سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

قیمت چاپ مقاله JCR

انتشار 4 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

اغلب دانشجویان و محققین معمولا برای چاپ مقالات علمی خود، بسته به هدفی که برای رسیدن به آن تلاش میکنند، مجلات مختلفی را برای ارسال مقاله انتخاب میکنند.

قیمت چاپ مقاله JCR

اغلب دانشجویان و محققین معمولا برای چاپ مقالات علمی خود، بسته به هدفی که برای رسیدن به آن تلاش میکنند، مجلات مختلفی را برای ارسال مقاله انتخاب میکنند. چنانچه در عرصه های مهمتری همچون دفاع از رساله دکتری، عضویت در هیئت علمی دانشگاهها و ارتقاء رتبه علمی و کسب اعتبار در مجامع علمی به دیده شدن مقالات خود و مورد استناد قرار گرفتن توسط سایر محققین در سطح بین المللی نیاز داشته باشند، چاپ مقاله در مجلات علمی مطرح و معتبر جهانی که مورد تایید مراکز علمی سراسر دنیاست اهمیت بیشتری پیدا میکند. مبحث مهم دیگر هزینه چاپ مقاله در این نوع مجلات است که برای محققین مطرح است. هزینه چاپ مقاله در برخی از مجلات معتبر بسیار بالاست و پرداخت آن هم از توان برخی از محققین خارج بوده و هم بدلیل محدودیتها و تحریمهای مالی کشور، پرداخت هزینه های دلاری اغلب با مشکل مواجه میگردد. 

در این میان، مجلات فیک زیادی وجود دارند که از محدودیت مالی این افراد سو استفاده کرده و ادعای چاپ رایگان مقالات را دارند و برخی نیز از روی ناآگاهی و یا عجله و نداشتن فرصت کافی برای سرچ و انتخاب مجله مناسب، چاپ مقاله خود را به این مجلات میسپارند. به همین دلیل ارائه اطلاعات در خصوص راههای شناخت مجلات معتبر و روشهای بررسی شاخص های مختلفی که مختص این مجلات است، امری ضروری بنظر میرسد. این اطلاعات به خصوص برای اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نیز بخش های معاونت پژوهشی در دانشگاه به منظور رتبه بندی مقالات افراد بسیار کمک کننده خواهد بود.

یکی از معتبر ترین نمایه های علمی دنیا که چاپ مقاله در آنها رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه ندارد، مجلات JCR هستند. این مجلات دارای ایمپکت فاکتور (ضریب تاثیر) بوده و داوری در آنها چندمرحله ای، زمان بر و بسیار سخت گیرانه است و فقط مقالاتی مورد پذیرش قرار می گیرند که استاندارد های لازم را برای چاپ مقاله داشته باشند. از طرفی به دلیل رایگان بودن، متقاضیان زیادی برای چاپ مقاله در این مجلات وجود دارد و به همین دلیل نرخ پذیرش در آنها پایین است. این دست از مجلات با هیچ موسسه ای برای چاپ تضمینی مقاله همکاری ندارند. با این وجود، نخبگان و کارشناسان موسسه سینا با اعمال اصلاحات لازم بر روی مقالات علمی شما و تنظیم آنها در فرمت درخواستی مجلات jcr، این اطمینان را به شما میدهند که به پشتوانه سابقه چندین ساله خود در حوزه دریافت اکسپت از مجلات معتبر و مطرح دنیا، از پس این مهم برخواهند آمد. اما برای آشنایی بیشتر با مجلات jcr، در ادامه میخواهیم به بررسی این مجلات بپردازیم.

مجلات JCR 

معتبرترین مجلات علمی، مجلاتی هستند که در JCR نمایه می شوند. ورود مجلات به JCR بسیار سخت است و حتی پس از ورود به JCR نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند. جی سی ار برای اینکه در راستای تحقیقات به محقق کمک کند و این امکان را  فراهم سازد که بتوان مهم‌ترین مجلات مورد نظر را با یکدیگر مقایسه کرد، اطلاعات زیر را در اختیار وی قرار می‌دهد:

• مجله‌هایی که بیش‌ترین تعداد استنادات در یک زمینه تخصصی خاص را شامل می‌شوند؛

• به روزترین مجلات در یک زمینه تخصصی

• مجلات با بالاترین ایمپکت فاکتور در یک زمینه تخصصی

• مقالات با بالاترین تعداد چاپ در یک زمینه تخصصی

• اطلاعات دسته‌بندی موضوع به عنوان معیار سنجش

همانطور که قبلا اشاره شد، چاپ مقاله در این مجلات به آسانی چاپ مقالات در مجلات دیگر نبوده و حتما باید مقاله شما در اسکوپ مجله باشد چون هر کدام از این مجلات به یک تخصص و حوزه موضوعی خاصی پرداخته و فقط مقالات به روز، کاربردی و پرمحتوا را صرفا در همان حوزه پذیرش و چاپ میکنند. به همین دلیل باید در انتخاب مجله از بین مجلات jcr، این فاکتورها را مد نظر داشته باشید. اما اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید و یا با محدودیت زمانی برای بررسی مجلات روبرو هستید، این کار را به متخصصین موسسه سینا بسپارید. کارشناسان ما پس از انجام بررسی های لازم و گزینش مجلات jcr مناسب برای مقاله شما، لیست این مجلات را در اختیار شما قرار داده و پس از انتخاب مجله توسط شما، ترجمه تخصصی، فرمت بندی، ویراستاری، اعمال روش رفرنس دهی تعیین شده از سوی مجله، رفع موارد سرقت ادبی و پارافریز آنها را بر روی مقالات شما انجام میدهند و شما را به اکسپت و چاپ مقاله در ژورنال انتخابی خود قدم به قدم نزدیکتر میکنند.

بیشتر بخوانید:

پذیرش و چاپ مقاله JCR

مزایای چاپ مقاله JCR برای اساتید و دانشجویان

چگونه مجلات JCR را از مجلات بدون ایمپکت تشخیص دهیم؟

لیست مجلات jcr مورد تایید وزارت علوم

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام