سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

روند پذیرش مقاله

انتشار 2 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

از آنجایی که مقالات چاپ شده در مجلات معتبر شانس بالاتری برای دریافت پذیرش در مقاطع بالای تحصیلی به ویژه در مقطع دکتری برای نویسندگان آنها فراهم میکنند و نیز  یکی از فاکتور های تعیین کننده در ارزیابی فعالیت های تحقیقاتی و طرح های پژوهشی آنها محسوب می گردد، لذا تب نگارش این مقالات در بین دانشجویان و پژوهشگران خصوصا در دهه اخیر بسیار افزایش یافته است.

روند پذیرش مقاله

از آنجایی که مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر شانس بالاتری برای دریافت پذیرش در مقاطع بالای تحصیلی به ویژه در مقطع دکتری برای نویسندگان آنها فراهم میکنند و نیز  یکی از فاکتور های تعیین کننده در ارزیابی فعالیت های تحقیقاتی و طرح های پژوهشی آنها محسوب می گردد، لذا تب نگارش این مقالات در بین دانشجویان و پژوهشگران خصوصا در دهه اخیر بسیار افزایش یافته است. مقالات علمی تنها در صورتی از سوی مراکز آکادمیک و سایر مراکز علمی معتبر شناخته میشوند که در یکی از مجلات معتبر داخلی و یا خارجی به چاپ رسیده باشند و یا توسط سایت های معتبر و مربوط به حوزه تخصصی و موضوعی مقالات منتشر شوند. 

اگر حتی یک بار تجربه نگارش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داشته باشید حتما میدانید که اینکار بر خلاف تصور اغلب افراد، چندان کار راحتی نبوده و نیاز به تجربه و تخصص و اطلاعات کافی در این زمینه دارد. از این رو موسسه تحقیقاتی سینا در طول سالهای فعالیت خود همواره سعی داشته بهترین و باکیفیت ترین خدمات را در حوزه چاپ مقالات در معتبرترین مجلات دنیا با استفاده از تجربه و تخصص کارشناسان و متخصصان خبره خود در اختیار پژوهشگران و محققین قرار دهد. به همین دلیل توصیه ما به شما اینست که برای دریافت پذیرش مقالات خود و چاپ آنها در ژورنالهای معتبر به تخصص کادر مجرب سینا تکیه کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن و با مناسبترین قیمت اکسپت مقاله خود را دریافت کنید. اما برای اینکار لازم میدانیم شما را قدری بیشتر با روند پذیرش مقاله آشنا کنیم.  

مراحل پذیرش مقاله

در قدم اول نویسنده، مجله ای را از بین مجلات معتبر و متناسب با موضوع مقاله انتخاب میکند. سپس نسخه اولیه‌ مقاله برای سردبیر مجله مورد نظر ارسال می‌شود. سردبیر پس از بررسی و مطالعه مقاله، در صورت پذیرش مقاله آن را به مراحل بعدی برای کنترل کیفیت و بررسی نتایج ارسال می‌کند و در غیر این صورت مقاله ریجکت و به نویسنده باز فرستاده می‌شود.در صورت پذیرش و تایید مقاله در مرحله بررسی و ارزیابی توسط بازرسان و داوران مجله، سردبیر طی ایمیلی نویسنده مقاله را از تغییرات و اصلاحات ذکر شده مطلع کرده و منتظر اعمال تغییرات می‌ماند. در این مرحله نویسنده موظف است تا موارد ذکر شده را (حتی در صورتی که با آن‌ها موافق نباشد)، در نوشته خود به طور دقیق و کامل اعمال کند و مقاله را بار دیگر برای سردبیر ارسال کند. بار دیگر ارزیابی‌ها توسط ادیتور مجله انجام می‌گیرد و در صورت پذیرش مقاله، نویسنده بایستی تا زمان مشخصی نسخه نهایی را به مجله ارسال کند تا مقاله در مجله مد نظر به چاپ برسد.

سردبیر هر مجله‌ای مسئول حفظ و توسعه اعتبار مجله است. بنابراین باید بررسی کند که محتوای مقالات مجله با اهداف و اسکوپ مجله مطابقت داشته و با چاپ تحقیقات و مقالات جدید، جدیدترین یافته های علمی را به جامعه علمی در سراسر دنیا منعکس کند. بنابراین سردبیر اصلی مجله در مورد پذیرش مقاله تصمیم‌گیری می‌کند.

موارد مورد بررسی ویراستاران مجلات برای پذیرش یا رد مقاله

اصالت مقاله و نوآور و کاربردی بودن آن

ارتباط موضوع مقاله با اهداف و اسکوپ مجله

وضوح، پایداری و کیفیت محتوا و نتایج حاصل از تحقیقات انجام گرفته شده.

روند منطقی و صحیح استدلال‌های انجام گرفته در تحقیق.

کاربردهای تئوری و عملی نتایج تحقیقات انجام گرفته.

اعتبار منابع استناد شده در تحقیق.

زمان پذیرش مقاله

مدت زمان پذیرش مقاله برای مجلات مختلف، متفاوت است. زمان بین ارسال مقاله و چاپ مقاله یکی از عواملی است که باید در زمان انتخاب مجله حتما مورد توجه قرار داد. زمان بین ارسال تا چاپ مقاله در سه مرحله تعریف میشود:

- زمان بین سابمیت مقاله تا اولین تصمیم مجله در مورد مقاله

- زمان لازم برای نویسندگان برای اصلاحات خواسته شده توسط مجله

- زمان بین اکسپت مقاله و چاپ مقاله

 زمان لازم برای اصلاح مقاله دقیقا به خود نویسنده بستگی دارد؛ زیرا مقالات مختلف به زمان‌های متفاوتی برای اصلاح و اعمال تغییرات نیاز دارند و شرایط شخصی نویسندگان نیز بر این زمان تاثیر می‌گذارد و کنترل این زمان دست مجله نیست. بنابراین برای قضاوت بین مجلات در مورد زمان بین ارسال مقاله تا چاپ مقاله فقط باید مورد اول و سوم مورد توجه قرار گیرد. مجلات مختلف بازه زمانی متفاوتی برای چاپ مقاله دارند. در بعضی مجلات فرآیند چاپ مقاله ممکن است ۷ روز طول بکشد و در بعضی دیگر ۱۲ هفته. مجلات معمولا در وب‌سایت‌های خود در مورد بازه زمانی چاپ مقاله اطلاعاتی به نویسندگان مقاله ارائه میکنند. به طور کلی تجربه نشان داده، بیشترین تاخیر در چاپ مقاله، به دلیل تاخیر در پرداخت هزینه چاپ مقاله از طرف نویسنده مقاله است.

برای اینکه بتوانید از مزایا و امتیازات پژوهشی مقالات علمی خود در سریع ترین زمان ممکن بهره مند شوید و اکسپت تضمینی مقلات خود را از بهترین و معتبرترین مجلات داخلی و یا خارجی بگیرید، در سایت موسسه سینا بصورت آنلاین ثبت سفارش کنید تا در اسرع وقت اقدامات لازم برای سابمیت و اکسپت مقاله شما اعم از فرمت بندی، ویراستاری، پارافریز، ترجمه تخصصی و رایزنی با مجلات از سوی کارشناسان موسسه سینا انجام گیرد. 

بیشتر بخوانید:

مراحل پذیرش مقاله ISI

پذیرش مقاله در کمترین زمان

پذیرش و چاپ مقاله ISI زبان انگلیسی

پذیرش و چاپ تضمینی مقاله در کدام موسسه سریعتر انجام میشود؟

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام