سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

راهنماي ارسال مقاله به مجلات

انتشار 29 بهمن 1398
مطالعه 3 دقیقه

در این مقاله سعی شده است نمایه های مجلات و تعاریف اختصاصی توضیح داده شود و راهنمایی هایی برای نویسنده های مقالات ذکر شود . تا دانشجویان و نویسنده مقالات بتوانند برای چاپ سریع و تضمینی مقاله خود در مجلات معتبر اقدام نمایند.

راهنماي ارسال مقاله به مجلات

از بين صدها مقاله دريافتي توسط سردبيران مجلات وژورنال ها دردنيا ،درهر سال بين 5 تا 25 در صد آنها موفق به رسيدن به مرحله چاپ مي گردند. در اين رابطه تقريبا، 40 تا 50 درصد مقالات در مرحله بررسي اوليه رد ميشوند. 30 تا 40 در صد نيزبعد ازمرحله داوري رد مي شوند. 5 در صد نيز در آخرين مرحله يعني بعد از اصلاح اساسي، رد ميشوند. لذا مجله ای باید انتخاب شود که برای پذیرش و چاپ تضمین بیشتری داشته باشد.

عوامل موثر در انتخاب مجله

1 .اعتبار مجله
2 .زبان مجله
3 .تناسب محتوايي
4 .محل نمايه شدن مجله 

در داخل ایران 3 نوع مجله علمی وجود دارد:

- علمی پژوهشی : بالاترين رتبه علمي را از بین مجلات داخل ایران ، مجلات علمی-پژوهشی به خود اختصاص می دهد که برای تحصیلات تکمیلی، دوره دکتری و دفاع و جذب هیات علمی مورد نیاز هستند.

- علمی ترویجی: خلاصه كردن و استنتاج مباحث و ايده هاي ديگران است، بدون اينكه نویسنده چيز جديدي به آن اضافه كند. اصولا مقالات علمي ترويجي را كسي مي نويسند كه در آن حوزه متبحر باشد.

- علمی تخصصی: معمولا وابسته به برخي سازمانها و نهادهاي خاص بوده و مباحث تخصصي در يك زمينه را صرفا به منظور اطلاع رساني و بالا بردن آگاهي هاي قشر خاصي از افراد جامعه در زمينه هاي تخصصي را مطرح مي كنند.( لازم به ذکر می باشد اين مقالات هيچگونه امتيازي از وزارت علوم ندارند).

مجلات خارجی در 4 پایگاه معتبر نمایه می شوند:

- ISI : اين گروه از مجلات معتبرترين و پرطرفدارترين مجلات در جهان مي باشند كه امتياز پژوهشي بالايي نسبت به بقيه مجلات دارند. مجلات ISI براساس اينكه داراي ضريب تاثير يا ايمپكت فاكتور (factor impact )باشند، به 2 گروه مجلات LISTED ISI بدون ضريب تاثير و مجلات JCR ضريب تاثير دار تقسيم مي شوند. گروه دوم يعني مجلات JCR از ارزش و امتياز بالايي برخوردارند و كمتر مقالاتي موفق به چاپ در اين مجلات مي شوند، زيرا داوري اين مجلات بسيار تخصصي بوده و تنها مقالاتي كه داراي موضوعات ناب باشند و محتواي بدون ايراد ساختاري و گرامري داشته باشند مورد پذيرش قرارمي گيرند. اما مجلات LISTED ISI به اين اندازه سخت گير نبوده و با توجه به رای زنی موسسه سینا در این مجلات، پذيرش مقالات در آنها تضمین بالاتری دارد. از طرفي بازه زماني داوري اين مجلات نسبت به مجلات JCR كمتر است.

- Scopus: گروه ديگري از مجلات وجود دارند كه ازلحاظ اعتبار و رتبه هم سطح مجلات ISI هستند، اما در پايگاه ديگري تحت عنوان اسكوپوس (scopus) نمايه مي شوند. يك مجله همزمان ميتواند هم در SCOPUS و هم در ISI نمايه شده باشد. 

- ISC : اين گروه از مجلات كه تحت عنوان مجلات پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ناميده مي شوند، از لحاظ امتياز پژوهشي در مقام سوم قرار دارند. اين پايگاه با هدف ايجاد پل ارتباطي علمي بين محققين كشورهاي اسلامي ايجاد شده است و امروزه نزديك به 57 كشور در آن عضو هستند.

- Pubmed : گروه ديگري از مجلات كه در ميان محققين رشته هاي پزشكي محبوبيت زيادي دارند و حاوي اطلاعات بيبليوگرافي پژوهشي براي تمام رشتهاي علوم پزشكي و زيست شناسي است. پاب مد مجموعهاي از اطلاعات كيفي مركز ملي اطلاعات زيست فناوري و ساير نهادهاي و سازمانهاي دولتي حوزه سلامت ايالات متحده آمريكا است. اين ديتابيس بطور رايگان براي جهانيان قابل دسترس است.

 

کدام مجله را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب مجله باید توجه شود که مجله دارای اعتبار و مورد تایید وزارت علوم ، بهداشت و دانشگاه ازاد باشد. هم چنین مجله ای باید انتخاب شود که مطلب مورد بحث در مقاله در اسکوپ مجله باشد تا امکان ریجکت مقاله را کم تر نماید.

موسسه سینا برای چاپ مقالات به صورت تضمینی در مجلات خارجی ISIو ISC و Scopus و Pubmed به صورت تضمینی فعالیت داشته و در کم ترین زمان و کم ترین هزنیه مقالات را در پایگاه های خارجی معتبر به چاپ می رساند. دانشجویان و متقاضیان چاپ مقاله می توانند با ارسال مقاله خود یا درخواست استخراج مقاله از پایان نامه خود برای موسسه سینا ثبت سفارش نمایند و یا با شماره تمای موسسه تمای حاصل نمایند تا کارشناسان بسته به رشته و نیاز متقاضی ، لیست مجلات را معرفی نموده و برای اخذ پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر اقدام نمایند.

از دیگر خدمات موسسه سینا : 

- ترجمه تخصصی مقالات به صورت ترجمه طلایی دارای گارانتی کیفی

- تبدیل پایان نامه به کتاب

 
تصویر
 

 

-چاپ کتاب

-کاهش سرقت ادبی مقالات

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام