخاب مجله برای چاپ مقاله باید دقت شود.

 پیشنهاد می شود به منظور راحتی داوری، غلبه بر  استرس و  همچنین صرفه جویی در زمان، برای معرفی خود رزومه ای کامل حاوی تمامی سوابق علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود تهیه و ارائه نمایید تا داوران با دقت بیشتر و به طور کامل به بررسی سوابق پژوهشی شما بپردازند.

تصویر

تفاوت چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی 

  • تفاوت در هزینه پذیرش و چاپ مقالات: معمولا هزینه پذیرش و چاپ مقالات در ژورنالهای خارجی به مراتب کمتر از ژورنالهای داخلی است.
  • تفاوت در داوری مجلات: معمولا پروسه داوری مجلات خارجی کمتر از مجلات داخلی است و در داوری مجلات داخلی سخت گیری های بیشتری اعمال می شود.
  • نوع چاپ مقالات: ممکن است برخی مجلات خارجی (مجلات بدون ایمپکت) بصورت تضمینی (70 الی 80 درصد) به چاپ برسند، اما مجلات داخلی، طبق قانون وزارت علوم، حق قرارداد با هیچ موسسه ای را ندارند.
  • اعتبار: همان طور که می دانید مجلات JCR در رتبه اول رتبه بندی اعتبار در بین مجلات بین المللی قرار دارند، در داخل کشور هم مجلات علمی پژوهشی داخلی دارای اعتبار بالای پژوهشی هستند و آنها را با مقالات JCR در یک سطح می دانند.

خدمات موسسه سینا در اکسپت و چاپ تضمینی مقاله ISI

  • مشاوره در جهت ارائه موضوعات به روز پژوهشی
  • استخراج مقاله از پایان نامه و طرح های پژوهشی
  • ارتقای کیفی مقالاتی که قبلا در داوری ریجکت شده اند
  • ترجمه تخصصی مقالات فارسی به مقالات انگلیسی توسط
  • ساختار بندی مقاله بر اساس فرمت مورد تایید مجله مورد نظر
  • انتخاب مجله مناسب
  • ارسال مقاله به مجلات و انجام تمامی مکاتبات لازم جهت تسریع فرآیند داوری
  • مشاوره برای اصلاح نمودن کامنت های داوران و بالا بردن شانس پذیرش مقاله
  • دریافت پذیرش اکسپت نهایی مقاله
  • Proofing  مقاله بر اساس استراتژی استاندارد مقاله
  • پیگیری از سردبیر مجلات جهت انتشار و چاپ فوری مقاله در مجله
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام