سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

راه های تشخیص ISI بودن مجله

انتشار 22 اردیبهشت 1397
مطالعه 1 دقیقه

یکی از مشکلات اصلی دانشجویان و محققین جوان، عدم تشخیص مجلات معتبر ISI از غیر ISI برای چاپ مقاله خود می باشد.

راه های تشخیص ISI بودن مجله

معمولا دانشجویان بعد از اینکه مقاله خود را می نویسند به دنبال مجله ای برای چاپ مقاله خود هستند و همیشه این دغدغه را دارند که نکند این مجله، مجله معتبری نباشد. به این منظور امروز می خواهیم راه هایی را برای تشخیص مجله های isi از غیر isi را بیان کنیم تا به راحتی بتوانید مجله معتبر isi را پیدا کنید.

باید توجه داشته باشید که isi بودن یک مجله همیشگی نیست یعنی به این فکر نکنید که فلانی پارسال در فلان مجله مقاله خود را چاپ مقاله  کرد و مجله isi ای بود پس امسل هم isi ای خواهد بود خیر. در موسسه isi هرساله معیار ها برای انتخاب مجله isi تغییر میکند و بعضی تازه به این حیطه وارد می شوند و بعضی نیز از آن خارج می شوند.

 پس بهترین کار برای تشخیص یک مجله مراجعه به سایت تامسون است. می توانید به قسمت Master Journal List در سایت تامسون بروید و با کد ISSN مجله آن را سرچ کنید و در صورتی که نام مجله پیدا شده و ISSN ورودی یکی بود آنگاه می توان گفت آن مجله isi ای هست و می توانید مقاله خود را جهت چاپ مقاله به آن مجله بفرستید.

حتما قبل از اینکه مقاله خود را به مجله ای برای چاپ مقاله بفرستید بهتر است در مورد آن تحقیق بکنید و آن را در لیست مجلات isi سرچ بکنید تا مطمئن باشید آن مجله جزو مجلات isi هست.

ISI بودن یک مجله را چگونه تعیین کنیم؟

بهترین راه٬ مراجعه به سایت هایی نظیر تامسون است. زیرا همچنان که گفته شد٬ هم تعداد مجلات زیاد است و هم ISI محسوب شدن یک مجله ممکن است همیشگی نباشد. هر نشریه با هر امتیاز علمی در کشور چاپ شود اگر ضریب تأثیرش صفر باشد، در این پایگاه قرار نمی گیرد.

 شاخص های ارزیابی مقاله های علمی

ارزیابی مقاله های علمی یکی از دغدغه های جوامع علمی می باشد. موسسه اطلاعات علمی (ISI ;Information Scientific for Institute)، برای ارزیابی مجله های تحت پوشش فهرست نویسی خود، سه شاخص درنظر گرفته است. این شاخص ها شامل شاخص ضریب تاثیر (Impact Factor  ;IF) ، شاخص فوری (Immediately Index ) و نیمه عمر استناد (Life -Half Cited) می باشند.

شاخص تاثیر( Impact Factor)  اولین بار در سال ۱۹۹۵ توسط گارفیلد بنیان‌گذار موسسه ISI مطرح شد. Impact Factor را ضریب یا عامل تاثیر و نیز شاخص اثرگذاری ترجمه کرده‌اند. شاخص اثرگذاری یکی از سه شاخص استاندارد مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) و از مهم‌ترین شاخص‌های مطرح در حیطه علم‌سنجی می‌باشد. Impact Factor به صورت میانگین تعداد ارجاعات به یک‌مورد قابل استناد نظیر مقاله پژوهشی، مقاله مروری، نامه، شماره اختراع، یادداشت و چکیده در یک مجله علمی در طول یک دوره زمانی معین‌ تعریف‌ شده ‌است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام