سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

روش های جستجوی مقالات فارسی

انتشار 8 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

دانشجویان، محققین و اساتید در رشته ‌های مختلف به راحتی می ‌توانند با دسترسی به مقالات علمی فارسی از نتایج تحقیقات انجام شده در داخل کشور مطلع شوند.

روش های جستجوی مقالات فارسی

در رابطه با هر موضوعی که بخواهید در اینترنت می‌ توانید مطالب و مقالاتی را به زبان انگلیسی و دیگر زبان ها به دست آورید. اما زمانی که بخواهید از منابع و مقالات فارسی استفاده کنید این کار کمی مشکل می شود. وجود منابع جعلی و کپی در مقالات فارسی، کار تحقیق را دشوار نموده است. یک محقق فارسی زبان  باید بتواند به مقالات معتبر علمی به زبان فارسی دسترسی پیدا کند. در این مطلب تلاش شده تا بهترین سایت ‌های فارسی که دارای مقالات علمی و منابع معتبر هستند، معرفی گردند. با ما همراه شوید تا روش‌ های جستجوی مقالات علمی فارسی را با هم به دست آوریم. در این مقاله چند پایگاه اطلاعاتی فارسی پر استفاده و کاربرد را به شما معرفی می کنیم که در جستجوی مقالات و پایان نامه فارسی کمک زیادی به شما می کند.

آشنایی با چند پایگاه علمی فارسی برای جستجوی مقاله و پایان نامه

پایگاه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، آدرس سایت: irandoc.ac.ir

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران دارای بیش از ۴۰ سال سابقه دارد و پایگاه این پژوهشگاه که به ایرانداک معروف می باشد دارای بیش از ۶۱۵ هزار رکورد اطلاعاتی در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی است. در این پایگاه امکان دسترسی به پایان نامه ها، طرح پژوهشی، همایش ها، مقالات و گزارش دولتی تولید و تهیه شده در داخل کشور فراهم شده است. در این پایگاه نسخه تمام متن بیش از ۲۶۰ هزار پایان نامه موجود است.

پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، آدرس سایت: sid.ir

پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی وابسته به جهاد دانشگاهی می باشد که از محبوب ترین پایگاه علمی در ایران محسوب می گردد زیرا امکان دسترسی به هزاران مقاله را به صورت رایگان فراهم نموده است. اساسی ترین خدمات این پایگاه عبارتند از: نمایه سازی نشریات علمی-پژوهشی، دسترسی رایگان به چکیده مقالات و متن کامل مقالات، معرفی و نمایه سازی نشریات ایرانی ISI.

پرتال جامع علوم انسانی، آدرس سایت: ensani.ir

پرتال جامع علوم انسانی وابسته به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می باشد. این پرتال دارای بیش از ۳۰۰ هزار داده علمی می باشد که امکان دسترسی به ۲۲۵ هزار داده تمام متن و  حدود ۱۱۰ هزار مقاله  تمام متن را در اختیار پژوهشگران قرار خواهد داد. این پرتال با بیش از ۱۰۰۰ نشریه علمی همکاری می کند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، آدرس سایت: isc.gov.ir

این پایگاه منتشر کننده لیست مجلات معتبر کشور های جهان اسلام می باشد که در سایت این پایگاه ۶۳۵۰۰ مقاله علمی قابل دسترس و موجود است.

ایران مدکس، آدرس سایت: health.barakatkns.com

ایران مدکس اولین فاز شرکت برکت می باشد که به پوشش مجلات و متون علمی بخش سلامت اختصاص یافته است. فاز های بعدی این شرکت به بخش های علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی و سایر حیطه ها اختصاص خواهد یافت. ایران مدکس  در زمینه سلامت امکان جستجوی ۱۴۸۳۶۴ مقاله و دسترسی به ۱۱۱۵۴۱ متن کامل مقاله را ایجاد می نماید. تعداد مجلات تحت پوشش این پایگاه در حال حاضر حدود ۳۷۲ عنوان است.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، آدرس سایت:  noormags.com

این پایگاه وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی می باشد که وظیفه شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی را عهده دار است. این پایگاه در صورت عضویت در آن، امکان دسترسی به مجلات تمام متن را در اختیار قرار می دهد.

بانک جامع مقالات پزشکی، آدرس سایت: medlib.ir

مدلیب توسط بخش توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت برای یکپارچه سازی و هماهنگی اطلاعات پژوهشی-آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی و دسترسی پژوهش گران به متون پژوهشی فراهم شده است. مدلیب در حال حاضر ۱۱۵۲۰۶ مقاله را از ۲۹۵۹ مجله مرتبط با علوم پزشکی داراست.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام