سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

قیمت اکسپت مقاله Scopus

انتشار 20 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

یکی از پایگاههای معتبر نمایه کننده مجلات و ژورنال های علمی، پایگاه اسکوپوس است که طیف گسترده ای از مجلات علمی تخصصی مانند پزشکی و مهندسی و علوم پایه را تحت پوشش قرار داده است.

قیمت اکسپت مقاله Scopus

یکی از پایگاههای معتبر نمایه کننده مجلات و ژورنال های علمی، پایگاه اسکوپوس است که طیف گسترده ای از مجلات علمی تخصصی مانند پزشکی و مهندسی و علوم پایه را تحت پوشش قرار داده است. مجلات این پایگاه، بخاطر کیفیت و اعتبار بالای بین المللی، در بین دانشجویان و اساتید دانشگاهها بسیار محبوب بوده و جایگاه ویژه ای در مجامع علمی دارد. ژورنال های پایگاه اسکوپوس جز سه نمایه معتبر مورد تایید وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد می باشد. از این رو گرایش بالایی نسبت به چاپ مقاله در این مجلات وجود دارد. از آنجایی که یکی از معیار های انتخاب مجله برای نویسندگان مقالات علمی، فاکتور هزینه دریافتی مجله برای پذیرش و چاپ مقاله است، در این گفتار قصد داریم به بررسی مجلات اسکوپوس از این منظر بپردازیم. 

انواع مجلات علمی بر اساس دریافت هزینه

مجلات از نظر دریافت هزینه، به دو دسته ژورنال های open access (مجلات پولی) و ژورنال های close access (مجلات رایگان) تقسیم بندی می شوند. مجلات پولی، مجلاتی هستند که برای تامین مخارج خود، هزینه پذیرش و چاپ مقالات را از نویسندگان مقالات دریافت می کنند و پس از پذیرش، مقاله را در سایت خود نمایه میکنند و مخاطبین آنها می توانند آن را بصورت رایگان دانلود نمایند. مجلات رایگان نیز مجلاتی هستند که برای پذیرش و چاپ مقاله از مولف مقاله هزینه ای دریافت نمی کنند و  مقاله را بعد از پذیرش، به صورت پولی در سایت خود قرار می دهند و مخاطبین و کاربران سایت، برای دانلود مقاله، باید به مجله هزینه ی آن را بپردازند. 

مجلات اسکوپوس

مجلات نمایه شده در اسکوپوس (scopus) در مقایسه با پایگاه Web of science مربوط به موسسه ISI Thomson حدود 20 درصد پوشش بیشتری از ژورنال ها را شامل میشود. همانند پایگاه isi که برای سنجش کیفیت مجلات و ارزش دهی به مقالات نمایه شده، از فاکتوری بنام ایمپکت فکتور استفاده می کند، پایگاه اسکوپوس نیز از فاکتوری بنام " qurtile score "  برای رتبه بندی مجلات خود استفاده میکند. در واقع این پایگاه مجلات خود را به چهار بخش Q1، Q2، q3 ، Q4 تقسیم بندی می کند. مقالاتی که در حد فاصل Q1 و q2 قرار می گیرند، مجلات بسیار معتبری هستند که داوری زمانبر و سختگیرانه دارند و برای اهداف بلند مدت مانند دفاع از پایان نامه دکتری، فارغ التحصیلی و دریافت اپلای از دانشگاه های برتر دنیا، گزینه مناسبی برای چاپ مقاله هستند. مقالاتی که در حد فاصل q3 و q4 قرار می گیرند، مجلات معتبری هستند که نسبت به مجلات Q1 و q2، داوری کوتاه مدت و راحتتری دارند. این مجلات برای اهدافی مانند کسب دو نمره پایان نامه، تقویت رزومه برای شرکت در مصاحبه دکتری و دریافت اپلای از دانشگاه های درجه دوی خارجی، مناسب هستند.

محاسبه مقدار Q برای مجلات نمایه شده در اسکوپوس

1. مقدار Q مجلات را می‌توان از طریق سایت www.scimagojr.com مشاهده کرد.

2. در صفحه باز شده، در قسمت جستجو، نام مجله و یا ISSN را وارد نمایید.

3. اگر بر اساس نام مجله، جستجو کنید ممکن است تمامی مجلاتی که نام مشابه با مجله مورد نظر شما دارند را برایتان نمایش دهد.

4. در صورتی که با ISSN جستجو کنید، صرفا مجله مورد نظر را برای شما نمایش خواهد داد.

5. در صفحه باز شده کلیه اطلاعات مربوط به مجله مورد نظر نمایش داده شده و میتوانید از این اطلاعات برای انتخاب قطعی مجله استفاده کنید.

هزینه پذیرش و چاپ مقاله SCOPUS در موسسه سینا

بازه زمانی داوری مجلات SCOPUS کمتر از مجلات ISI، PUBMED بوده و معمولا بین 20 روز تا یک ماه هست. هزینه اکسپت مقاله در این مجلات بسته به نوع مقاله و مجله متفاوت بوده و از آنجایی که جزو ژورنالهای خارجی محسوب میشوند و هزینه ها باید به دلار پرداخت شوند، با توجه به نوسانات قیمت دلار هزینه ها متغیر می‌باشند. کارشناسان موسسه سینا با دریافت چکیده مقالات شما می تواند مجلات معتبر و مرتبط با موضوع مقاله شما معرفی کند تا بدون اتلاف وقت بتوانید برای انتخاب مجله تصمیم بگیرید. اگر آشنایی کافی با فرایند ارسال و چاپ مقاله ندارید و یا برای اولین بار اقدام به نگارش و چاپ مقاله میکنید، می توانید تمام امور مربوط به چاپ مقاله خود را به موسسه سینا بسپارید تا تمام مراحل ارسال، پذیرش و چاپ را در کمترین زمان برای شما انجام دهد. برای ثبت سفارش و یا کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه های به روز چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس میتوانید از طریق راههای ارتباطی موسسه اقدام فرمایید. 

بیشتر بخوانید:

هزینه اکسپت مقاله در مجلات اسکوپوس

راهنمای نمایه سازی در اسکوپوس Scopus

مراحل چاپ مقاله SCOPUS

نحوه شناسایی مجلات اسکوپوس Scopus

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام