سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ساختار و فصل بندی پایان نامه در رشته مدیریت

انتشار 17 دی 1397
مطالعه 4 دقیقه

پایاننامه کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت در 5 فصل میباشد که بر اساس استاندارد جهانی تشکیل و تنظیم شده است.

ساختار و فصل بندی پایان نامه در رشته مدیریت

ارائه پایان نامه در رشته مدیریت در تمام دوره ها یک استاندارد خاصی دارد که باید طبق آن نوشته شود تا بتوانیم جلد کنیم و تحویل دهیم.رشته مدیریت یکی از رایج ترین رشته ها میباشد که چند شاخه و گرایش دارد.بشر برای پیشرفت در تمام مراحل نیاز به یک مدیر و برنامه مدیریت دارد مدیر باید در رشته مربوط به خود آگاه و کاربلد باشد تا برنامه ها دچار شکست نشوند.اجزای اصلی یک پایاننامه آماده عبارتند از:

  • صفحه عنوان
  • پیشگفتار و در صورت نیاز تشکر و قدر دانی
  • فھرست مطالب تصویر
  • فصل اول – طرح تحقیق
  • فصل دوم –پیشینه تاریخی تحقیق
  • فصل سوم _ روش تحقیق
  • فصل چھارم _ ارائه یافته ھای تحقیق و تجزیه و تحلیل آن
  • فصل پنجم _ خلاصه تحقیق و ارائه پیشنھادھا
  • فھرست منابع و مآخذ
  • پیوست
 

عنوان صفحه

بعد از جلد پایان نامه میبایست صفحه عنوان قرار داده شود.صفحه عنوان گاها مانند جلد طراحی میشود اطلاعاتی که در این صفحه باید نوشته شوند عنوان پایان نامه و نام کامل استاد راهنما میباشد اگر محققین دیگری نیز شما را همراهی کرده اند میتوانید اسامی آنها را نیز در این بخش بنویسید نام و آرم دانشگاه باید در بالای همین صفحه قرار بگیرد تاریخ و سال ارائه پایاننامه را نیز بنویسید(علاوه بر تمام موارد گفته شده در این صفحه به این مورد اشاره شود که پایان نامه برای چه دوره ای است دوره کاردانی وکارشناسی .ارشد یا دکتری)

پیشگفتار قدردانی و تشکر

این بخش اجباری نیست اما معمولا در تمام پایان نامه ها یک بخش را به تشکر و قدردانی اختصاص میدهند. محقق میتواند در پایین پیشگفتار نیز از فرد یا افراد با موسساتی که او را در انجام تحقیقش کمک و راھنمایی کرده اند ، قدردانی کند .

فهرست مطالب

بخش فهرست صفحات که در تمام کتاب ها و مقاله ها تا اکنون مشاهده کرده اید و اشاره به صفحه هر مطلب دارد این بخش را با نهایت دقت بنویسید تا اگر جابه جا شد دچار دردسر نشوید.

فھرست عناوين و شماره صفحه ھر مطلب 

  • فھرست جداول و شماره صفحه ھر جدول،در صورتیکه جدول وجود داشته باشد.
  • فھرست تصاوير و شماره صفحه ھر تصوير، در صورتیکه تصوير وجود داشته باشد.

فصل اول

طرح تحقیق يا کلیات پژوھش:این بخش شبیه همان پروپوزالی خواهد بود که قبلا آنرا ارائه کرده ایم.عنوان تحقیق را باید مشابه همان عنوانی که در پروپوزال ارائه کرده اید بنویسید.کاملا دقیق و بدون ابهام و پیچیدگی.مقدمه تحقیق خود را باید در این بخش بنویسید.بعد از نوشتن مقدمه هدف یا اهداف تحقیق را بنویسید و روش انجام کار.سعی کنید با طرح سوالاتی ارزش و اهمیت موضوع انتخابی و تحقیقاتتان را بیان کنید.گذشته از همه این موارد مهم ترین قسمتی که باید در این بخش آورده شود بخش کلمات کلیدی میباشد تعریف کلمات کلیدی باعث میشود تا پایان نامه به راحتی جستجو شود و مورد استناد قرار گیرد کلید واژه ها با اهمیت ترین بخش هر تحقیق به حساب می آیند.

فصل دوم

پیشینه تحقیق یا ادبیات پژوهشی:تحقیق و بررسی در مورد موضوع مقاله باید انجام شود و بهتر است استناد به منابع معتبر قدیمی شود که مرتبط با عنوان و موضوع مقاله میباشند.در هر بخشی که میخواهید بنویسید زمان لازم و کافی را برای مطالعه مقالات پیشین اختصاص دهید.

فصل سوم

روش تحقیق:در اين بخش نوع پژوھش براساس ھدف و ماھیت معرفي مي شود. ھمچنین نحوه گردآوري داده ھا بیان مي شود. معمولا در پژوھش ھاي علمي از روش ھاي مطالعه میداني و کتابخانه اي براي گردآوري داده ھا و اطلاعات استفاده مي کنند. ھمینطور جامعه آماري و در صورت لزوم نمونه آماري معرفي مي شوند. سپس گزاره ھاي پژوھش ( فرضیه ھا يا سوالات ) ارائه مي گردد. ھمچنین آزمونھای آماری مورد استفاده و نرم افزار تجزيه و تحلیل داده ھا نیز معرفي مي شود .

فصل چهارم

یافته ھا و تجزیه و تحلیل آنھا:در این فصل باید تمام یافته های خود را با روش های آماری تجزیه و تحلیل کنیم. برای افزایش دقت در این بخش باید از نرم افزار های دقیق آماری استفاده کنیم مانند SPSS .

فصل پنجم

خلاصه تحقیق و پیشنھادھا:این فصل شامل دو قسمت اصلی ، یکی خلاصه تحقیق و دیگری پیشنھادھا است. یک خلاصه مناسب ترکیبی از دو نوع اطلاعات است : اطلاعات و یافته ھایی که محقق از تحقیق جاری خویش به دست آورده است. دوم اطلاعات و یافته ھایی که محقق از طریق مطالعه تحقیقات و نوشته ھای دیگران جمع آوری کرده است. بعد از خلاصه پايان نامه بايد محدوديتھاي تحقیق بیان شود. ذکر سه الي پنج مورد کافي است. درنھايت بايد پیشنھادھا ارائه شود: پیشنھاد براي محققان آينده، پیشنھاد به سازمان مورد مطالعه و پیشنھادھاي عمومي که در ھر مورد بايد سه يا چھار پیشنھاد مطرح شود. پیشنھاد بايد براي استفادهکنندگان مانندچراغ روشنایی باشد.

فهرست منابع و ماخذ

برای تکمیل اطلاعات باید به منابع دیگری استناد کنیم و از نوشته های آنها نیز استفاده کنیم و در پایان یک فهرست از این منابعی که استفاده کردیم بنویسیم که به این قسمت فهرست منابع و ماخذ میگویند.

پیوست

شامل مطالب و مدارکی است که در درک و فھم خواننده از پایان نامه کمک چندانی نمیکند و میتوان از پرسشنامه ھا ، آزمونھا ، نامه ھای نوشته شده به افراد و موسسات و سایر وسایل جمع اوری اطلاعات نام برد .

تصویر

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام