سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

روش پذیرش مقاله

انتشار 26 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

ارسال مقاله به یک مجله معتبر و دریافت نامه پذیرش برای چاپ در مجله، در واقع آخرین مرحله از نگارش مقاله است. اما لازمه رسیدن به این مرحله اولا نگارش مقاله در سطح ژورنالهای بین المللی با بار علمی بالا با رعایت تمام جزئیات مربوط به فرمت و قالب تعیین شده از سوی این ژورنالهاست، ثانیا بررسی مجلات از لحاظ اعتبار و اسکوپ مجله برای انتخاب مجله میباشد.

روش پذیرش مقاله

ارسال مقاله به یک مجله معتبر و دریافت نامه پذیرش برای چاپ در مجله، در واقع آخرین مرحله از نگارش مقاله است. اما لازمه رسیدن به این مرحله اولا نگارش مقاله در سطح ژورنالهای بین المللی با بار علمی بالا با رعایت تمام جزئیات مربوط به فرمت و قالب تعیین شده از سوی این ژورنالهاست، ثانیا بررسی مجلات از لحاظ اعتبار و اسکوپ مجله برای انتخاب مجله میباشد. در این صورت است که میتوان به پذیرش مقاله در مجلات معتبر امیدوار بود. از آنجایی که این فرایند، مسیر پیچیده و زمانبری دارد، موسسه سینا با گرد هم آوردن مجموعه از اساتید، نخبگان و کارشناسان متخصص در هر کدام از امور مربوط به پذیرش و چاپ مقاله، سعی در هموارتر نمودن این مسیر برای پژوهشگران عزیز داشته و خدمات ارزنده ای را در این زمینه ارائه میکند. با این وجود آگاهی از روش پذیرش مقاله و نکات مربوط به آن برای هر محققی که با مقالات علمی سرو کار دارد ضروری بوده و او را یک گام به هدف نزدیک تر میکند. 

نکات مهم در پذیرش مقاله

نوآور و به روز بودن مقاله

قرار داشتن مقاله در اسکوپ مجله و اهدافی که دنبال میکند

تنظیم مقاله در فرمت و ضوابط مجله مورد نظر

عدم سابقه چاپ مقاله در مجلات دیگر

عدم ارسال همزمان مقاله به چند مجله

بازه زمانی پذیرش و چاپ مقاله در مجلات تضمینی

بازه زمانی پذیرش مقاله تا چاپ آن به عوامل مختلفی از جمله تعداد مقالاتی که در صف چاپ قرار دارند و تعداد شماره‌ مجلات چاپ شده در سال بستگی دارد که هر چه تعداد شماره‌های چاپ شده توسط یک مجله در سال زیاد باشد، این بازه زمانی کوتاهتر خواهد شد. برای مثال سرعت چاپ مقاله پس از پذیرش در مجله‌ای که در سال، دوازده شماره چاپ می‌شود در قیاس با مجله‌ای که در سال، شش شماره چاپ می‌شود بیشتر است. بنابراین، ابتدا این موارد را در مورد مجله بررسی کرده و سپس در اولین فرصت اقدام به سابمیت مقاله خود کنید.

مراحل اکسپت مقاله پس از داوری

اصلاح مقاله: اگر نظر داوران مبنی بر اصلاح مقاله باشد، سردبیر مجله پیش‌نویس مقاله ارسال شده توسط نویسنده را به همراه نکات و پرسش‌های مطرح شده توسط هر یک از داوران از طریق ایمیل به نویسنده اعلام میکند. در این مرحله لازم است نویسنده مقاله تمام این نکات را یک به یک بررسی کرده و آنها را در مقاله اعمال کنند و در موارد لزوم سوالات را بصورت شفاف پاسخ دهد. سپس نسخه اصلاح شده (Revised manuscript) را به همراه فایل پاسخ به سوالات داوران به صورت جداگانه تنظیم کرده و برای بررسی و داوری مجدد به مجله ارسال کند. پس از اینکه نویسنده مقاله را بر اساس نظر داوران اصلاح و ارسال کرد، مقاله به یکی از داوران برای ارزیابی تطبیقی ارائه خواهد شد. پس از اطلاع رسانی به نویسنده مسئول، نویسنده دو ماه برای اصلاحیه اولیه و دو روز برای اصلاحیه نهایی نسبت به ارسال اصلاحیه و تایید نهایی مقاله مهلت خواهد داشت. بدیهی است عدم پاسخ نویسنده به منزله تایید مقاله موجود در سایت می‌باشد.لازم به ذکر است هیأت تحریریه در پذیرش، رد و انجام اصلاحات یا ویرایش علمی و ادبی مقاله آزاد است.

اخذ نامه پذیرش و چاپ مقاله: مقاله پس از تایید داوران و سردبیر مجله، مورد پذیرش قرار می گیرد و تا 48 ساعت بعد از واریز هزینه، نامه پذیرش و اکسپت نهایی و قابل پیگیری از طرف مجله به نویسنده ارسال می شود و در نهایت در پروسه چاپ قرار می گیرد. در نسخه پذیرش شده، اعمال تغییرات اساسی مانند حذف شکل و یا تغییر محتوا امکانپذیر نبوده و فقط تغییرات جزیی مانند ویراستاری توسط ژورنال انجام میگیرد. نویسنده مسئول در صورت نیاز به مکاتبه، فرم‌هایی از جمله فرم کپی رایت (Copyright) را در تایید اینکه مقاله وی در مجله دیگری به چاپ نرسیده و یا در مجله دیگری در پروسه داوری و چاپ قرار ندارد، تکمیل می‌کند. از دیگر فرم‌های مهم، فرم چاپ رنگی شکل‌ها و نمودارها، فرم open access بودن مقاله و فرم درخواست تعداد نسخه چاپ شده از مقاله است. اگر نویسنده مایل باشد برخی از تصاویر به صورت رنگی چاپ شوند، هزینه آن به صورت جداگانه دریافت می شود. مجلات پس از طی مدت زمان پروسه چاپ، گالی پروفی از نسخه پذیرفته شده (Accepted manuscript) توسط داورها را برای موسسه ای که سابمیت مقاله از آن طریق انجام گرفته ارسال می نمایند تا تمامی تغییرات لازم قبل از چاپ اعمال شود و در نهایت مجله گالی پروف های نهایی شده را در سایت مجله به صورت آنلاین (Online) در دسترس عموم قرار میدهند.

با توجه به اینکه موسسه سینا همکاری های گسترده‌ای با برخی از مجلات بین المللی دارد، امکان اکسپت سریع مقاله شما در مجلات معتبر را از طریق رایزنی با مسئولان مجله فراهم میکند. بنابراین شما می‌توانید با ارسال سفارشات خود و انتخاب مجله مورد نظرتان از بین مجلات ارائه شده توسط کارشناسان موسسه سینا، پذیرش مقالات علمی خود را در بازه زمانی کوتاهی دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید:

مراحل پذیرش مقاله ISI

نحوه ارسال مقاله برای مجلات بین المللی

چاپ تضمینی مقاله ISI

چگونه با داوران مجلات مکاتبه کنیم؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام