سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

راه های موفقیت در آزمون آیلتس

انتشار 28 خرداد 1397
مطالعه 7 دقیقه

تکنیک های فراوانی در هر بخش از آزمون آیلتس ( آن را آیلتز نیز تلفظ می کنند) ( IELTS ) وجود دارند که لازم است بیاموزید، اما 12 تکنیک زیر در عین سادگی مفید ترین تکنیک هایی هستندکه برای موفقیت در آزمون آیلتس ( IELTS )  لازم هستند. در ادامه با این تکنیک ها آشنا خواهید شد.

راه های موفقیت در آزمون آیلتس

تکنیک های موفقیت در آزمون آیلتس

1. يك دقيقه طلايي شروع آزمون

شروع آزمون معمولا با بخش شنیداری می باشد. برای بسیاری از داوطلبان ، پاسخ دادن به سوالات بخش شنیداری کمی مشکل می باشد. زیرا باید تمرکز بالایی داشته باشید تا همزمان هم به وویسی که پخش می شود گوش دهید و هم سوالات را پاسخ دهید. 60 ثانیه اول آزمون شما فرت دارید تا گذرا به سوالات شنیداری نگاه کنید و زیر کلمات کلیدی سوال و پاسخ انها خط بکشید. این به شما کمک می کند تا پاسخ صحیح را سریعتر پیدا کنید. درک و فهمیدن تمام متن شنیداری که برای شما پخش می شود، لازم نیست. اینکه بتوانید همان کلمات کلیدی که زیرش خط کشیده اید را در متن شنیداری تشخیص دهید به راحتی خواهید توانست به سوالات جواب دهید. سعی کنید از این فاصله زمانی خوب استفاده کنید. 

2. دقيقا بدانيد كه چه نوع اطلاعاتي را بايد پاسخ بدهيد

فراموش نکنید که مهمتر از گوش كردن يا خواندن براي يافتن جواب، درك دقيق سوال می باشد، ‌هميشه به سوال خوب دقت كنيد و نوع پاسخ را تشخيص دهيد، درک دقیق سوال و مشخص کردن اینکه چه چیزی سوال خواهد بود، موثر ترین تکنیک است.

  • آيا پاسخ ، يك شماره خواهد بود؟
  • يك اسم خواهد بود؟
  • نام يك مكان خواهد بود؟
  • از لحاظ گرامري پاسخ به چه گروهي تعلق مي گيرد؟
  • آيا من به دنبال فاعل هستم؟ آیا من به دنبال يك صفت هستم؟

اين پيش بيني نوع پاسخ، به شما كمك مي نماید كه تنها به شكار جواب بنشینید، و به راحتي كلماتي را كه نمي توانند جواب باشند،  فيلتر كنيد.

3.مترادف کلمات مهم را یاد بگیرید

گاهی در متن سوال از کلماتی استفاده شده است که در متن شنیداری به آن کلمه اشاره نمی شود و در مقابل از مترادف آنها استفاده می شود. دانستن مترادف کلمات مهم به شما کمک زیادی خواهد کرد. زیرا این حالت در سوالات ریدینگ هم دیده می شود. این یک تست مهارتی در سوالت آزمون آیلتس می باشد تا میزان تسلط داوطلب را در خصوص لغات انگلیسی بسنجند.

4. به دو گزينه True/False/Not Given حساس باشيد.

یکی از اشتباهات واضح که توسط داوطلبان ایجاد شده است این است که نمی توانند با سوالاتی که بصورت True - False هستند، مقابله کنند. این نوع سوالات چالشی رو در قسمت ریدینگ آزمون آیلتس مشاهده میکنید. گاهی بی توجهی به این کلمات در متن سوال باعث می شود یک سوال خیلی ساده که شاید جواب آن را هم می دانستید، اشتباه پاسخ دهید. 

5. پاسخ سوال شنیداری را با خواندن سوال پیش بینی کنید.

گاهی اشتباه شنیده  شدن یک کلمه که دارای تلفظ مشابه با کامله دیگری است،  باعث انتخاب گزینه اشتباه می شود. در این حالت، متن سوال به شما کمک می کند که تشخیص دهید تلفظی که شنیده اید مربوط به کدام کلمه است. برای مثال متن سوال شما دارای کلماتی مانند پرواز، و جریان هوا و هواپیما  است. در هنگام گوش دادن به متن وویس همان سوال شما کلمه ای با تلفظ پیپر را می شنوید. این تلفظ مربوط به دو کلمه Pepper و Paper است ( البته با یک تفاوت جزئی در تلفظ بریتیش و آمریکایی). در این صورت شما با توجه به متن سوال می توانید حدس بزنید که کاغذ نسبت به فلفل می تواند پاسخ صحیح تری باشد.  لحجه هاي مختلف گاه واقعا باعث اشتباه می شوند، آنچه شنيده ايد را با توجه به موضوع داستان تحلیل كنيد.
مورد دیگر اینکه آنچه می شنوید و می نویسید باید از لحاظ گرامری درست باشد. دقت کنید که در آزمون آیلتس (IELTS )  دقیقا آنچه می شنوید باید بر روی کاغذ آورده شود و شما مجاز به تغییر ساختار گرامری آن نیستید، مثلا نمی توانید به جای نامی که شنیدید، صفت آن را بنویسید. بنابراین اگر آنچه می شنوید از لحاظ گرامی نمی تواند با جواب سوال هماهنگ باشد، احتمالا آنچه فکر می کنید شنیده اید آنچه گفته شده نیست و یا پاسخ شما نیست.

6. لغت هاي نا آشنا را با توجه به موضوع داستان معني كنيد.

دایره لغات انگلیسی بسیار گسترده است و شما هر چقدر هم که کتاب و منابع مختلف را خوانده باشید بازهم در جلسه آزمون با لغاتی مواجه می شوید که تا به حال به چشمتان نخورده اند.  در این صورت شما با کمک کلمات دیگر متن می توانید مفهوم کلی جمله را دریابید. سعي كنيد كه ديد كلي نسبت به داستان یا متن داشته باشید. ين تكنيك هم در Listening‌ و هم در Reading ‌ به شما كمك مي كند كه معني كلماتي را که درست نشنيده ايد يا نمي شناسيد به شكل تقريبي حدس بزنيد.

مثال Listening:

This cot is better, since it has larger space for your baby to sleep

حال اگر معني كلمه Cot را نمي دانيد، مضطرب نشويد، به آنچه شنيديد فكر كنيد،‌ به راحتي حدس خواهيد زد كه Cotمكاني براي خوابيدن كودكان است ... يعني همان تخت کودکان نوزاد كه معمولا حفاظ دارد.

7. از دست ندادن زمان در پاسخگویی به سوالات شنیداری

در ضمن مهم است كه همواره سوال بعدي را نيز زير نظر داشته باشيد، اين امر باعث آرامش شما خواهد شد كه سوال بعدي را از دست نداده ايد، اين تكنيك هم در Listening‌ و هم در Reading‌ حياتي است، بنابراين توصيه مي شود كه هميشه دو سوال را همزمان در حافظه خودتان نگه داريد و به جستجو يا انتظار جواب باشيد.

8. از آنچه بین پاسخ ها در بخش Listening نوشته شده بعنوان مکان یاب استفاده کنید.

لازم به ذکر است که مطالبی که بین دو نقطه چین در بخش Listening نگاشته شده اند، به شما کمک می کنند که ردیابی کنید که گوینده به چه سوالی رسیده است، این مطالب را با استرس نخوانید و تنها به آنها به شکل یک نشانه توجه داشته باشید، بهترین تشبیه تابلوی راهنمایی است که در جاده به شما می گوید مثلا" 20 کیلومتر به تهران " . شما با نگاه کردن به این نوشته ها متوجه می شوید که هنوز وقت کافی برای خواندن سوالات بعدی دارید و گوینده هنوز به سوال بعدی نرسیده است، به این ترتیب با آرامش و زمان کافی پاسخ سوال قبلی را می نویسید و یا سوال های بعدی را می خوانید.

9. مراقب باشيد امكان تغيير عقيده گوينده يا نويسنده زياد است.

باید خاطر نشان کرد که معمولا از Section2‌ به بعد، چه در آزمون Listening‌ و چه در آزمون Reading امكان تغيير نظر وجود دارد، بايد صبور باشيد و مطلب را تا آخر بشنويد يا بخوانيد  و سپس پاسخ نهايي را كه به نظر شما درست است يادداشت كنيد، مباد كه از هيجان پيدا كردن جواب باقي مكالمه را گوش نكنيد  و فقط شروع به نوشتن كنيد، يا از خواندن باقي متن صرف نظر كنيد. معمولا هنگامی که داوطلب با خوشحالی در حال نوشتن پاسخ است، گوینده نظرش را تغییر می دهد و با عبارتی مانندHold on!  نظر جدیدی را بعنوان پاسخ پیشنهاد می کند.

10. سوالهاي كه پشت سر هم آمده را شناسايي كنيد و آماده خلاصه نويسي يا نگه داري در ذهن باشيد.

از علت هاي اصلي جاماندن در آزمون Listening ، غفلت از سوالاتي است كه درست پشت سر هم عنوان مي شوند، ‌اين سوالات اين اشتباه را تقويت مي كنند كه در هيجان نوشتن پاسخ اولين سوال، تمركز براي شنيدن پاسخ سوال بعدي را از دست بدهيد، توصيه مي شود كه در آغاز آزمون سوالات بخش Listening را كه در يك سطر و بدون فاصله قرارداده شدند با يك نگاه سريع شناسايي كنيد و منتظر نوشتن هر دو جواب بمانيد، لازم نيست كه جوابها را كامل ياد داشت كنيد، در پایان آزمون  به شما ده دقيقه وقت داده خواهد شد كه پاسخ هايتان را پاك نويس كنيد، فقط فراموش نكنيد كه اين زمان اضافی براي آزمون Listening است نه براي بقیه بخش های آزمون آیلتس ( IELTS ) .

11. در تست هاي چند گزينه اي فقط سوال ها را بخوانيد.

از آنجا که وقت برای خواندن و نوشتن به اندازه کافی در طول آزمون وجود ندارد، هرگز از صرف کردن وقت زیاد برای انتخاب گزینه مناسب یک سوال صرف نکنید. برخی از سوالات دارای گزینه های کوتاه است. شما به راحتی می توانید با پاسخ سریع به این سوالات، زمان اضافی برای سوالات بلند ذخیره کنید. گاهی با خواند سوال بدون آنکه تمام گزینه ها را بخوانید می توانید در ذهنتان پاسخ صحیح را پیدا کنید. در نتیجه با خواندن تمام گزینه ها زمان خود را هدر ندهید.

12. Writing IELTS را از Task2 شروع کنید

آیا می دانید که Task 2 امتیازی به مراتب بیشتر از Task 1 دارد؟ با این حال، اکثر داوطلبان وقت کافی برای تکمیل Task 2 ندارند، با توجه به این که Task2 دشوارتر است، بهترین راه این است که ابتدا Task2 را پاسخ دهید و سپس به سراغ Task 1 بروید . 40 دقیقه زمان برای پاسخگویی به این بخش دارید.

این 12 تکنیک به شما کمک می کند نتیجه بهتری در آزمون خود بگیرید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام