سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

روش استخراج مقاله از پایان نامه

انتشار 3 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

نگارش و تدوين مقاله علمی برای چاپ در مجلات معتبر داخلی و خارجی از جهات مختلف برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار حائز اهمیت است. در این مقطع از تحصیلات، معمولا افراد به جهت پرداختن به پروسه نگارش پایان نامه و امورات مربوط به آن فرصت کمتری برای مطالعه و پژوهش جهت نگارش مقاله علمی دارند.

روش استخراج مقاله از پایان نامه

نگارش و تدوين مقاله علمی برای چاپ در مجلات معتبر داخلی و خارجی از جهات مختلف برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار حائز اهمیت است. در این مقطع از تحصیلات، معمولا افراد به جهت پرداختن به پروسه نگارش پایان نامه و امورات مربوط به آن فرصت کمتری برای مطالعه و پژوهش جهت نگارش مقاله علمی دارند. به همین دلیل به استخراج مقاله از پایان نامه خود روی می آورند تا با چاپ این مقالات در ژورنالهای علمی بتوانند از امتیازات و مزایای آن چه در کسب نمره کامل پایان نامه و چه در کسب امتیاز پژوهشی برای مصاحبه دکتری استفاده کنند. دانشجویان و محققان با اینکار، علاوه بر بهره مندی  از آثار  حقوقی، اداری و ...، می توانند به ارتقای جایگاه علمی و اجتماعی نیز دست پیدا کنند.

به دلیل اهمیت این موضوع، کادر مجرب موسسه سینا نیز با اتکا به اندوخته های چندساله خود، خدمات ارزنده ای را در این حوزه به مشتریان خود ارائه میدارد و به این منظور پایان نامه های آنها را مطالعه و بررسی کرده و اعلام میکند که چند مقاله از آنها قابل استخراج است؛ سپس در یک بازه زمانی کوتاه اقدام به استخراج مقاله مطابق با اصول مقاله نویسی نموده و در اسرع وقت مقالات را در اختیار مشتریان قرار میدهد. برای استخراج مقاله لازم است نکاتی را در نظر بگیریم که اگر بخواهیم آنها را بصورت توصیه های عملی بیان کنیم، به شرح زیر است: 

- قبل از نگارش مقاله، ابتدا ژورنال مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس دستورالعمل نگارش و سابمیت مقاله آن ژورنال را مطالعه کنید. از همان ژورنال، یک یا چند مقاله مشابه کار تحقیقی خود پیدا کرده و مطالعه کنید تا چم و خم کار را بدانید. همچنین سعی کنید شناخت نسبی از روند موضوعات چاپ شده در ژورنال بدست آورید. زیرا نویسنده ای موفق است که سبک نگارش و روند انتشار موضوع ژورنال مورد نظر خود را خوب بشناسد.

- در نگارش عنوان مقاله باید دقت لازم را به خرج دهید. عنوان مقاله با عنوان پایان نامه کاملا متفاوت است. در عنوان پایان نامه ممکن است محیط پژوهش و زمان انجام آن آورده شود. اما عنوان مقاله نباید حاوی این موارد باشد (مگر در موارد خاص). عنوانی رسا و کوتاه انتخاب کنید. سعی کنید عنوان مقاله حول متغیر اصلی و وابسته تحقیق باشد. 

- فرضیه های پژوهش را دسته بندی کنید. استخراج مقاله باید با توجه به فرضیه ها انجام گیرد. اگر پژوهش چند فرضیه دارد می توان برای هر یک از آنها یک مقاله استخراج کرد.

- اگر سئوالات پژوهش زیادی دارید، نیازی به بیان همه آنها در مقاله نیست.

- اگر قرار است چند مقاله از پایان نامه استخراج شود، لازم است داده های خام با توجه به فرضیه های هر مقاله دسته بندی و مجددا تجزیه و تحلیل شوند.

- ابتدا چکیده مقاله خود را بنویسید. سپس براساس مطالب چکیده به بدنه مقاله بپردازید و در آخر مجددا چکیده را ویرایش کنید.

- واژه های کلیدی خود را حتما از بانک اطلاعاتی رشته خود استخراج کنید. متغیرهای وابسته رده دوم و سوم پژوهش را به عنوان واژه کلیدی استفاده نکنید.

- اگرچه حجم مقاله در قیاس با پایان نامه بسیار کمتر است، اما از همان ابتدای کار در صدد کاهش حجم مطلب نباشید. برای مثال اگر پایان نامه شما 100 صفحه است، ابتدا یک مقاله ۳۰ صفحه ای استخراج کنید. سپس به یک مقاله 15 صفحه ای برسید و این روند را تکرار کنید تا به تعداد کلمات مورد نظر مجله انتخابی خود برسید.

- یکی از مهمترین مسائل در استخراج مقاله رعایت تسلسل و پیوستگی مطالب ارائه شده است. مطلب خود را چند بار بخوانید و با جابجا کردن پاراگراف ها سعی کنید پیوستگی موضوع را حفظ کنید.

- هر ایده یا موضوع را در یک پاراگراف به پایان برسانید و یک ایده یا موضوع را در چند پاراگراف شرح ندهید.

- در وارد کردن اعداد و ارقام و نتایج عرضه شده به صورت جدول و نمودار نهایت دقت را به خرج دهید. اگر در محاسبات جدول اشتباهی هرچند کوچک وجود داشته باشد، هیچ داوری آن مقاله را تایید نمی کند. نتایج متوالی و متعدد را به جای مطرح کردن بصورت متن ساده، به صورت جدول ارائه کنید. تعداد جداول و نمودار و شکل یک مقاله نباید از دو یا سه عدد تجاوز کند.

- مقاله خود را چندین بار مرور کنید و هر گونه غلط ویرایشی یا گرامری را رفع کنید. جملات خود را به زبان حال ساده یا گذشته ساده بنویسید و از جملات مجهول، ماضی بعید، ماضی بعید استمراری آینده نکنید.

- اگر قصد ارسال مقاله به مجلات خارجی را دارید، ترجمه مقاله را حتما و حتما به یک مترجم حرفه ای و متخصص بسپارید. ترجمه صحیح بدون غلط دستوری یا ویرایشی اولین شرط در سابمیت مقاله با شانس پذیرش بالا است.

بیشتر بخوانید:

مقاله استخراج شده از پایاننامه چه تفاوتی با مقاله دارد؟

چند مقاله از یک پایان نامه استخراج می شود؟

هزینه استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایاننامه چقدر زمان میبرد؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام